Utolsó kommentek

  • ern0: Na, megvan a teljes szöveg: "Volt egy álmom. A világ vezető egyetemein tanultam és szereztem dok... (2022.07.01. 10:03) Kedves Viktor, betelt a pohár!
  • ern0: @midnight coder: Juj, az is, igen. Amúgy nem tudom, mit csinálnak, de egyben biztos vagyok, hogy m... (2021.12.10. 11:59) Az Év Színe
  • midnight coder: A másik kedvencem amúgy a TOP n szokás amit a gazdag / sikeres emberek csinálnak / nem csinálnak. ... (2021.12.10. 10:46) Az Év Színe
  • midnight coder: Igazából az összes ilyen év ... izéje pont akkora marhaság, mint a top10 akármi a youtube-on, vagy... (2021.12.10. 09:43) Az Év Színe
  • ern0: @Honóriusz: Fiú vagy lány, nekem mindegy, de ne örüljön az én nehezen kiharcolt villanyvasutamnak! (2021.02.25. 10:33) Együttérzek Kósa Lajossal, nekem is volt értékes ajándékos sztorim
  • Utolsó 20

Címkék

42 (7) ? mint (1) abszurdisztánia (38) ajax (1) álhear (1) alkalmazott (1) árvíz2.0 (2) augusztus 20 (3) autó (2) a mint (2) bank (2) bartók (1) bay (1) beethoven (1) blg (17) blog.hu (1) bolgárúr (1) bor (1) bp (1) brazil (1) budapest (1) buzi (1) b mint (4) cigányok (1) családi kor (1) csomagolni (3) demokrati (3) dezájn (2) digg (1) diksnerri (47) dopping (1) dst (1) durvula (19) ebay (1) elmondhattam (45) emulátor (1) enfarok (14) eporm (2) e mint (4) é mint (3) felmérés (1) fiala jános (2) fizetés (1) fogyasztóvédelem (3) foto (5) freeyourmind (2) függőség (1) futureinc (1) f mint (3) geek (3) gettóbaj (2) góg és demagóg (2) google (1) gyb2.0 (8) gyurcsány (3) hazugságcunami (9) hellókarácsony (1) helyesbítés (1) hét műtárgya (12) hírelemzés2.0 (8) hisztéria (15) homár (1) homeopátia (2) homo (1) homoszexuális (3) hr (1) html (1) hülyeség (1) h mint (2) index (5) influenza (1) informatika (2) interjú2.0 (6) internetadó (1) ismeretterjesztés (2) it-utópiasztán (1) it utópiasztán (1) i mint (4) java (1) jazz (5) jeszenszky (1) jpé-módszertan (2) j mint (1) kádár (1) keresés (2) kétharmad (1) kína (1) kínzó kérdés (1) kiss for prezi (6) kóka (1) konspiráció (9) kormányválság (3) Kósa Lajos (1) közlekedés (2) kultúra (1) k mint (5) láthatatlankéz (1) levédia (1) licit (1) lmp (1) lnk (1) lopás (1) lumpenbűnőzés (1) l mint (2) magyarország (3) magyarország2.0 (38) magyar narancs (1) majom (2) marketing (2) mátrix (2) médea (9) megoldás (4) meleg (1) metoo (1) mindentmagánkézbe (2) mit állítunk? (6) monorierdő (1) mp3 (1) mszp (2) munka (1) munkásosztály (1) m mint (1) napalm (5) nap kérdése (65) nap népszavazása (2) nemzeti (1) nemzetkarakterológia (22) nyelvészkedés (2) n mint (1) obama (1) önkéntes (1) önköldöknézegetés (1) orbán viktor (4) origo (1) őszinte elismerés2.0 (11) ö mint (2) pblue (6) pedofilia (1) pirate (1) plágium (1) politika (3) politoly (24) pontfm (2) pornó (1) privilégiumok (1) p mint (3) rádió (2) rendszere (1) rezsicsökkentés (2) r mint (3) schmitt pál (1) socialengineering (2) social responsibility (3) sony (1) spam (3) spectrum (1) spenót (1) sport (2) stílus (5) sün (3) szdsz (4) szélsőközép (1) szociológia (2) sz mint (2) s mint (3) tank (1) tömeg (6) történelem (4) trianon (2) tudomány (6) t mint (1) újmédia (8) underground (1) user test (1) vers (1) video (1) voip (1) v mint (2) wb2drkk (14) web2-kritika (22) web2 kritika (3) yo (16) zeneipar (2) zsolt (1) \ / (2)

Friss topikok

Ésszerűsítési javaslatok a válsággal küszködő bankszektornak

2009.05.18. 12:54 ern0

T Raiffeisen!

Házunkat az előző tulajdonos bérbe adta. Az utolsó bérlők egyike K. Krisztián volt, nagyjából 3 éve költözött el máshová. Amíg Krisztián itt lakott, kötött Önökkel egy hitelszerződést. Ennek folyományaként minden hónapban megkapjuk a törlesztési értesítőt, illetve gyakran késedelmi felszólítást is. Emiatt még nem írnánk Önöknek,nem egyedi eset, hogy nem a mi nevünkre szóló levél érkezik.

Ami miatt blogot ragadtunk, az az, hogy az elmúlt 10 munkanapban 5 levelet küldtek K. Krisztián nevére. Ez felébresztette a banszektor iránt érzett, eleddig bennünk szunnyadó gondoskodási ösztönünket, amely ösztönt tanult (informatikai szervező) szakmánknak köszönhetően reményeink szerint professzionális színvonalon tudjuk kiélni az alábbi mini-tanácsadási projekt keretein belül.

Mint minden automatizált művelet, a banki levelezések is előre megtervezett, megjósolható időpontban történnek. A különböző tartalmú levelek (felszólítás, egyenlegközlés, reklámok) összevárása és egy levélben történő kiküldése jelentősen csökkenthetné a postaköltségeket és a papírfelhasználást (CSR!).

Mint ahogy azt bejegyzésünk is szemléletesen taglalja, gyakran megesik, hogy az emberek elköltöznek egy adott lakásból, ahová aztán mások költöznek be. Nehéz nem észrevenni, hogy erre a rendkívülinek semmiképpen sem nevezhető eseményre az Önök ügyviteli rendszere nincs felkészülve.

Tulajdonképpen már maga az emberek költözési szokásának felismerése is közelebb vinné Önöket a megoldáshoz, de néhány megoldási javaslatot mi magunk is körvonalazunk.

Az elköltözés egyik jele lehet, ha a törlesztését addig rendszeresen fizető ügyfél befizetései adott időponttól kezdve késnek. Ennek a hátterében az a törvényszerűség áll, hogy az át nem vett csekket nem lehet befizetni.

Másik elköltözésre utaló jel lehet, ha ugyanazon a címen egy másik ügyfél jelenik meg (nekünk is van Raiffeisen-hitelünk). Ezt az információt a címek összefésülése által lehet kinyerni a partneradatbázisból.

A felismerés természtesen csak fél siker, a problémát orvosolni is kell. A megoldás kulcsa a kommunikációs csatornák újraépítése.

Először is meg lehet próbálni telefonon felhívni az ügyfelet, és megkérdezni tőle az új címét. Hátránya, hogy ez telefonköltséggel és ügyintézői időráfordítással jár.

Költségtakarékosabb megoldás, ha a kiküldött levél tartalmaz egy telefonszámot (esetleg mindjárt a külsején, hogy ne kelljen felbontani sem), amit felhívva az új lakó maga jelentheti be az előző lakó elköltözésének tényét, netán megfelelő információ birtokában az új címét is megadhatja.

Költséghatékony, gyors, ugyanakkor a költözési problémára immunis a papír alapú levelezés elektronikussal történő felváltása: az egyenlegek, értesítők e-mailben történő kiküldése (pontosabban: jelszóval védett webes rendszer, amely az eseményekről e-mail értesítéseket küld).

Utolsó tanácsunk a címváltozási problematikán kívül esik, de még a levelezés témakörön belül: amennyiben egy adósnak elhúzódó tartozása van, az alábbi banki termékekről szóló szóróanyagok küldése valószínűleg nem teljesíti a megfelelő célcsoportba tartozás kritériumát, így nem javasolt adott személy számára az e témájú levelek kiküldése: hitel felvételére ösztönzés, és befektetési lehetőségekről tájékoztatás.

p.s. Ha már így levelezésben állunk, megkérdem, sikerült-e előbbre lépniük VISA ügyben. Emlékeztetőül: kb. 1 éve szerettem volna tartozásomat kiegyenlíteni újpesti fiókjukban, viszont Önök nem fogadták el a dombornyomott VISA kártyámat, így kénytelen voltam ATM-ből készpénzt kivenni, és azzal visszamenni a bank főpénztárába. Remélem, azóta felismerték a bankkártyával történő fizetés jelentőségét.

Kívánva a legjobbakat,

   m.f.

Update: 2 hétig semmi (1 akciós ajánlat), majd kiküldték Krisztián új dombornyomott VISA-kártyáját!

Újabb fejlemények 2010 szeptember közepén:

1. Fél évig jöttek a levelek, aztán gondoltam, elég. Telefonáltam, azt mondták, e-mailben írjak meg minden adatot, szálaszám, ügyfélszám, anyja neve - nem írtam meg.

2. Feleségem is telefonált, neki nem kellett e-mailt írnia, elfogadták kérelmét. Két hét múlva kapott egy térítvevényes levelet, amiben megírták - két oldalon, gyönyörű, egy oldal bullshit, egy oldal jegyzőkönyv az egyébként egy mondatban megfogalmazható dologról, miszerint -, hogy többé nem küldenek levelet Krisztiánnak, kösz, hogy szólni tetszettek. Feleségem boldog.

3. Slusszpoén: másnap jött Krisztiánnak valami szokásos levél.

7 komment

Címkék: magyarország2.0 bank

A bejegyzés trackback címe:

https://re.blog.hu/api/trackback/id/tr491128510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tmnk · http://blog.tilos.hu/bossabomdia 2009.05.19. 00:46:26

"Krisztiánt itt ne keressék, mert elköltözött rég!"
www.youtube.com/watch?v=FfisPTOwdRk
:-)

loldongs (törölt) 2009.05.19. 14:36:13

kár, hogy el se olvassák az ilyeneket...

johevi 2009.05.20. 15:23:50

Attól, mert valaki elköltözik, még csekk hiányában is fizethetné a részleteket. Adott számlaszámra fiókban befizethet, utalhat telefonon, interneten. Én a helyetekben a földhivatalban megnézném Krisztián nem e a házra vett fel jelzáloghitelt....

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.05.20. 15:51:37

@johevi: Nem, azok mi vagyunk elég vastagon :-)

eFi · http://fns.csokolade.hu 2009.05.30. 16:25:05

Ha a mobilom hagyná, már írtam volna rá parasztBlokkert a Raiffeisen miatt: XY Béláné az én számomat adta meg úgy másfél éve nekik és ezt minden hónapban el is magyarázom az épp aktuális ügyintéző fülébe hol mérsékeltebben, hol állatabbul, attól függően, hogy épp milyen hangulatban találnak meg XY Bélánéként.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.05.30. 20:37:18

Most már mindenki tudja, hogy iPhone-od van.

madbal 2010.09.21. 12:02:35

Nálunk ugyanez van, előző előtti tulajtól bérelte egy csaj, őt az adóhatóság kergeti. A legslusszabb poén, hogy a csaj gimnáziumi osztálytársam volt, akiről 15 éve nem hallottam, csak így, adóértesítőn. Írtam neki _wiw_en, mondta, hogy szardella, mer Franciaországban van.
süti beállítások módosítása