Gondolom, ismeritek a sztorit, Uj Péter 2008 januárban ezt írta a Tokaj Kereskedőház borairól:
Nem csak az íz miatt, pedig az is elég volna, simán, egy kiadós zokogáshoz: savanyú, buta, eloxidált izék, rossz minőségű, mindenféle resztlikből összehordott alapanyag, szürkerothadás plusz egy kis szerencsi cukor, dohos hordók, hanem hogy itt tartunk még mindig, tizennyolc évvel a kommerszek után, magyarok százezrei isszák büszkén, sőt, áhítattal a szart; ez van megetetve (itatva) a sokat szenvedett néppel, és legalább kétszer (vö.: állami vállalat) meg kifizettetve vele, be van magyarázva a legsuttyóbb demagógiával, jobbról és balról is, bőven, hogy ez a nemzeti kincs, ezt így kell csinálni, mindannyiunk pénzéből, és ez nekünk jó, nagyon jó, és végül még jó pofát is kell vágni hozzá, ünnepélyeset. Így alázza meg az ország lakóit (alattvalóit) a görénykurzus fél liter alkoholtartalmú italon keresztül.
Forrás: Népszabadság
A Tokaj Kereskedőház beperelte az újságírót a cikk miatt, akit a magyaroszági bíróságok frankón el is meszeltek rágalmazás, majd becsületsértés címszóval, egészen Strasbourgig kellett menni, hogy kiderüljön: a "szar" vélemény, és mint ilyen, szabadon hangoztatható. (Azért azt megnéztem volna, amikor UP bocsánatot kér egy üveg aszútól.)
A strasbourgi felmentő ítélet indoklása hibás, kénytelen vagyok felülvizsgálatot eszközölni.
Az ítélet hibás volta ma reggel derült ki számomra, amikor elcsíptem egy erősen PR-szagú riportot a Jazzy reggeli műsorában. Amikor bekapcsolódtam a műsorba, éppen a Tokaj Kereskedőháztól beszélt valaki arról, hogy
- a cégnek új menedzsmentje van,
- akik belső auditot rendeltek el, ennek során feltárták, hogy több esetben megszegték az előírásokat, különböző évjáratokat és fajtákat házasítottak, ezért az összes tételt felülvizsgálják,
- továbbá már folyik a technológia korszerűsítése, például beruháztak modern hűtőtartályokra.
Akit lemaradt erről a PR-műsorról, az elolvashatja ugyanezt a Tokaj Kereskedőház weboldalán, de inkább a Népszabadság témába vágó cikkét javasolnám a képbe kerülés végett. A rádióinterjú slusszpoénja a lekonf volt: "X.Y-t, a Tokaj Kereskedőház jogi képviselőjét hallhatták". Nem egy marketinges, nem egy borász, nem a termelésvezető, vagy nem a cégvezető hivatott megjeleníteni a céget, hanem a jogi képviselő. Úgy érzem, ezen a PR-on még kicsit reszelni kell, mindenesetre a Tokaj Kereskedőház új vezetésének sok sikert kívánunk a munkához. Úgy a borászatihoz, mint a jogihoz.
Összefoglalva: a Tokaj Kereskedőháznál pancsolták a borokat és nem volt megfelelő a technológia sem. Nos, nincs más hátra, mint hogy fentiek alapján levonjam a következtetést: amikor Uj Péter "szar"-nak nevezte a Tokaj Kereskedőház borait, nem a véleményét fogalmazta meg, hanem tényt állapított meg.
Utolsó kommentek