Utolsó kommentek

  • ern0: Na, megvan a teljes szöveg: "Volt egy álmom. A világ vezető egyetemein tanultam és szereztem dok... (2022.07.01. 10:03) Kedves Viktor, betelt a pohár!
  • ern0: @midnight coder: Juj, az is, igen. Amúgy nem tudom, mit csinálnak, de egyben biztos vagyok, hogy m... (2021.12.10. 11:59) Az Év Színe
  • midnight coder: A másik kedvencem amúgy a TOP n szokás amit a gazdag / sikeres emberek csinálnak / nem csinálnak. ... (2021.12.10. 10:46) Az Év Színe
  • midnight coder: Igazából az összes ilyen év ... izéje pont akkora marhaság, mint a top10 akármi a youtube-on, vagy... (2021.12.10. 09:43) Az Év Színe
  • ern0: @Honóriusz: Fiú vagy lány, nekem mindegy, de ne örüljön az én nehezen kiharcolt villanyvasutamnak! (2021.02.25. 10:33) Együttérzek Kósa Lajossal, nekem is volt értékes ajándékos sztorim
  • Utolsó 20

Címkék

42 (7) ? mint (1) abszurdisztánia (38) ajax (1) álhear (1) alkalmazott (1) árvíz2.0 (2) augusztus 20 (3) autó (2) a mint (2) bank (2) bartók (1) bay (1) beethoven (1) blg (17) blog.hu (1) bolgárúr (1) bor (1) bp (1) brazil (1) budapest (1) buzi (1) b mint (4) cigányok (1) családi kor (1) csomagolni (3) demokrati (3) dezájn (2) digg (1) diksnerri (47) dopping (1) dst (1) durvula (19) ebay (1) elmondhattam (45) emulátor (1) enfarok (14) eporm (2) e mint (4) é mint (3) felmérés (1) fiala jános (2) fizetés (1) fogyasztóvédelem (3) foto (5) freeyourmind (2) függőség (1) futureinc (1) f mint (3) geek (3) gettóbaj (2) góg és demagóg (2) google (1) gyb2.0 (8) gyurcsány (3) hazugságcunami (9) hellókarácsony (1) helyesbítés (1) hét műtárgya (12) hírelemzés2.0 (8) hisztéria (15) homár (1) homeopátia (2) homo (1) homoszexuális (3) hr (1) html (1) hülyeség (1) h mint (2) index (5) influenza (1) informatika (2) interjú2.0 (6) internetadó (1) ismeretterjesztés (2) it-utópiasztán (1) it utópiasztán (1) i mint (4) java (1) jazz (5) jeszenszky (1) jpé-módszertan (2) j mint (1) kádár (1) keresés (2) kétharmad (1) kína (1) kínzó kérdés (1) kiss for prezi (6) kóka (1) konspiráció (9) kormányválság (3) Kósa Lajos (1) közlekedés (2) kultúra (1) k mint (5) láthatatlankéz (1) levédia (1) licit (1) lmp (1) lnk (1) lopás (1) lumpenbűnőzés (1) l mint (2) magyarország (3) magyarország2.0 (38) magyar narancs (1) majom (2) marketing (2) mátrix (2) médea (9) megoldás (4) meleg (1) metoo (1) mindentmagánkézbe (2) mit állítunk? (6) monorierdő (1) mp3 (1) mszp (2) munka (1) munkásosztály (1) m mint (1) napalm (5) nap kérdése (65) nap népszavazása (2) nemzeti (1) nemzetkarakterológia (22) nyelvészkedés (2) n mint (1) obama (1) önkéntes (1) önköldöknézegetés (1) orbán viktor (4) origo (1) őszinte elismerés2.0 (11) ö mint (2) pblue (6) pedofilia (1) pirate (1) plágium (1) politika (3) politoly (24) pontfm (2) pornó (1) privilégiumok (1) p mint (3) rádió (2) rendszere (1) rezsicsökkentés (2) r mint (3) schmitt pál (1) socialengineering (2) social responsibility (3) sony (1) spam (3) spectrum (1) spenót (1) sport (2) stílus (5) sün (3) szdsz (4) szélsőközép (1) szociológia (2) sz mint (2) s mint (3) tank (1) tömeg (6) történelem (4) trianon (2) tudomány (6) t mint (1) újmédia (8) underground (1) user test (1) vers (1) video (1) voip (1) v mint (2) wb2drkk (14) web2-kritika (22) web2 kritika (3) yo (16) zeneipar (2) zsolt (1) \ / (2)

Friss topikok

Kádár népe eddig is kétharmadban volt

2010.04.19. 19:20 pblue

Magyarország nem attól lesz szar hely, hogy a Fidesz kétharmados többséget szerez az új parlamentben, hanem attól, amitől eddig is az volt, az elmúlt húsz évben, és előtte is. Ez pedig az állami felelősségvállalás és gondoskodás igénye és preferenciája az egyéni felelősséggel és szabadsággal szemben (ahogy erről Tallián Miklós is írt pár hete). A paternalista hagyomány, a legvidámabb barakk szocializációja, a kádári örökség. Az MSZP-t vagy a Fideszt, vagy bármelyik pártot persze le lehet ugyan váltani, de a népet nem. Sőt, ebből a szempontból a mostani választásokon valójában sokkal inkább a helyükre kerülnek a dolgok, az országgyűlés összetétele sokkal inkább fogja kifejezni a polgárok politikával, gazdasággal, állammal kapcsolatos attitűdjeit, mint eddig valaha.

Emiatt egy ilyen libertáriusnak mint én, az idei volt a legnehezebb választása. Csak rossz és nagyon rossz választási lehetőségek voltak, és ha szavaznom kellett volna, nagyon tanácstalanul és elárvultan tébláboltam volna a fülkében. Lehetett volna a voksom elvi alapú (Bokros), de csak befogott orral, hiszen ugyanezen a pártlistán ott volt Retkes Attila is, és méginkább teljesen értelmetlen, Dávid Ibolya politikájának köszönhetően. Félreértés ne essék, nem azzal van bajom, amit Dávidék műveltek, hanem azzal, ahogyan. Bár a legtöbben Dávidék, és ezzel az MDF utóbbi pár éves tevékenységében azt találják visszataszítónak, hogy elárulták az Antalli örökséget, hogy ez a párt már nem az a párt, a kizárásokat, botrányokat. De őszintén szólva, kinek hiányzik például egy Boross Péter, vagy kinek hiányoznak a nyárspolgárok bárgyú drogok és pornó ellenes akciói? Csak kár, hogy a változást egy mexikói szappanopera forgatókönyvírója vezényelte.

Vagy lehetett volna ez a voks cinikus és teljesen taktikai, a fasiszta Jobbikra, ahogy azt egy hete írtam a blogomban. De még ennek is több értelme lett volna, mint mondjuk a másik bolsevik pártra (LMP) szavazni. Illetve volt még a kevésbé szofisztikáltan taktikus legkisebb rossz választása, a Fidesz mucsai harmadikutas bukéja ellenére is. És a lehető legnagyobb rossz, az MSZP, amelyre akkor se szavaztam volna, ha előre beígérték volna másnapra valakik, hogy felgyújtják a parlamentet. (Muszáj itt megjegyeznem, hogy a nem vagy direkt érvénytelenül szavazást annyira tartom értelmesnek egy demokráciában, mintha valaki azt gondolná, hogy fociban nem csak gólok rúgásával lehet nyerni, hanem látványos durcáskodással is a kispadon ülve.)

És az MSZP-vel el is érkeztem ahhoz, amiről valójában beszélni akartam, méghozzá egy a Népszavában Nem Lehet Más a Politika (NLMP) címmel megjelent Bolgár György publicisztika apropóján. Bolgár gondolatmenete az, hogy nem lehet más a politika, ha az LMP nem hajlandó összefogni a másik állva maradt demokratikus opcióval, az MSZP-vel, a magyar demokráciát fenyegető legnagyobb rossz, a Fidesz kétharmada ellenében, így valójában a lehet más a politika csak egy üres és hazug szlogen, nem több. Az LMP se más mint a többi - mondja Bolgár -, mert ugyanúgy csak a saját pártérdekeit, az általa képviseltek partikuláris érdekeit tartja szem előtt, nem pedig az egész országét. Az érvelés azért is furcsa mert a pártok elsősorban nem csoportok vagy rétegek érdekeit képviselik, hanem a véleményüket, a hitüket arról, hogy hogyan lehet jobb az egész országnak (ez lenne az az ún. ideológia, az az elvi politizálás, amiről ő lefitymálóan nyilatkozik a cikkében). Azt nem tudom, hogy mik az LMP konkrét elképzelései, de a magam részéről én azt gondolom, hogy egyáltalán nem magától értetődő, hogy egy párt kétharmados hegemómiája a magyar demokráciára leselkedő legnagyobb veszély, legyen az a párt európai értelemben vett konzervatív erő, vagy inkább valami hortista vircsaft. Sőt, biztos vagyok benne, hogy nem ez a legfontosabb probléma.

Hanem az, hogy az MSZP megbűnhődjön az előző nyolc évért, hogy mindaz, amit képvisel, örökre eltűnjön a magyar politikából, hogy a politika ökoszisztémájából az MSZP stratégiái a dinoszauruszok kihalásához mérhető drámaisággal szelektálódjanak ki. Épp ezért azt gondolom, hogy nem az a demokrata, aki bármit megtesz a Fidesz kétharmada ellen, hanem aki mindent megtesz az MSZP minél nagyobb bukásáért.

Azért gondolom így, mert az előző nyolc évben kormányzó MSZP-SZDSZ koalicíó elárult, kiüresített és lejáratott mindent, ami például egy libertáriusnak fontos: az egyéni szabadságot, a plurális pártrendszert, a polgári demokráciát, a szabad versenyt, a kapitalizmust, a modernizációt, a reformot, a nyitott társadalmat stb. (Megjegyzem az SZDSZ bűneit még súlyosabbaknak tartom, csak hát ők már elnyerték méltó büntetésüket.) A gyurcsányi gyávaság, a mögötte álló posztkádári párt, és a másik, ún. liberális párt opportunizmusa, így együtt, olyan súlyos károkat okozott a friss magyar demokráciának, amelyekhez képest az úgymond Orbán köpönyegéből előbújt fundamentalisták ártalmatlan rosszcsontok (nem beszélve arról, hogy azok többek közt pont ennek a rombolásnak az egyik következményei).

nem ez volt megbeszélve

Gondoljuk például végig, hogy mit jelent egy fiatalnak, teszemazt egy elsőválasztónak, aki az elmúlt 8 évben nőtt fel állampolgárrá, mondjuk a piacgazdaság: mindennél súlyosabb korrupciót, intézményesített tolvajlást, mindazt ami tökéletes ellentéte a szabadversenynek. Mit jelent neki a plurális demokrácia és a köztársaság intézményrendszere? A pártfinanszírozást. Mit jelent neki a reform, a modernizáció (amire pedig olyan ritkán nyílt alkalom, mutatkozott lehetőség a magyar történelemben): adóemelést, megszorítást, és semmi egyebet. Ugyanazokat a teljesen diszfunkcionalis, rothadó állami intézményeket látja maga körül most is, mint nyolc éve. A lendületes reformerként pózoló Gyurcsány gyávasága olyan abszurd, hogy elárulta azt az öszödi beszédét is, amelyben pedig pont az állami csecshez kondicionált választóik reményeinek (amúgy nagyon is kívánatos és helyénvaló) elárulásáról szónokolt. Más kérdés, hogy ez elsőválasztónkat valószínűleg nem zavarja, de az egy maradandó károsodás, ha a modernizációhoz a megszorításon kívül nem tud mit társítani. 

Vagy mit jelentenek ennek az elsőválasztónak a pedig olyan hangoskodva képviselt emberi jogok? Gumibotot meg könnygázt. A magyar demokrácia elmúlt húsz évében egyetlen egyszer fordult velem elő, hogy szűkebb baráti körömben valakit minden előzmény nélkül, teljesen ártatlanul, pusztán járókelői mivoltából fakadóan egy csapat rendőr kisbuszba vágott, megvert, 72 óráig fogvatartott, az ügyészség pedig, minden törvényes megfontolásra fittyet hányva előzetesbe rakott két hétre. Nem a háromhetente ülésezős, koronaúsztatós hortista rezsim alatt, hanem egy szocialista-liberális koalició kormányzása idejében. Pár nappal később a rendőri akciókért felelős rendőrkapitányt a liberális városvezetés kitüntette, a parlamentben pedig ugyanezen párt emberi jogilag borzasztóan elkötelezett képviselői a korábban hasonló rendőri elbánásban "részesülő" fideszes szóvivő esetén gúnyolódtak.

Mit jelent a tolerancia? Akadémikus pökhendiséget, és a lehető legálságosabban félreértelmezett politikai korrektség nevében felállított tabukat. Mit jelent az esélyegyenlőség? Az előbb említett értelmiségi arroganciát, kombinálva a pár bekezdéssel feljebb taglalt intézményesített mutyizással.

És lehetne sorolni még nagyon hosszan azokat az eszményeket, amiket ez a politika lejáratott. Ezek után nincs mit csodálkozni azon, ha hirtelen fasiszta Jobbikok, Magyar Gárdák, nyíltan antiszemita, rasszista alternatív nyilvánosság nő ki a földből. Ha egy egész generáció kezdi tagadni nem csak, hogy a liberális értékeket és eszményeket, de magát a polgári demokráciát is. Ez tünet, nem pedig orbáni ármány. Ha szembe akarunk szállni a nyugati civilációnk értékeit tagadó fundamentalizussal, ahogy Bolgár is szeretné: "A magyar politika manapság csakis annyiban lehetne más, hogy a demokratikus rendszert elvileg és gyakorlatilag is támadó szélsőjobbot megpróbálja egyértelműen, fenntartások nélkül, és közösen elszigetelni.", akkor bizony nem tüneti kezelésre van szükség (a Jobbik elszigetelésére), hanem az okot kell megszűntetni, az MSZP képviselte végtelenül amorális, cinikus, és ezért destruktív politizálást kell kiírtani. Már csak azért is, hogy teret kaphasson valami új, ami esetleg valóban képviselni tudja a szabadelvű értékeket.

Természetesen semmi garancia nincs arra, hogy a Fidesz vagy bárki más jobb lesz, hogy ők nem lesznek korruptak és antidemokratikusak, de ők nem is a liberális eszmények nevében politizálnak. Nem tudják tönkretenni a magyar demokráciát azzal, hogy kiírtják az iránta való érdeklődést, neadj isten esetleges igényt is az emberekből, ahogy az MSZP tette.

És visszatérve Bolgár Györgyre: az is álságos, ha ő demokratikus elköteleződést kér számon az LMP-n, mert azok nem hajlandók összefogni a demokráciáért az MSZP-vel. Hol maradt ez a számonkérés az MSZP-vel szemben az elmúlt nyolc évben? Bolgár Úr műsorában és irásaiban a legritkább esetben merültek fel azok a kérdések és problémák, amiket fent soroltam, és ha meg is történt, minden egyes alkalommal azzal az egyetlen félmondattal lettek lesöpörve, hogy dehát a Fidesz is. (Persze naivitás ilyesmit számonkérni Bolgár Györgyön, hiszen nem független újságíró ő, hanem csak a párt egy eszköze, amin keresztül az elvtársak intézték a napi politikai játszmáikat. A Pravda. Én a Drága Bolgár Úr műsorában csak olyan MSZP-s politikust hallottam megszorongatni, mint Szanyi, Karsai vagy Szili, Gyurcsányt vagy Lendvait például sosem.)

tényleg lehet más a politika

Hadd térjek még vissza az irására is röviden. A záró félmondattal egyetértek teljesen: "Mert ha nem sikerül [közösen elszigetelni a Jobbikot], akkor hamarosan tényleg egészen más lesz a politika.". De hangsúlyozom, csak a mondat második felével. Abban az értelemben, ahogy az LMP szeretné, én nem szeretném, hogy más legyen a politika. A politika maradjon demokratikus és szabad, a liberális értékeken nyugvó (amibe bele kell férnie annak is, hogy akár egy fasiszta párt képviselje a nézeteit, betartva a törvényeket persze). Ilyen, ideológiai értelemben, Magyarországon jelenleg a Jobbik képviseli a lehet más a politika eszméjét, és ez tőlem a lehető legtávolabb áll. Abban az értelemben viszont, hogy eltűnhet az MSZP féle politizálás, igenis lehet más a politika! Ezért, aki demokrata, az a második fordulóban az MSZP ellen szavaz.

142 komment · 2 trackback

Címkék: pblue mszp kétharmad lmp bolgárúr

A bejegyzés trackback címe:

https://re.blog.hu/api/trackback/id/tr171935156

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Angyalföld: ez a harc lesz a végső 2010.04.19. 23:54:23

Az MSZP története az MSZMP hosszúra nyúlt hattyúdala. Az angyalföldi vereség jelentheti a Kádár-rendszer szimbolikus lezárását. (Kép: retronom.hu) A választás második fordulója előtt a legnagyobb figyelem a XIII. kerületre irányul. Itt található ugy...

Trackback: A kétharmad és a diktatúra 2010.04.19. 22:55:31

Már látom, amint tömegek szavaznak a kétharmad ellen a második fordulóban. Biztosan sokan féltik a demokráciát. Elől Debreczeni és Bauer fog menetelni, időnként Gy. Fletó félrehajtott fője is fölbukkan majd a képernyőn, mögöttük milliók a kétharmadtól ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Phxmike 2010.04.19. 23:04:39

jajj de unalmas mar ez a jobbik fasisztazasa es jajj de unalmas lenne egymilliomodjara is megkerdezni hogy ugyan amr mitol fasiszta de tok felesleges

mert akinek az annak ugyis az marad a hulye agyaban

kivanom hogy egyszer lass egy igazi fasisztat es akkor meg tudod kulonboztetni....

nem mintha vedenem a jobbikot mert nem szeretem
de a demokracia arrol szol hogy ki kell allnom melettuk ha igaztalan a tamadas...

stratez 2010.04.19. 23:06:13

Ez a szívecske Gyulánk plakátján a szegfű helyén, nos,már ez megérné nem hogy kétharmadot, de akár a kilenctizedet is...

arconfosom 2010.04.19. 23:08:44

Szocialistának Lenni Nem Menő

Molnár Gyula (MSZP) plakátjáról jól látható, hogy az első forduló előtt is már ki népíesedett MSZP plakátokról már a szegfű / piros négyzet / MSZP felirat is eltűnt,de még csak egy szocialista kifejezés sem található

Van ellenben LEHET MÁS A POLITIKA

Az MSZP azért bukott ekkorát, mert 8 éven át BECSAPTÁK AZ EMBEREKET

Most mivel akar Molnár Gyula nyerni?
Hogy BECSAPJA AZ EMBEREKET ?

Kutyából nem...
Lendvai persze nem mond le, és mindenre van magyarázata

De kinek? Minek?

FGSuperman 2010.04.19. 23:13:56

azért ha a FIDESZ megadja a határon túliaknak az állampolgárságot (főleg ha szavazati jogot is ad hozzá) akkor úgy tönkrebasszák ezt az országot, ahogy még 40 cocializmus sem tudta

Sanyix 2010.04.19. 23:24:07

Amíg a Jobbik nem akar diktátorságot magának, addig nem kéne lefasisztázni. Demokratikus választáson indult és elért amit elért, nem hiszem hogy a vezetői önkényuralomra törnének.
Ja vagy, hogy attól lesz fasiszta hogy a gárdistáknak egyenruhájuk van, és menetelnek, aha... De az egy külön szervezet akkor inkább azt kellene fasisztázni, de nem a Jobbikot. Ezentúl mondjuk a Jobbikra, hogy nemzeti, vagy, hogy nemzeti radikális, az azt hiszem korrekt. THX

Intizar 2010.04.19. 23:26:08

És az hová álljon, aki úgy érzi, hogy Maszopka teljes joggal szopta be, és úgy volna méltó, hogy a földdel váljon egyenlővé, de ettől még egy hangyányival sem szerette meg jobban Viktort és csapatát és a háta borsódzik attól, hogy nekilássanak alkotmányozni?

mokas_gizi 2010.04.19. 23:28:54

@Sanyix:

Igen sok országban van hasonló önvédelmi szervezet, akik bizony valóban katonai kiképzést kapnak és fegyverük is van...

A Gárdát a média állítja be nácinak, mind itt mind a világsajtóban, a média meg mindenki tudja hogy kiknek a kezében van...

Én úgy tudom /lehet természetesen, hogy rosszul.../
hogy a gárdisták nem öltek meg senkit, nem vertek meg egy tanárt/orvost, nem raboltak ki senkit...minden becsületes törvénytisztelő józan ember szívesen fogadja őket...

Akik félnek tőlük azok általában a bűnöző cigányok, a Romák azok sem félnek a gárdától...

Nácinak meg max az agymosott emberek látják + esetleg a külföld, mert a média azt hazudja, hogy itt üldözik a zsidókat és a cigányokat...

Intizar 2010.04.19. 23:28:57

@Sanyix: Jobbik attól fasiszta, hogy nemzeti és szocialista, még ha nem is ismerik be utóbbit, a teljes demagógiájuk oda szól. Olvassuk össze a kettőt... tessék. Külföldiül (globalistául) Q. E. D.

troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.04.19. 23:29:21

@FGSuperman:
1. nem kapnak szavazati jogot, kommancs riogatás

2. már régen meg kellett volna kapniuk az ország szégyene hogy eddig nem kapták. Nincs még egy ország a földön ami igy leszarná saját nemzettársait rövidtávú érdekei mentén.

Intizar 2010.04.19. 23:31:56

@Sanyix: Juj, és szegény Jobbiknak soha semmi köze nem volt az egyenruhás szépfiúkhoz. Mindig mondta is, hogy jaj, Gárdus, mit nem csinál már! én nem vagyok OLYAN lány!

mokas_gizi 2010.04.19. 23:33:21

@mokas_gizi:

Bár furcsa mód az a Roma, aki önvédelemből szúrta le az ártatlan Józsikát /Aki ellen több eljárás is volt / körözték.../ több évet kapott fegyházba...
Ártatlan Józsika 1-2 évre rá meg majdnem agyonvert egy gyereket többed magával viperával...

Tehát ennyit arról, hogy itt Nácik, vagy Rasszisták lennének...bár Rasszizmus valóban van igen keményen A cigányok részéről...amikor büdös parasztoznak + olyanokat ordibálnak a sajtó kamerákba, hogy megdögöltök magyarok...!!!

Vérnűsző Barom (törölt) 2010.04.19. 23:33:55

@FGSuperman: Nagyon nem vagyok képben a politikával, választási és pártpropagandával.
Úgyhogy bocs az ostoba kérdésemért, de tulképp miért tenne be az országnak akárhány új állampolgár?

troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.04.19. 23:36:13

@mokas_gizi: Pesttól ez messze van, mivel a libsi média agyonhallgatja a sorozatos gyilkosságokat és a már megszokottá váló félelemben tartást, hát számukra nem is létezik.

Munkvera kinyom néha néha magából egy adag jajszegényelnyomottkisebbség-es cikket és kész. Az a valóság.
A jobbik meg azért van mert... mert mindenki hülye rajtuk kívül. Biztosan ezért.

gramercy 2010.04.19. 23:39:42

@FGSuperman: azt azert megneznem hogy Slotaek hogyan engedelyezik mondjuk vagbesztercen a szavazast...

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.04.19. 23:40:05

Már csak néhány hetet kell várni, és az mszp-t is el fogja érni a megérdemelt végzete. Ugyanazt a gyalázatos politikai kutyakomédiát fogják előadni mint az szdsz, és ugyanez lesz a végkimenetele. Molnárpatkány már most menekül a süllyedő hajóról, de igazából majd a választások után gyorsul fel a folyamat. Egymás fejére fognak taposni a tülekedésben.

jonatanxx 2010.04.19. 23:42:29

"Ez pedig az állami felelősségvállalás és gondoskodás igénye és preferenciája az egyéni felelősséggel és szabadsággal szemben"

Eddig jutottam. Igényli a faxom! Adok egy számlaszámot, a zállam szépen visszautalja adóimat járulékaimat, oszt felejtsük el egymást!
Tudod azé' az nem megy, hogy Európa egyik legmagasabb adóját és járulékait szedjük be, közben meg morgolódunk, hogy ezért el is várnak valamit...
Ráadásul mindenhonnan azt hallom, hogy a cigányok milyen mélyszegésnységben élnek, 90%-os köztük a munkanélküliség. Na ha valakik állami gondoskodásra vágynak azok ők. Nincs felmérésem, de valahogy azt sejtem, ne igazán a Fideszre szavaztak. Akkor talán a Jobbikra?! Szerintem te is tudod kikre adták vokasaikat azok, akik tényleg az államtól várják a mannát.
Vagy a cocik nyugdíjasai lennének a globalista neolibcsik? :) Vicces egy gyerek vagy te, csak kicsit sok betüt ütsz le... hiába.

mokas_gizi 2010.04.19. 23:44:17

@troll:

Én Budapesten élek és tudom ,hogy vidéken sokkal gázzab a helyzet...
Volt szerencsém Szegedre lemenni 1 éve, az még civilizált sok városhoz faluhoz képest...az is igen érdekes volt... + több ismerősöm ott lakik...
Éjszaka egyedül abban a városban sem lehet mászkálni de még több embernek sem tanácsos...

De túl sokáig már tényleg nem tűrik sokáig az emberek...
Jobbik elkezdi beperelni azokat a médiákat akik hazugságokat terjesztenek ez igen fontos lépés, 3-4 milliós bírságnál már leszokik a média a hazugságokról...
Bár nem igazán értem hogy miért csak most jutottak el idáig...ezt a fontos lépést már jóval előbb elkellet volna kezdeni...

Szomorú, hogy sok ember még a Gárdistákat és a Jobbikot Nácizza amikor némely hely Magyarországon a törvénytisztelő embereknek maga a pokol...
A rendőrség meg szó szerint a bűnözőket védi, bíróságok meg szándékosan olyan enyhe ítéleteket hoznak amikor roma az elkövető, hogy az már tényleg több mint feltűnő jelenség...

Rwindx 2010.04.19. 23:45:50

Ugyan nem mindennel értek egyet maradéktalanul, de nem rossz írás.

Ez pedig különösen kedves volt a szívemnek:
"Épp ezért azt gondolom, hogy nem az a demokrata, aki bármit megtesz a Fidesz kétharmada ellen, hanem aki mindent megtesz az MSZP minél nagyobb bukásáért."

Közvetetten Magyarország rövid és hosszú távú érdeke az mszpnek mint pártnak (és jogutódpártjainak) totális megsemmisítése (ez a választókon múlik), a vezetőinek a közügyektől való teljes eltiltása örökre (a jogon múlik).

Aki rettegne az utolsó mondatomtól olvassa el mégegyszer és értelmezze, egészen addig újra és újra míg nem retteg már, kivéve ha pl lendvai ildikónak hívják.

@Intizar: nektek is csak a remény jutott, mint mindenki másnak.

Táltos.TV · http://www.taltos.tv 2010.04.19. 23:45:52

Nem fér össze a világképem liberális elemeivel, hogy tendenciózusan lefasisztázzanak egy pártot, amelyik nem az. Kelenne egy kis történelmet is tanulni. Az antiszemitizmus önmagában fasizmus, az egyes népcsoportokkal szembeni gyűlölködésen kívül viszont a Jobbikban semmi olyan nincs, amivel kiérdemelnék ezt a jelzőt. Sima skatulyázás...

2010.04.19. 23:46:30

A nemzeti radikális Jobbik fasisztázása ugyanabból a pökhendi és arrogáns ballibsi retorikából fakad, amit a posztíró amúgy teljesen jogosan leszól. A demokrácia védelmezőinek ugyanis folyamatosan muszáj nácizni és rettegtetni, csak eddig a Fidesz volt célkeresztben, most meg a Jobbik.

Spanish VVax 2010.04.19. 23:49:34

Minden mondatoddal többé kevésbé egyetértek, remek írás, de én mint szintén libertárius elveket valló, az utolsó mondatodat nem értem. Nem szavazhatunk valami ellen. Az nem libertárius gondolkodás. Még ha ki vagy bukva, akkor sem. Szerintem.

mokas_gizi 2010.04.19. 23:51:47

ami meg igen sokat megmutat, hogy ah nem lettek volna a választási csalások akkor a jobbik egyértelműen a második lett volna...
Politikához nem értek, nem is érdekel, de még most sem értem hogyan lehetett, sok helyen ennyire nyíltan csalni bármiféle következmény nélkül...

pblue · http://www.savingprivateblue.net 2010.04.19. 23:51:52

Nem értem, miért kell tiltakozni a fasiszta jelző ellen, vagy szégyellni azt. Miért nem lehet felvállalni, ha egyszer az. Nem értem, hogy miért kell, és egyáltalán hogyan lehet egyszerre tagadni egy mércét, és meg akarni felelni neki.

Ja és még annyit, hogy a nyílt és a burkolt cigányozást, zsidózást stb. kimoderálom innen a picsába. (És ne jöjjön nekem senki a szólásszabadsággal, mert ennek semmi köze ahhoz, mint ahogy az se szólásszabadság kérdése, hogy nem engedek be a lakásomba idegeneket a szőnyegre szarni. A szólásszabadság ott van, hogy bárki nyithat magának saját blogot, amiben annyit cigányozik meg zsidózik, amennyit akar.)

2010.04.19. 23:54:51

@pblue: A Jobbik nemzeti radikális, és nem fasiszta. Ezen mit nem lehet érteni?

Zsola777 2010.04.19. 23:57:21

Rég olvastam ilyen jó írást, pártállástól függetlenül.
De mégis abba a hibába estél, hogy valami ellen foglalsz állást. Valójában ez a nép legnagyobb baja, hogy magát csak valamivel szemben tudja meghatározni. Miért?
No, erről szólhatott volna a cikk, mint azt a címből is gondoltam. Végül mégiscsak kampányduma lett belőle.
Jóéjt!

pblue · http://www.savingprivateblue.net 2010.04.19. 23:58:46

@imperial: Nézd hiába mutogatsz a körtére és mondogatod, hogy alma, vagy rézfaszú bagoly, vagy nemzeti radikális (tényleg, az mi az isten?), attól az még körte.

asima · http://www.asimind.hu/fooldal01.html 2010.04.20. 00:04:36

No és ugyan
mikor jöttők már rá, arra a tényre, hogy maga a pártrendszer az, ami téves, káros, korrupt.

mokas_gizi 2010.04.20. 00:06:38

@pblue:

Tisztelettel, ha esetleg én írásomba volt 1-2 olyan ott láthatod, hogy EGYÁLTALÁN nem volt rasszista...
Hiszen nem egy Roma barátom van...
Ha megnézted nem is úgy fogalmaztam szándékosan...

A létező problémákat ki kell mondani, mert ha nem mondod ki attól még sajnos léteznek ám...
De te legalább korrekt vagy nem úgy mint a legtöbb zsindex blog...te meghallgatod mind a kettő félt is...

nyubocs 2010.04.20. 00:07:45

Hát megnéztem, hogy mi is az a libertárius
(szégyen ide vagy oda, nem tudtam)

Csak azt nem tudom, hogy azokkal a nézetekkel ez a cikked hogy fér össze?

Táltos.TV · http://www.taltos.tv 2010.04.20. 00:08:09

@pblue: Csak ismételni tudom magam: felesleges olyasmit fasisztának titulálni, ami nem az. Azt is mondhatnám, a jelzőket "ki kell érdemelni". Ugyanúgy állíthatom én is: hiába használod a citromra jelzőként, hogy kék, tutira kék, én biztosan tudom, hogy kék... attól az még nem lesz kék. Vagy pedig támaszd alá érvekkel, hogy miért kék a citrom... illetve miért fasiszta a Jobbik.

mokas_gizi 2010.04.20. 00:08:34

@mokas_gizi:

Ezt meg a média előtt jelentette ki Izrael volt elnöke:
www.youtube.com/watch?v=UPHCiGL6r-M

Nem én állítom, nem is más hanem ő maga a kamerák előtt...a világsajtó előtt...

2010.04.20. 00:09:31

@pblue: attól, hogy valamit ész és érvek nélkül fasisztázol, még nem lesz az. Ha kíváncsi vagy mi a nemzeti radikális, akkor olvasd el a Jobbik programját:

jobbik.hu/sites/jobbik.hu/down/Jobbik-program2010OGY.pdf

Táltos.TV · http://www.taltos.tv 2010.04.20. 00:20:31

@mokas_gizi: Ettől viszont a falra tudok mászni. Gizike, dolgozzál szorgalmasan, gyűjtsél sok pénzt, aztán vásárold fel Izraelt vagy amit akarsz. Amíg szabad tőkeáramlás van, mindenki ott fektet be, ahol akar (és tud).
Egyébként csak úgy mellékesen: a hazai tőkebefektetések terén a Top 10-ben sincs benne Izrael.

pblue · http://www.savingprivateblue.net 2010.04.20. 00:20:32

@Fekete Pillangó: militáns, etatista, rendpárti és rasszista. Ezt általában úgy hívjuk, hogy fasiszta. A szőrszálhasogató történelmi összevetés Mussolinivel, vagy lenácizás esetén Hitlerrel, és a lényeget illetően irreleváns részletekre, különbségekre való rámutatás szerintem csak nevetséges fontoskodás. Meg vagányabb is lenne, ha a fasisztákban lenne annyi gerinc, hogy felvállalják, hogy fasiszták.

De egyébként meg szerintem a posztom szempontjából annyira huszadrangú kérdés, hogy a Jobbikra milyen jelzőket aggatunk. Aki érteni akarja, hogy hol miért hogyan van említve a Jobbik az érti. Aki fontoskodni akar, az bele fog kötni bármibe.

Fura amúgy, hogy fundamentalistáknak is hívtam őket, és az ellen senkinek nem volt kifogása. A fasiszta jelző elleni kifogások is körülbelül annyira komolyak, mintha valaki a fundamentalistát kérné ki magának mondjuk azzal, hogy dehát nincs is a derekukra csatolva háromkiló trotil. Szóval nekem fura ez a kétségbeesett igyekezet, hogy annak a mércének is próbál valaki ilyen elszántan megfelelni, amivel szemben amúgy meghatározza magát.

Hagyjuk már ezt, olyan gyerekes.

Rwindx 2010.04.20. 00:21:16

@pblue:
A jobbik sem egy homogén egyveleg. Vannak ott ilyen és olyan emberek egyaránt. Egy részük teljesen normális, szintén egy jobb Mo-t szeretne, de kiábrándult az összes pártból, ahogy nézem hozzád hasonlóan. Joggal sértődnek meg a fasisztázáson amit személyes sértésnek vesznek, mert nem azok. Ők nem liberális alapról építkeznek, hanem nemzetiben gondolkodnak. Persze jó kérdés hogy mikor veszik észre hogy nem mindenki úgy gondolkodik párton belül mint ők. És van a másik csoport akik inkább a te definíciódra hajaznak. Ez szerintem később egy törésvonal lesz a párton belül, hacsaknem az egyik csoport tudja asszimilálni a másikat.

Mondom ezt külsősként, úgy hogy a normálisabb része közel állna hozzám, de maga a párt ahogy most van, az igen nagyon messze.

Egyébként a definíciód szerint a jobbik is demokrata hisz részt vesz az mszp minél nagyobb bukásának előidézésében :)

asima · http://www.asimind.hu/fooldal01.html 2010.04.20. 00:26:14

@asima: Úgy látszik elsiklanak a tények mellett....

SzocsO 2010.04.20. 00:32:05

@mokas_gizi: namost Szegedre jártam le az elmúlt 5 évben, ott éltem, és persze személyes tapasztalat, de a város elég sok részén megfordultam mindenféle napszakban, éjszakban - semmi bajom sem lett semmitől, senkitől. Nem mondom, hogy nincs balhé, mert csak nagy város, de azért nem is olyan a helyzet, hogy "nem tanácsos éjszaka egyedül v. csoportosan is mászkálni", mert ez így kurrvára nem igaz.
bocs az offért, csak ilyen hülyeséget... na mindegy.

subabubba 2010.04.20. 00:34:14

Perfekt a bejegyzés, nagyon ezt gondolom én is, és sokan mások, akik talán ennél lényegesen egyszerűbben tudnák csak megfogalmazni. És ezért nullázta le magát a szociálliberális oldal, sztem egy jó időre.

pblue · http://www.savingprivateblue.net 2010.04.20. 00:41:11

@Rwindx: azt nem is állítom, hogy a Jobbik szavazói mind fasiszták lennének. Az szerintem is nagyon heterogén, és egyetértek, hogy majd lesznek akik kiábrándulnak, bármerre is induljon el maga a párt. Talán a cigánygyűlölet közös platform, közös nevező. (Az se burjánozna ennyire, ha valaki kezdett volna valamit a romák problémáival meg a gettóbűnözéssel az elmúlt húsz évben. Csak nincs egyetlen olyan állapotú intézmény az országban, ideértve a rendőrséget is, amelyik képes és alkalmas lenne bármi ilyesmire.)

pblue · http://www.savingprivateblue.net 2010.04.20. 00:44:05

@Rwindx: ja és azt akartam még mondani, hogy ahhoz viszont nagyon kevés vagyok, hogy bármit is nekiálljak "definiálgatni", szóval tudományos igényű konzisztenciát és koherenciát keresni egy blogposztomban nem érdemes, időpazarlás :)

Yoshka 2010.04.20. 00:45:51

@Vérnűsző Barom: Elvileg, ugye nincs elsőosztályú és másodosztályú állampolgár. De, az, azért mésem elképzelhető, hogy aki nem itt él, nem itt adózik, stb., az szavazatával beleszóljon az itthoni dolgokba. Aztán jön majd, hogy x országban elvesztette a munkahelyét, de magyar állampolgárként jár neki a segély. Ha "csak" magyar állampolgár, a vele járó jogok nélkül, akkor ugye nem teljes jogú, tehát másodosztályú. A kör bezárult.
Borzasztóan sajnálom, hogy a történelem vihara szétszórta ezt a népet, de a "visszacsatolásukat" nem tudom finanszírozni. És sajnos, még évekig az állam sem.

mortadella 2010.04.20. 00:49:01

Hogy milyen párt a jobbik? Olyan, amelyikkel az európa parlamentben lehetőleg a levegőt sem kívánják szívni. Nocsak, pedig nem is öltek meg senkit, sem zsidót, sem cigányt, sem mást.
Csakhogy arrafelé a szónak is megvan a maga ereje. Aki a Jobbik beszédeit ismeri - például a március 15-eit a Bajcsy-Zsilinszky úton - az tudja, hogy a programja fasiszta (összekacsinósdi egymás között a zsidó-, a cigányhelyzet kezelésére, az eltűnésük akaratának pedzegetése az országból, lehetne még bőven sorolni...
Itt füstölöghet, düh öntheti el agyukat, tagadhatják a nácista propagandát a sok fasisztabarát, de meg nem tudja téveszteni Európát.
Ja, és Hitler sem azzal kezdte 1930 körül, amikor először nyert, hogy 15 év múlva milyen haláltáborokat fognak utánunk bezárni. Sőt, demokratikusnak tekinthető választásokban tudtak nyerni.
Az hogy a Jobbik ekkora táborral rendelkezik ma, alapvetően a kommunista utódpárt felelőssége, amely nem tekinti - Európával ellentétben - a Jobbik nyilatkozatait jogszabályellenesnek és nem járt el olyan gondolatok kinyilvánítói ellen, akiket 1945 után háborús bűnökért kivégeztek volna, ha megvalósítják Hitler alatt (illetve részt vesznek benne), az általuk ma pártprogramként hírdetett magyar állampolgárokat eltűntetését faj és nemzetiség alapján.
A Fideszé lesz a labda hamarosan, lássuk, hogy a demokratikus alapelveket tagadó, fasisztoid vezetőket eltüntetik-e a poronról, illetve a Jobbikot, a párszervezetet, amely a magyar köztársaság érvényes társadalmi szerződésével (alkotmány) semmibevételével, az alól kivonva magukat kívánják, dogmatikus értékrendjüknek megfelelően az egyetemes emberi jogokat megsérteni, hogy ezz az alkotmányellenes szervezetet be fogják-e tiltani.
Mert attól, hogy 1 millió ember fasiszta vezetőkre szavaz, attól még nem lesz demokratikus a párt.

Táltos.TV · http://www.taltos.tv 2010.04.20. 00:49:03

@pblue: Szeretnéd, hogy komolyan vegyenek? Akkor ne fogalmazz pongyolán! Ne aggass csak azért jelzőket valamire, mert úgy hangzatosabb.

A fasizmus alapvető jellemzői az antpluralizmus, (törekvés a parlamenti demokrácia, a mindenkire egyformán érvényes alapjogok elvetése), az autoriterizmus, elitista személyi kultusz stb... Csupa olyan dolog, ami (jelenleg) nem jellemzi a Jobbikot. Sőt azt is ki merem jelenti, hogy a Jobbikra inkább jellemző a párton belüli demokrácia és alulról építkezés, mint bármelyik másik parlamenti pártra.

A fundamentalizmus fogalmával pedig ezek szerint még kevésbé vagy tisztában, semmi köze a "három kiló trotilhoz". Vicces is lenne, a fundamentalista (ortodox) zsidókat öngyilkos merénylőnek beállítani...

Ja, egyébként nem vagyok Jobbik szimpatizáns :)

kukatr 2010.04.20. 00:49:08

@mokas_gizi: az első bekezdéseddel elástad magad... gyűlölöm ezt a lenéző fővárosi hozzáállást. lövésed sincs milyen Szeged.
@pblue: a libertárius értékrendszerbe mióta fér bele a legkevésbé rosszra való szavazás? amúgy különösebb bajom nincs az írásoddal.

Rwindx 2010.04.20. 00:50:14

@pblue:
A definíció szó definícióját sem kell olyan szigorúan venni :) Egyébként nekem nagyon tetszett, ezért is emeltem ki, nyilván nem tudományos szemszögből, hanem pusztán egyszerűsége és találó volta miatt :)

Rwindx 2010.04.20. 00:57:32

@Yoshka:
Fogalmazzunk úgy meglehetősen egyszerűen látod a problémát. Rossz értelemben véve. Pusztán a pénzre szűkítesz mindent.

Az állampolgársággal miért kellene automatikusan együtt járnia mindannak amit mondtál?
Sajnos beszoptad te is a maszop propagandát amit anno toltak. Mivel nekem úgysem hinnéd el, ezért olvasd el ezt: index.hu/belfold/tenyhaz1125/

vasgyuszi 2010.04.20. 00:59:24

Itt is mondom, hogy ezek gennyedékek, szarháziak, bitófán a helyük, mindnek!

nyelv-ész 2010.04.20. 01:04:34

Egyrészt nagyon igaz, hogy az olyan mentalitásnak, mint amilyet az MSZP és tettestársai képviselnek, nincs helye a politikában.

Másrészt viszont az olyan mentalitásnak sem lenne helye, amit a mai magyar választópolgár képvisel: négyévenként szavaz, a kettő között meg nagyokat nyög, hogy neki milyen szar, és hogy akit megválasztott, az csak a saját zsebét tömi.

Mert nem demokratához méltó a tömegbe lövetni, de nem demokratához méltó az sem, hogy négyévenként ikszelek egyet, aztán részemről letudva az egész.

El kellene gondolkodni, hogy jó-e az, ha én négy évig le se szarom a közügyeket, mert hiszen ott vannak a választott képviselők, dolgozzanak meg a pénzükért?

El kellene gondolkodni, hogy a politika még mindig úri huncutság-e?

Elhisszük-e még mindig, mint a mesében, hogy akit megválasztottunk, az a jókirály, aki mjd két kézzel szórja a mannát?

Nem kellene-e két választás között is odafigyelni, hogy mi történik, és ha kell, kipenderíteni a nem odavalókat?

pblue · http://www.savingprivateblue.net 2010.04.20. 01:09:42

@Fekete Pillangó: hát pontosan ezt mondom én is, hogy ahogy a fundamentalizmusnak sincs semmi köze a három kiló trotilhoz, és nagyon együgyünek kell lennie valakinek ahhoz, hogy ezt gondolja. Na pontosan ugyanígy nem csak az fasiszta, aki a harmincas negyvenes években Mussolini fasiszta pártjának volt a tagja.

Az, hogy a Jobbik mint szervezet, demokratikus-e, az teljesen mindegy a mi szempontunkból. A kérdés az, hogy mennyire elkötelezett a parlamenti demokrácia, mint társadalmi berendezkedés iránt. Hogy házon belül mit csinálnak, az édes mindegy.

A fasizmus egyik lényege az én fogalmaim szerint a bolsevik vagy jakobinus tempóban van. Amikor egy pártnak totális programja van arra vonatkozólag, hogy hogyan kell élni, hogy hogyan kell a társadalomnak működnie, hogy mi érték is mi nem. Valójában az értékpluralizmushoz való viszony sokkal fontosabb, mint az a pluralizmus amit te írsz. Márpedig én úgy látom, hogy a Jobbik nagyon is az a párt, amelyiknek egészen konkrét és merev elképzelései vannak arról, hogy hogyan kell élni, amelyiknek megvan a saját morálja, és nem igazán tűri meg más, párhuzamos értékrendek létezését, mindezt a normalitás meg a nemzet meg ilyenek nevében (például mit mond a buzikról vagy a drogosokról? stb.)

Az intézményi, berendezkedést illető kérdések pusztán technikaiak. Ha a többpártrendszer akadályozza a társadalom formálását arra a képre, amit bolsevik lendülettel rajzasztalon vonalzókkal felvázoltak, akkor nem lesz a plurális demokrácia elkötelezettje. Ha vezérre van szükség a nagy társadalomjobbításhoz, akkor autoriter lesz.

Amúgy szerintem az LMP is ilyen párt, csak más a nagy terv, más nevében, de hasonló mentalitással politizálnak. Persze lehet, hogy kicsit sarkítok.

Viszont azt mindenképpen leszögezném, hogy nekem egyáltalán nem fontos, hogy komolyan vegyenek :)

mortadella 2010.04.20. 01:14:18

"ami például egy libertáriusnak fontos: az egyéni szabadságot, a plurális pártrendszert, a polgári demokráciát, a szabad versenyt, a kapitalizmust, a modernizációt, a reformot, a nyitott társadalmat stb." - ami a blog indító szövegét illeti, a szabad versenyt értéknek kezelni a naivitás egyik iskolpáldája lehetne. Szabad verseny csak elméletben létezi, legfeljebb az a kérdés, hogy egy adott helyzetben máködő gazdasági szereplők halmaza mennyire tevékenykednek az elméleti szabad versenykörnyezethez távol-közel. A szabad verseny veszteseinek az evolúciós elméletek szerint meg kellene semmisülniük - a Szadesz, szintén nem kismértékben naív és buta vezetése közönyével az ilyen helyzetekben, hagyta volna ezeket az embereket szabadon felfordulni.
Kivéve a szegénykérdéssel aktívan foglalkozó párttagokat, akik a pártszerűség végére már döntőrészt lemorzsolódtak, illetve meghaltak.
Néha elfogta az embert az undor, látván, hogy szabad demokrata elvársak mennyire nem ismerték fel egyesek kivételezett helyzetét a gazdasági "piac" szereplői közül, mások esélyt sem kaptak a megerősödére, és közben szólt sz SZDSZ zenekar szabad vagy, szabad vagy, mennyire szabad vagy... - felőlünk fel is fordulhatsz - szabadon.
UPC Magyarország - 20 év után Budapest egyik nagypályaudvarától száz méterre, a parlamenttől kevesebb, mint egy kilométerre 1, azaz egy szolgáltató nyújt intenetes szolgáltatást - és ez nem véletlen. SZDSZ-e informatikai miniszterség alatt a sóder szabad volt a tettek nem. Szabad verseny? Malév, MÁV, MOL... mondjam még?

pblue · http://www.savingprivateblue.net 2010.04.20. 01:16:08

@kukatr: miért ne férne bele a legkisebb rosszra szavazás, ha nincs jó opció? Ha mindenki szembemegy a legtöbb dologgal, amiben hiszek - konkrétan ha mindenki óriásira akarja duzzasztani az államot, hogy az majd kiszedje a zsebemből a pénzt, és ő szétossza helyettem, amitől libertariánusként nyilván kiver a víz, sőt még olyanok is vannak a palettán, akik emellé még azt is megmondatnák az állammal például, hogy kivel mikor és hol kúrhatok, és például meg kell-e tartanom utána a gyereket, vagy, hogy hogyan és mennyire szeressem a hazámat, vagy miféle szekták miféle aljas módon idomítsák hülyeségre, képmutatásra és gonoszságra a gyerekeim, nos akkor még jó, hogy megnézem, hogy még ki a legkevésbé ilyen, és amellé húzom be az x-et. Vagy szerinted hogyan kéne?

brlv24 2010.04.20. 01:20:37

@Yoshka: Felreerted ezeket a dolgokat.

tcom 2010.04.20. 01:54:13

Huhhh!
Ez kemény cikk volt. Nagyon kevéssel értek egyet, de evvel igen.
Amit azért megkérdeznék, hogy mit szól a szerző Orbán terveivel a szélsőségesek tekintetében? Én úgy hallottam, hogy "2 pofon oszt jónapot". Vagyis kíméletlenül rendet tesznek az "Orbán takarodjok" között.
Megkérdezném, hogy vajon miben tűnik a Fidesz másként, mint az MSZP? A 8 éves ellenzéki politika nem szólt másról, mint a paternalizmusról, mindennemű kormányszándék elkaszálása, ami az öngondoskodásra sarkall, ami némi kontrollt versenyt hozhatott volna az egészségügyben. A Fidesznek elodázhatatlan szerepe van, abban hogy az időutazást a kórházakban kell kezdeni. A kórházak korrupt orvostársadalma partnert talált a fideszben a velejéig romlott, elavult, hatékonytalan jelenlegi (szocialista) viszonyok, szerkezeti rendszer fenntartásában. A Fidesz az egészségügyet az elégedetlenség eszközének használták. Az önkormányzatok kezében lévő intézmények mindent elkövetnek az általános közhangulat rontására.
Csakhogy a fagylalt visszanyal. Hiszen ugyanezen kiskirályok az egészségügyben továbbra is érdekeltek a jelenlegi elfogadhatatlan rendszer fenntartásában. A kormánynak viszont kezdenie kell valamit az egészségüggyel. Vagyis privatizáció, vagy a kiszervezés, vagy manánprakszisok. De egy nem lesz 4 év múlva: ingyenes egészségügy. Mert beledöglünk. Csak nem ezt ígérte a Viktor!

Bergeroth 2010.04.20. 02:21:50

Engem csak az érdekel, hogy kinek a pénzét fogják ellopni, amikor egész egyszerűen az emberek nem fognak adót fizetni, mert szó szerint nem lesz miből.
Félek tőle, hogy hamarosan a szerb/iraki/indiai/afrikai/stb. országokkal leszünk 1 szinten.
Vagy még lejjebb.
Ennek az országnak nincs jövője.

Nazareus 2010.04.20. 02:22:48

"Magyarország nem attól lesz szar hely, hogy a Fidesz kétharmados többséget szerez az új parlamentben,"

Csak igy, töményen reagálva: De attól lesz szar hely.

Részletesebben: Rohadtul unalmas már ez a Fidesz alázat az indexen. Másrészt NAGYON szar hely lesz Magyarország, ha egy hirhedt maffiavezért (Pintér) _megint_ megtesz a Fidesz egy miniszternek... ja bocs, csúcsminiszternek.

Tovább is van, mondjam még?

Bal 2010.04.20. 03:19:05

@Fekete Pillangó:

"A fasizmus alapvető jellemzői az antpluralizmus, az autoriterizmus, elitista személyi kultusz stb... Csupa olyan dolog, ami (jelenleg) nem jellemzi a Jobbikot."

Az antipluralizmus igenis jellemzi, na meg a nemzet, mint egység hangsúlya, a liberalizmussal történő szembehelyezkedés, az erőszak kultusza, a rasszizmus, a harmadik utas gazdaság, a médiatorzítás és propaganda, csupa-csupa klasszikus fasiszta jelző (és ezek az általad felsoroltakkal szemben sokkal lényegesebbek). Fasiszta párt ez bizony a javából, akárhogy is mosdatjuk, és anno Hitler sem azzal kezdte, hogy megválasztásom után majd lebontom a demokráciát. Erről az oldalukról a fasiszta pártok akkor szoktak bemutatkozni, amikor hatalmi pozícióba kerülnek.

De ahogy pblue is írja, ami miatt teljességgel elfogadhatatlanok, az a liberalizmus tagadása. Én is azt kívánom minden Jobbikos szavazónak, hogy éljen kicsit egy nem liberális országban, mondjuk ahol központi előírás szerint kell zászlók alatt menetelni, szeretni és utálni a zsidókat vagy a koronát, vagy nevelő tévéműsort nézni. Volt már rá példa itt is, annyira tetszett volna? Nálam a kötelező hittanuk alapból kivágja a biztosítékot. De simán elég a kurucinfót összehasonlítani az egykori náci/komcsi pártsajtóval, a hasonlóságok ordítóak.

Veér Farkas 2010.04.20. 03:35:38

@imperial:
na ja, Hitler meg nemzeti volt és szocialista, de nem fasiszta.
Tudsz te szerintem még további hülyeségeket is.

Aki meg a nyugdíjasokat fikázza, annak figyelmébe ajánlanám, hogy ő is lesz nyugdíjas, ha cigány talán nem is. Az apátok vagy nagyapátok meg már most is az.
És ezek a mostani nyugdíjasok felépítettek egy országot a romokból pusztán hazaszeretetből - mert pénzt ugye elég gyéren kaptak érte -, amibe a Jobbikkal elvi rokonságot valló Hitler kolléga miatt bombáztak bennünket.
Némi tiszteletet megérdemelnének.

Kedves sok hülye barom, ezeken nem ártana elgondolkodni.
Ahogy azon sem, hogy ezek a nyugdíjasok vajon miért még mindig Kádárt szeretik, miért nem nemzetmentő Orbán Viktort. Pedig Jani bá alatt is éltek már jó pár évet (mondjuk 30-at), meg Viktorka és társai alatt is immár húszat (20), ami már bőven összevethető. Aki arról beszél, hogy Jani bá a kölcsönökből tudta ezt megtenni: mennyi is volt akkor az államadósság? És most mennyi?
És akkor legalább jól élt a nép. Most meg nem. Az adósság pedig sokszorosára nőtt.
(Aki meg azt hiszi, hogy Orbán és Gyurcsány nem egy kutya kölke, az tökéletesen hülye és vak. Ezek bizony egymás zsebébe pakolják a dellát, Gyurcsány konkrétan az Orbán-kormány idején lett milliárdos - állami megrendelésekből. Már ha valakinek mond ez valamit.)

A belügyminiszter meg Pintér Sándor főmaffiózó lesz (hozzá képest a Fekete Sereg házi őrizetből nemrég megpattant főnöke egy tehetségtelen kezdő kis senki a maga 1000 emberével)... Hát gratulálok.
Emberek, ÉBRESZTŐ!

Veér Farkas 2010.04.20. 03:37:30

@mokas_gizi:
Mondok neked egy számodra eddig ismeretlen szót, majd lapozd fel valamilyen értelemző szótárban:
s a j t ó s z a b a d s á g.
Direkt lassan írtam, hogy megértsd.

Veér Farkas 2010.04.20. 03:39:36

@mokas_gizi:
Igazad lehet, tényleg nem egy roma barátod van. Hanem nulla.

Ha lenne, akkor ugyanis tudnád, hogy a cigányok nem igazán szeretik, ha romának nevezik őket.
Pedig nekem nincsenek is roma barátaim, csak ismerős cigányokkal beszélgettem erről. Meg persze ismeretlenekkel is.

Veér Farkas 2010.04.20. 03:44:16

@Rwindx:
"egy részük normális"

Nem. Ilyen részük konkrétan nincs.
Buta tahók mind egy szálig, csak a mérték eltérő. Van, aki csak kicsit, van, aki nagyon-nagyon. És az utóbbiból van sokkal több, kezdve a párt elnökével, huzavonával.

Veér Farkas 2010.04.20. 03:52:02

@nyelv-ész:
És vajon mennyire demokratához méltó utcára vinni a népet, szarrá veretni (máshol is ezt teszik a hőzöngő barmokkal, és teljesen jogosan, nézz körül Nyugat-Európában, Franciaországtól Dániáig - sőt, szerintem kicsit jobban meg kellett volna verni őket, amíg mozdulni bírnak, és össze nem szarják magukat) aztán meg mosni a kezünket, hogy nem mi voltunk?

Ahogy azt egy Orbán Viktor nevű egyén tette 2006-tól 2009-ig...

Veér Farkas 2010.04.20. 03:52:48

@nyelv-ész:
És vajon mennyire demokratához méltó utcára vinni a népet, szarrá veretni (máshol is ezt teszik a hőzöngő barmokkal, és teljesen jogosan, nézz körül Nyugat-Európában, Franciaországtól Dániáig - sőt, szerintem kicsit jobban meg kellett volna verni őket, amíg mozdulni bírnak, és össze nem szarják magukat) aztán meg mosni a kezünket, hogy nem mi voltunk?

Ahogy azt egy Orbán Viktor nevű egyén tette 2006-tól 2009-ig...

Veér Farkas 2010.04.20. 03:57:59

@nyelv-ész:
És vajon mennyire demokratához méltó utcára vinni a népet, szarrá veretni (máshol is ezt teszik a hőzöngő barmokkal, és teljesen jogosan, nézz körül Nyugat-Európában, Franciaországtól Dániáig - sőt, szerintem kicsit jobban meg kellett volna verni őket, amíg mozdulni bírnak, és össze nem szarják magukat) aztán meg mosni a kezünket, hogy nem mi voltunk?

Ahogy azt egy Orbán Viktor nevű egyén tette 2006-tól 2009-ig...

Veér Farkas 2010.04.20. 04:06:03

@tcom:
elodázhatatlan szerep?
Hol tanultál te magyarul?
Mert lehet mondjuk elévülhetetlen érdem vagy tagadhatatlan/vitathatatlan szerep, de elodázhatatlan (=tovább nem halasztható), az pont nem, az max. feladat lehet.
A hatékonytalan dettó nem létező magyar szó.
(-kony és -talan képző egymás után? Ne má...)
Az alany-állítmány egyeztetéseket nem is említem.

Rá Dios 2010.04.20. 06:32:13

Túlbeszélted és a végére magad sem tudtad már, hogy mit is akartál.
O.K., büntetni ami volt. Meglesz. És utána?

McDobbent 2010.04.20. 07:07:55

Ahhoz, hogy a választásokon szavazni lehessen magyarországi bejelentett lakcímmel kell rendelkezni. A külképviseleten sem szavazhatnak a külföldön élő magyarok, ha nincs bejelentett hazai lakcímük. Ja persze, vágom a patásorbán majd mindenkit bejelent fiktíven a fidesz aktivistákhoz, mi? A MSZ(M)P és az SZDSZ végre a helyére kerül - a szemétdombra. Mindkettő kommunista párt, bármilyen köntösbe is bújtak. Az az egymillió ember meg aki még mindig rájuk szavazott, az pont az a volt 800.000 komcsipártag + picigyereke, akik még '89-ben Szálin és Rákosi elvtársban látták a jövőt. Kell a 2/3 mert komoly változás kell (pl. a kádári alkotmány). Ha a fidesz nem muzsikál, majd leváltjuk. EZ A DEMOKRÁCIA - még ha az elvtársak ezt nehezen is emésztik meg.

McDobbent 2010.04.20. 07:10:45

@Veér Farkas: szerintem szavazz az MSZP-re. Nehéz megérteni gondolom, hogy nem Orbán viszi az embereket az utcára, hanem az emberek maguktól mennek, hogy valami nagyszerűt éljenek át együtt - pl. '56-ra emlékezés, Himnusz éneklés, stb. Ez nálatok is megvolt '89-ig, csak akkor március 21-n énekeltétek az internacionálét, meg a szovjet himnuszt. Aztán volt ingyen sör, virsli, meg kiutalt trabant.

Kristl 2010.04.20. 07:12:22

Na már megint kádár népe...
Nem mintha nekem lett volna kire szavaznom. De a magyar libertárius népségről nekem a "állami csecsen felnövő" kapcsolati tőkéjét maximálisan kihasználó tehetségtelen suttyó paraszt" jut eszembe, akik miután zsírosra híztak az állami megrendeléseken/jogszabályok kreatív értelmezésén nekiállnak lenézni és leszólni mindenkit aki szót emel eme gyakorlat ellen. :]

Kristl, valamiféle royalista'

The Great Destroyer 2010.04.20. 07:12:48

Szerintem a probléma az, hogy magyarországon életstílus az élősködés. Magyarország lakosságának egytizede fizeti csak a közterheket, ezeknek pedig szintén egytizede közalkalmazott. Tehát maradunk olyan 7-800ezren, akik eltartjuk ezt az országot...

nemte 2010.04.20. 07:12:54

Irtózatos káosz dúl a fejedben!
A készen kapott gondolatok, (ideológiák) viaskodnak benned, akinek a szellemi önellátósága megszűnt.
(ha volt valaha.)

Roy 2010.04.20. 07:27:02

@FGSuperman: Sajnos így van. A 2/3-al nagyon be fogjuk szopni. A külföldi, illetve a környező országok magyarjainak az állampolgárság megadásával jó néhány ciklusra be fogja betonozni magát a Fidesz.
Őket nem fogja érdekelni, hogy itt lesz jó irányú elmozdulás, vagy nem.

nyisz 2010.04.20. 07:44:24

Cím alapján azt hittem valami érdekes. Elolvasva semmi más csak Bogár úr Fidesz oldalon. Primitív pártkiadvány.

is 2010.04.20. 07:46:19

@mokas_gizi: "Én úgy tudom /lehet természetesen, hogy rosszul.../hogy a gárdisták nem öltek meg senkit,"

én úgy tudom, hogy 6 cigányt vidáman, válogatás nélkül, lesből leöltek, mint egy kutyát. nem voltak tagjai a gárdának. de vajon honnan vették az ötletet, mi volt az a közeg, ahol ez nekik eszökbe jutott, és feljogosítva érezték magukat rá? a Tarka Magyar felvonulás? vagy inkább a 'cigánybűnözés' szó sokszori ismételgetése, gárdafelvonulásokon?

is 2010.04.20. 07:51:57

@poszt: Orbán hangosan röhög rajtad, liberális. oszd meg, és uralkodj. úgy, úgy, harapdáld annak a torkát, aki szóba állna veled. vedd át te is az ő stílusát, ne a saját nézeteid mellett érvelj, hanem azzal töltsd az időt, hogy fikázz másokat. igaz magyar vagy te is. ha valahol megjelenik a saját nézeted (Bokros), nehogy odaszavazz, mert befogott orr. a FIDESZes simán leszavaz Semjénre, Bayerre, Kosztolányi Dénesre, Simicska Lajosra. légy büszke az erkölcsi magasságodra, ami azonban a FIDESZ oldaláról, és ne haragudj, de felőlem is, szimpla balfaszságnak tűnik. van egy nézetrendszered, volt képviselője, te meg nem szavaztál rá, nehogy bejusson a parlamentbe. 5 éves gyerekek megkérdezik: normális vagy?

desertstorm 2010.04.20. 07:55:10

Nevetséges ez az egész ország! Pont Bolgár György írogat, aki annak idején Csaocseszku seggét nyalta, például születésnapi versikékkel????
Éljen Kuwait!

Alapvető élelmiszer 2010.04.20. 08:01:04

@nyelv-ész: Az egész parlamentarizmusunk sajnos a beszari Antall-kormány szüleménye, akinek elsődleges volt a stabilitás, ezért pl. a képviselők is visszahívhatatlanok.

Amúgy nem értek egyet veled, miért kellene egy átlagembernek napi szinten politikával foglalkoznia? Akkor ennyi erőből képezzem magam autószerelőnek is (mert hát ő is lehet fasz), meg fogorvossá, vízvezeték-szerelővé, mert senkiben sem bízom meg, hogy a pénzemből értem dolgozik.

is 2010.04.20. 08:05:05

@McDobbent: nézem a tankelkötős jelenetet a YouTubeon. mi azon a nagyszerű élmény, amit át kellene élni? vegyük észre, hogy két rétege volt itt a 2006-os történéseknek, és az egyik réteg csak az egyszerű állampolgár, aki csak sétált, és bevitték. a másik rétge autókat gyújtott fel a Szabadság téren, és elkötötte a tankot, és direkt verekedni ment a rendőrükkel a Rákóczi úton, kukákat borogatva, kirakatokat betörve.

a második miatt kellett a rendőrség fellépése, aki már 20 éve nem csinált ilyet, és igen, a TV székházat elbénázták, valamint volt köztük pár szadista barom (Bodokynak volt egy jó posztja két faszról, már vádszakaszban is vannak). nyugaton a békés állampolgár, ha meglát egy rendőrsorfalat, azonnal, gondolkodás nélkól a másik irányba megy. mert tudja, mi az. nálunk nem tudták, az iskolában nem tanították. nem kormányok vonultatják ki a rendőrséget, ez is a posztban, meg sokak fejében egy zűrzavar.

elég nagy tragédia volt 2006. október 23, annak a tragédiája, hogy a békés polgár összekeveredett a nem békéssel, mert annyira tudatlan volt, a rendőrség 20 évig nem csinált ilyet, és elsőre bénázott, meg nem tudott (lehetetlen) Hamupipőkét játszani. mindenki hozzátette a magáét, sok dolognak kellett összejönnie ehhez a tragédiához. a rendőrség rendbe szedte magát azóta, nem bénázik, és reméljük, hogy a békés polgár is megtanulta, hogy mit tegyen, ha lát egy rendőrsorfalat.

BobaNorbi 2010.04.20. 08:08:11

@Rwindx

Szerinted mire másra lehetne a jelenlegi helyzetben szűkíteni, mint a pénz? Talán olyan sok van, hogy csak úgy lehetne vele akár elméletben is dobálózni?
Szerintem egyáltalán nincs. Addíg meg ne jöjjön 5-6 millió új állampolgár, mert 10-et is alig tudunk eltartani. Képzeld mi történne, ha hirtelen kétszer annyian lennénk. A te háztartásod hogy élné meg - bár semmi közöm hozzá - ha hirtelen betoppannának még egyszer annyian, mint ahányan most vagytok? Ha enni kér, szállást kér, zsebpénzt, azt miből adod meg neki? Neked mi marad? Lehet itt önzetlenkedni, de mi a jobb, százezer munkanélküli, vagy kétszáz ezer? Ha tudunk, segítünk, ez egyértelmű: de értelmetlen önfelálodázsnak legalább annyi értelme van, mint most a szocialistákra szavazni.

egyittlakó (törölt) 2010.04.20. 08:10:40

pblue: "Ezért, aki demokrata, az a második fordulóban az MSZP ellen szavaz."

Úgy látom, hogy még mindig teljesen áthat téged a fájdalom a szadesz eltűnése miatt.
Sebaj, még négy év és a maszop is kiesik a parlamentből.
Kár, hogy a másik szocialista párt, a nemzeti, éppen kétharmadot fog besöpörni. Hát ebben igazat adok neked, hogy a magyar nép még mindig nem nőtte ki a kádárizmust, és ehhez még legalább két generáció kell.

gorcsev54 2010.04.20. 08:13:44

Csak annyit: A cikk jó is lehetne akár még ha nem is adok mindenben igazat ,csak ne lenne fasisztázás, mert röviden írhatnám azt is , hogy fasiszta a jó.....

2010.04.20. 08:25:22

@Veér Farkas: vicces kis maszop zombi vagy :) Szerintem te is tudsz még ilyen Hitlerezős hülyeségeket, mivel érvek hiányában csak erre, meg a nácizásra vagytok képesek.

Nade 2010.04.20. 08:31:21

"Nem a háromhetente ülésezős, koronaúsztatós hortista rezsim alatt, hanem egy szocialista-liberális koalició kormányzása idejében. Pár nappal később a rendőri akciókért felelős rendőrkapitányt a liberális városvezetés kitüntette, a parlamentben pedig ugyanezen párt emberi jogilag borzasztóan elkötelezett képviselői a korábban hasonló rendőri elbánásban "részesülő" fideszes szóvivő esetén gúnyolódtak."

Elnézést, hogy ilyen hosszan idéztem a posztból, de azért tettem, mert ha valakik kíváncsiak az SZDSZ bukásának okára - szerintem ők maguk sem tudják még 100 %-ban -, akkor a fenti mondatokban találják meg.

sivatagi n. 2010.04.20. 08:32:36

@is: a "romagyilkosságok" áldozatait nem gárdisták intézték el. Szögi Lajost, Marian Cozmát, Pénzes Henriettát (és még sorolhatnám) viszont cigányok mészárolták le. Ezek a tények, a többi csak ócska libsi terelgetés és egybemosási kísérlet.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2010.04.20. 08:34:25

@pblue

Elolvastam az irományodat, és arra jöttem rá hogy egy faszkalap miatt elbasztam az időmet. Ez a faszkalap pedig nem más mint te öcsém. Ha baromságokat írsz, és főleg ilyen mennyiségben legalább előre jelezd, hogy a parszt, aki az erre szánt idejét pénz kereséssel tölthetné, ne bassza már el. Persze vessek magamra...

Apróság: akit ha szájbavágott egy rendőr 2006-ban Budapesten, az meg is érdemelte. Ha még mindig ott tartasz faszkalapkám, hogy az "átratlan bokréták hangoskodása" miatt a "géppuskás terminátorok" többmillió áldozat vérét akarták látni, akkor tedd le S.K. könyveket, de minimum félcelj be a nyelved orbán viktor seggében lévő darabjából.

:))))
Hajrá Magyarország,
hajrá magyarok :))))

...idióták.

SándorSzabolcs · http://karma.blog.hu 2010.04.20. 08:35:06

Az írás 70%-val egyetértek, de legalább a maradék 30% is érdekes. Jó írás, köszi!

Nade 2010.04.20. 08:39:36

@egyittlakó: "szocialista és nemzeti" Hoppácska, az nem nemzeti-szocialista? Azaz Nazionalsozialist, vagyis náci.

Azért kell ezt itt levezetni, mert a szovjet és bolsevik propaganda nem véletlenül nevezte mindig is fasisztának azt, ami valójában náci. (Fasiszta ugyanis csak az olasz nácizmus volt.) Éppen a kínos névrokonság miatt. Meg persze a letagadott Hitler-Sztálin szövetség miatt, ami alapján a háború elején felosztották egymást közt Lengyelországot, amelynek a helyén - úgy középtájt - meghúzták a "béke határát". Náci-szovjet propagandanéven, aminek pontosan annyi volt az igazsága, mint minden más hazugságuknak.

Dekatlon 2010.04.20. 08:41:10

Az MSZP célul tűzte ki a Fidesz 4/5-öd elérését. Mással nem tudom magyarázni ezt a vergődét.
Ezt nagyon benézték! Az átlagos LMP szavazó sokkal tájékozottabb, minthogy benézzen egy ilyen csalást, viszont kifordul a gyomra, hogy megpróbálták.
Ez egy gyönyörűen béna last action.

wiseguy 2010.04.20. 08:43:23

A jobbik parlamenti térnyerésével semmi gond nincs, egy demokráciában, az ostoba tanulatlan bunkókat is megilleti a népképviseleti jog.

Az pedig, hogy veszélyes-e a fidesz kétharmad, az idő dönti el, mert ki fog derülni mire használják majd fel. Ezzel lehet élni és visszaélni is, de ha visszaélnek vele megint el fogják zavarni őket a választók mint 2002-ben. Most tulajdonképpen arra kaptak felhatalmazást hogy megcsinálják amiről eddig csak beszéltek, és nekik az a szerencséjük hogy nincs egy olyan aljas ellenzékük mint a fidesz.

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.04.20. 08:48:20

@Fekete Pillangó: Ajánlott olvasmány: Umberto Eco - A mindenkori fasizmus. Tudom, ez csak egy vélemény, de érdemes gondolkozni rajta. Véleményem szerint tudja miről beszél, ő testközelből tapasztalta fasizmust (fasisztákról beszélünk és nem nácikról! A Jobbik szerintem nem náci, hanem "csak" fasiszta)

Lényeget kiemelve (innen: birtalan.blogspot.com/2007_05_01_archive.html)

1. Tradicionalizmus. Az ősfasizmus elemi alapja a – többnyire szinkretista – hagyománykultusz: „mi vagyunk azok, akik birtokában vagyunk az ősi igazságnak”.

2. Antimodernizmus. Ez megnyilvánulhat pl. kapitalizmus-ellenességben, de főképp a felvilágosodás értékrendjének (a Rációnak) elutasításában. Mint ilyen, az ősfasizmus voltaképpen irracionalizmus.

3. Az öncélú cselekvés kultusza, ami az irracionalizmus egyenes következménye. „Gondolkodni férfiatlan... Az értelmiségi világ iránti gyanakvás az ősfasizmus örök tünete.”

4. A kritika elutasítása. „A modern kultúrában a tudományos közösség a véleménykülönbséget eszközként tekinti az ismeretek bővítéséhez. Az ősfasizmus értelmezésében a véleménykülönbség árulás.”

5. A másságtól való félelem. „Az ősfasizmus per definitionem rasszista.”

6. A frusztráció szerepe. „Az ősfasizmus egyéni vagy társadalmi frusztrációból fakad”, és a frusztrált középosztályokat szólítja meg.

7. Idegengyűlölet. A valódi társadalmi identitás hiányát a véletlenül egy országban történő születésből levezetett ideológia, a nacionalizmus kompenzálja, amelyet egyetlen dolog tart össze: az ellenségkép. Az ősfasizmus működéséhez szükségesek az összeesküvés-elméletek, a külső és belső ellenségtől való rettegés.

8. Ambivalens ellenségkép. „A követőknek azt kell érezniük: megalázza őket az ellenség kérkedő gazdagsága és ereje... A követőknek azt is el kell hinniük, hogy le tudják győzni az ellenséget.”

9. Permanens harc. „A pacifizmus cinkosság az ellenséggel.” Ha a mozgalom – a végső ütközet után – elterjed az egész világon, beköszönt az aranykor, az örök béke korszaka. Addig azonban nincs helye megbékélésnek.

10. Elitizmus – a gyengék iránti megvetés. „Minden állampolgár a világ legkitűnőbb népéhez tartozik, a párt tagjai a legjobb állampolgárok, minden állampolgár a párt tagjává válhat... Mivel a csoport (katonai modell szerint) hierarchikusan rendeződött, minden alvezető lenézi az alatta levőket, akik mind megvetik az alárendeltjeiket.”

ZöldszemM2 2010.04.20. 08:49:42

még 5-6 nap azután megkezdik a mentelmi jogok törlését !!
lesz itt nagy sirás- rívás !!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2010.04.20. 08:55:22

Semmi esetre se keverjük össze a liberalizmust a demokráciával (mint általában szoktuk). Senki sem szeretne liberális államban élni, mondjuk olyanban, mint az 1830-as évek Angliája. Ha mégis, akkor nézze meg - megint - a Twist Olivért, most ment a tévében.

nyugger 2010.04.20. 08:59:03

A kétharmad = egypártrendszer.
Ezzel nem lehet vitázni. Aki vitázik az beszopja.
Ti, akik itt írogattok nem éltetek egypárt rendszerben, én igen, én tudom milyen.
Az ember nem tanul saját történelméből, inkább okoskodik helyette.
Kevesebb okosra és több józanra lenne szükség.
Csak nehogy azt hidjétek, hogy a maszop mellett kampányolok! Van még kire szavazni.
Sajnos már ismerlek annyira benneteket, hogy tudjam, kár a krákogásért.

2010.04.20. 09:02:54

Nagyon jó írás, pont leírtad a gondoloataimat...

Sajnos nem lehet más a politika, itt csak a kádárizmussal lehet nyerni...

Tgr 2010.04.20. 09:03:31

Öröm látni, hogy a libertáriánusok is megtalálták a maguk fasisztaveszélyét az LMP képében. A mélybal fidesznácizása már kezdett unalmas lenni, így viszont megint meglesz a humorforrás egy darabig.

Móg 2010.04.20. 09:03:40

üdv.nektek

A világot a pénz,ha ugy tetszik a tőke irányitja.Minde-
nen és mindenkin átgázol amilyen mértékben teheti,
vagy engedik.Amelyik demokrácia politikai elitje
tehetséges,tisztességes,elkötelezett országa-népe
iránt ott a tőkét korlátozzák legalább olyan mértékben
,hogy a lakosság{aktiv és inaktiv is}jólétben élhessen.
Ha ez megvan valamelyest automattává válik,legaláb
is olyan mértekben,hogy átmenetileg komoly károsodás nélkül elvisel gyatrább politikai elitet is.
Magyarországot sajnos az elmult 20 évben a saját
{vagy egy csoport} pillanatnyi érdekeinek posványá-
bán dágványozó percemberkék irányitották.Nem,
hogy a polgárokat védték a tőkétől,azt támogatták
a polgár kárára.TErmészetesen nem önzetlenül.
A jóléti államokban jellemzően a polgári életben
biztos egzisztenciával rendelkező tehetséges emberek mennek politikusnak,mert elkötelezettek
tenni tudnak és akarnak a népükért és mert ezt
megtehetik viszonylag aprópénzért is.Nálunk jel-
lemzően azok lesznek politikusok akik ettől gaz-
dagodást és/vagy hatalmat várnak.Ezért mindent
és mindenkit hajlandóak legázolni,épp ugy.mint a
tőke.Sajnos nem csak az első szavazó van abban
a helyzetben amit leirtál,hanem 1994 óta minden
magyar szavazó.Az igaz,hogy tudta ki ellen de azt nem,hogy milyen lóra tesz.Sajnos az ismeretlen
lovak elfogytak,az ismertektől meg semmi jót
nem várhatunk.

tombolahold 2010.04.20. 09:04:53

Én is Szegeden élek, már lassan 10 éve, butaság, amit írtál a közbiztonságról, ez az egyik olyan hely az országban, ahol nyugodtan sétálhatsz hajnali 2-kor is a város szinte bármelyik részén. Egy-két szórakozóhely van, ahová ne menj be bajt keresni, de ennyi...

tompus 2010.04.20. 09:07:32

@nyugger: Te seggfej vagy! Ha nem tetszik amit a kormány csinál, akkor le lehet váltani. Vannak rá demokratikus módszerek. Ha másképp nem, akkor négyévente a választáskor. Az egypártrendszerben csak 1 darab pártra szavazhatsz. Akár tetszik, akár nem. Érted a különbséget?

Nade 2010.04.20. 09:07:41

"Senki sem szeretne liberális államban élni, mondjuk olyanban, mint az 1830-as évek Angliája."

Most tegyük félre, mit hazudott magáról a "liberális" SZDSZ! De te honnan veszed ezt a fenti állítást? Marx Károly százéves könyveiből?
Szerinted ki nem akar olyan országban élni, mint a szomszédos Szlovénia, amely tisztán liberális kormányzással az elmúlt 15 évben utolérte Ausztriát? Még akkor is, ha ezt most hallod először, mert a hazai média ezt tökéletesen elhallgatta. De említhetném a II. világháború utáni Japán - amerikai, katonai háttérrel biztosított -, tisztán liberális kormányzású évtizedeit, amelyet az emberiség történelmének példátlan gazdasági csodájaként tartanak számon.
Bőséggel folytathatnám a sort, az általad pocskondiázott, valódi liberalizmusról, amely a hazugságokkal ellentétben éppen hogy a nemzeti hagyományok legbiztosabb és leghatékonyabb őrzője.

tompus 2010.04.20. 09:08:51

Nagyon jó post, minden gondolatával egyetértek.
Az mszp tűnjön el. Amit az elmúlt 8 évben műveltek, az megbocsáthatatlan.

nyugger 2010.04.20. 09:10:42

@Dekatlon: Nem az az oka, dehogy!
Az MSZP megszopatta a nyugdíjasokat, így azokat is akik a konstans szavazói voltak. 1,5 millió nyugdíjas a FIDESZ-re szavazott, bosszúból, elkeseredésből, reményvesztésből.
Ez az oka a FIDESZ előretörésének.
Persze ettől még nem fognak jobban bánni a nyuggerekkel, mert ők nem az öregektől várták a szavazatokat.
A sok hülye nyugdíjas, most ezt a faszt fogja megszopni, mert ők még ostobábbak mint az átlag.

nyugger 2010.04.20. 09:15:02

@tompus:
Pont erről beszélek. Én egy seggfej vagyok, te meg a király. Jó ez így?
Sok a királyban az indulat, le kell fejezni a seggfejet.
Ez az egypártrendszer.
A kispártok nem számítanak pártnak.
Ebből egypártrendszer lesz, akár tetszik akár nem, akárhány kispárt van.
Tudtam, hogy így gondolkodtok, ezért írtam.
Olyan rég voltam már seggfej.
Köszönöm.

Publius Decius Mus 2010.04.20. 09:15:18

A posztíró nem lát tisztán. Szeretne egy önsorsát irányító társadalmat. Erre nem alkalmas a mai berendezkedésünk egy hatalmasra nőtt, drága, mindig éhesszájú politikai osztállyal és a hozzá tartozó bürokráciával. Ennek a visszametszéséhez 2/3 kell, az önkörmányzati, parlamenti rendszer megnyesése. Lehet, hogy nem szimpi a Fidesz, de most lehet egy esélyük ezt megváltoztatni. A következő esély 20 év múlva lesz, ha egyáltalán. Hány évesek leszünk akkor és milyen állapotban az ország?

gorcsev54 2010.04.20. 09:18:28

@wiseguy: Lehetséges , hogy az ostoba tanulatlan bunkó Te vagy? A többivel egyetértek.

vidiki 2010.04.20. 09:19:19

a pozsonyi Sme fogolmazta meg a legjobban a magyar választásokat. Az új magyar parlamentben nem lesz egyetlen jobboldali párt sem.

2010.04.20. 09:22:26

Tényleg jó poszt, megkockáztatom: publicisztika.
Egy csomó gondolata fedésben az én véleményemmel.
Congrats!!!

nyugger 2010.04.20. 09:22:39

Megtanulhatnátok már, hogy a politikusok sem istenek, nem az egekben születnek angyalkák között.
Ők is az anyjuk szaros seggéből potyantak ki, csak jó volt a széljárás, jókor voltak bizonyos helyen, ettől lettek politikusok.
Nem istenek!
Beszéljetek róluk úgy mint az emberekről, emberi reakciókat várjatok tőlük és emberi gyarlóságokat is.
Hatalmuk azoktól a szelvényektől van, amit ti a kis kezeitekkel dobáltatok be egy ládába.
Most már késő! Bedobtátok. :)

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.04.20. 09:26:06

még egy poszt a fidesz.hu blogajánlójába

hi, skacok! nem szólt seniki, h ennyi nyelv nem fér el egy seggben ?

gpetersz 2010.04.20. 09:26:21

Nekem tetszett a post, és igen: vesszen az MSZP, mert megérdemli.

macchiato 2010.04.20. 09:27:18

Az Szdsz-es koalíció jobb volt? Amikor egy harmatnyi támogatású, ámde pénzzel teli párt irányította az országot zsarolással és gazdasági hatalmával?

Az NEM volt gond?! Az nem fenyegette a demokráciát?

Nem. Arcul köpte.Majd kiröhögte.

Én nagggyon remélem, hogy a Fidsznek 2/3-a lesz.
És nem, nem félek a királyságtól. Húzzatok innen félelemre építő, sunyi, álszent, korrupt bagázs.

tcom 2010.04.20. 09:29:44

@Veér Farkas:

Egy újabb empatikus, rasszista mocskot ismertünk meg benned.
Igen is vannak "normális" cigányok. De mit is nevezünk normálisnak a hófehér világodban? A többségében adócsaló, kresz alázó, mutyizó, képzetlen, lusta, rasszista kádár-népét? Nagyon kevesek azok, akik példásan élnek. A keresztény hazafi nem a tányér-kokárdáról ismerszik meg, hanem az adófizetésről, a jogrend betartásáról, a gyermekvállalásról-nevelésről, a szorgalmas munkáról, a szerénységről, az empátiáróll!!!!

Hol hallottál te Kossuthoktól, Széchenyiktől, Petőfitől már rasszista, gyűlölködő kifejezéseket?

nyugger 2010.04.20. 09:31:31

@gpetersz:
Viszont a nyertes nem érdemli meg. Semmit semtett, csak nézte, hogy a maszop hibát hibára halmoz és várta a győzelmet.
De mit kapott a nemzet ebből a politikából? és mit fog kapni ezután?
Jolinéni hajdanán azt mondta: "okos ez a fiú, nagyon okos, de hogy mit fog velünk csinálni.......???????"
Hát ezt kérdezem én is.

macchiato 2010.04.20. 09:37:38

Ja, a poszt tetszett. Mondjuk Bokros Lajcsit továbbra sem értem, mit is jelentett ő nekünk, mert én nem hallottam tőle átütő erejű megnyilvánulást, arrogancia viszont annál több volt benne egy újságíróval szemben, aki kérdezni mert,
meg mi lett volna ő és hol, amennyiben az MDF nem kormányzópárt (mire azért jó esély volt:-) merthogy nem láttam őt az első tizes MDF-es listán....miniszterelnöknek indult,(ez vicces), amire annyi esélye volt, mint nekem a lottó 5-re, vagy még annyi sem. Szóval hol kamatoztattattuk volna az ő legendásan nagy eszét (?) ha az Mdf bejut a parlamentbe?

lehet más a propaganda 2010.04.20. 09:38:13

Ugyanaz a baja ennek a blognak, mint az általa bírált választói attitűdnek: szlogenköztársaságot akar

tcom 2010.04.20. 09:52:09

Jó ez a post, de kicsit idealizálja a Fidesz várható teljesítményét.
A szerző nem említi az ország érdekei ellen való 8 éves ellenzéki politizálást. Nem említi, hogy kisstílű hatalmi érdekből olyan egyébként jó reformokat, mint a több egészségbiztosítós rendszer lehetetlenített el. Ez a fajta politizálás eddig ismeretlen volt.
Nem említi, hogy Orbán tett olyan kifejezéseket, amit a 3. világbeli diktátorok szoktak. Pl. 3 napos ultimátum egy demokratikusan megválasztott (!) kormánynak. A magyar alkotmány világosan kimondja, hogy a parlamentáris demokráciában csak a parlament többségének van módja leváltani egy kormányt. Az Isten fasza sem teheti ezt meg, pláne egy ellenzéki mini-duce. Ez a meglepő ultimátum Gyurcsány kirohanásaival vetekszik. Úgy néz ki Orbán képes elveszteni a fejét, ez pedig aggályos. Mert soha nem látott nyomás lesz rajta. Nehéz lesz egyszerre megfelelni az ígéreteket, a csodát váró közönséggel és nehéz lesz megfelelni a külföld(i tőke) elvárásainak. Előbb utóbb valakinek kedvezni kell, vagy lehet lavírozni, de akkor a két szék közé esik. A kistestvértől (jobbik) és a baloldalról szúrós tekintetek fogják Orbánt követni. Egy burkolt, cirádás megszorítási szándék és már is rárepül a kitanított Jobbik, vagy Gyurcsány. És lehet majd népszavazni, tüntetni.

Vagy amikor 2 pofonnal igyekszik a szélsőjobbot lerendezni. Ha ilyet mond egy leendő kormányfő mi várható az utcán tüntetőkkel?

blacklord 2010.04.20. 10:04:53

Igazából nem jön le az írásodból, hogy konkrétan mi is a bajod az LMP-vel. De tényleg. Szerinted ők miben nem liberálisok, mi az, ahol szerinted vállalhatatlanok? Ettől az egésztől kicsit össze-vissza lesz ez az egész poszt (a Fidesz sincs rendesen felvázolva). MSZP-ről elmondottakkal viszont maximálisan egyetértek. Undorító, gusztustalan bagázs, akik remélhetőleg nagyon hamarosan kihalnak.

tcom 2010.04.20. 10:05:31

@nyugger:

Igen, ők is emberek, de van valamiféle határ. Pl. ha Soros pénzén tanulok az USA-ban, akkor 10 év múlva nem kokettálok, parolázom a szélsőjobbal.
Még az utcaseprő profilájába sem fér bele, hogy évek alatt lánglelkű liberálisból, a trianoni parlamenti megemlékezésről kivonuló a paternalizmust elutasító fiatal emberből keresztény, népnemzeti, ha kell a szélsőjobbnak segget nyaló, a szélsőjobbal szövetséget kötő, a kormányzásért ha kell a populár-bohócokkal (Torgyán) is szövetségre lépő magát bölcsnek, mindenhatónak vélő hatalommániás ember váljon.

Ez nem gerinces. Ez folyamat inkább pszichiátriai problémákat vet fel, egy diktátorok életútjára hasonlít.

tcom 2010.04.20. 10:08:44

@blacklord:

Így van! Én is hiányolom a Fidesz elemzését. Miközben igaza van abban, hogy az MSZP-nek el kell tűnnie, hogy a Fidesz minél jobban észhez térjen.

tcom 2010.04.20. 10:23:10

@macchiato:

Azért volt az MDF-nek történelmi cselekedete is. 2002-ben csak ők nem szavazták meg Megyó 100 napos őrületét. A Fideszes SZDSZ-es hatalmas többséggel szavazták meg, holott Orbán is tudta, hogy káros, hogy felborítja az addig sem rózsás államháztartás helyzetét.

Aztán megemlíteném, hogy a jobboldalon eddig csak Dávidék tudtak ellenállni a Fidesz bekebelező hadjáratának, igaz van most a mostoha öcsi (Jobbik), de azok majd magukat építik le idővel.

Aztán logikusan gondolkodva sajnos jelenleg is a Bokros-csomaghoz hasonló megszorításokra lenne szükség. Lehet húzni az időt, szépen konzultálva csomagolni a megszorításokat, de Orbán is kénytelen lesz megtenni.

És szívesen találkoznék 4 év múlva sokakkal megvitatni a 4 évet. Mert még Orbán mosolya sem őszinte, mint Gyurcsányé sem volt 2006-ban. Mert mindegyik tudja/tudta, hogy nem lehet teljesíteni a hatalmas ígéret cunamit. Az ország gazdasági helyzete, demográfiai állapota, egészségi állapota rohamosan romlik. Már az is nagy dolog lenne, ha nem nőne tovább a munkanélküliek aránya, vagy nem nőne nagyobb ütemben az inaktívak, eltartottak aránya. Hatalmas siker lenne. De csak a mesemondók hisznek az 1 millió munkahelynek. Mert ma magyarországon nincs is 1 millió valamiféle szakmában dolgozni képes, képzett munkaerő. Lehet majd + 200000 közmunkást az adófizetők pénzén ráfizetéssel foglalkoztatni lobogtatni a statisztikát, de nettó adófizető nem válik belőlük.

Azt sem nagyon hiszem el hogy a jobbos adócsalók mostantól tömegesen rohamozzák majd meg az Apeh ügyfélszolgálatait, hogy befizethessék ezután az adót. Inkább mennek Jobbikozni, inkább lesz "Orbán takarodj".

wiseguy 2010.04.20. 10:23:46

@gorcsev54: szerintem ezt gondold át újra...

Rwindx 2010.04.20. 10:36:04

@Veér Farkas: mondod te, nyilván sokat ismersz közülük, és a válaszod előtt hosszasan tépelődtél a megfogalmazáson.

@NorbiJedi:
Nézd, nagyon leegyszerűsíteném a válaszom. Ha valamelyik szülődre kellene valamilyen okból valamennyi pénzt költeni ahhoz is így állnál? Mert akkor értem a válaszod. Ha meg nem akkor nem.

Ők nem valamiféle emberek, hanem magyarok.
Nem ideköltözni akarnak és elvenni a javaidat, hanem állampolgárságot. Nem tudom ismered-e a két szó közötti különbséget, és egyáltalán mi a búbánatos faszból gondolod, hogy ideköltözne mind a 4 millió külföldön élő magyar. Jelentős részük jobb anyagi körülmények között él mint mi idehaza.
Másrészt nem az ország tartja el az embereket, hanem az emberek tartják fent az országot, nagy különbség. Más kérdés hogy egyes rendszerek mennyire támogatják azt hogy munka nélkül is meg lehessen élni, az ilyen gyakorlatot meg kell szüntetni, de nem miattuk, hanem egyáltalán.

Gondolom ezt meg te sem olvastad el mielőtt írtál volna: index.hu/belfold/tenyhaz1125/

==T== 2010.04.20. 10:39:59

Sok jó gondolat van benne, de a Jobbik nem fasiszta(pláne nem náci) párt.

tcom 2010.04.20. 10:53:23

@wiseguy:

A fasizmus önmagában nem a legrosszabb. Távol áll tőlem éltetése. Ugyanakkor ironikus, hogy valójában a szovjet, kommunista társadalmi, gazdasági rendszer mintájára készült. Ugyan azok a célok szülték. Az egyenlőség, az individum elnyomása, totális kontroll. Persze minden fasizmus végül szükség szerűen totalitárius diktatúrába fullad (t).
Ezt élteti Gorcsev. =:-)
Persze, ha ő lenne az új Szálasi, a nemzetvezető, akkor megértem.

tcom 2010.04.20. 10:58:38

@==T==:

Igaz, a Jobbik egyenlőre keresi magát. Hosszú az út odáig, hogy megtalálják az új Szálasit. Mert Szálasi nem volt akárki. Egy nagytudású, művelt katonatiszt. Ő elvek alapján politizált. Biztosra vehetjük, hogy szó nélkül kifizetné a kerékbilincset, hogy nem lehetne szóvivő egy melegtüntetésen kokózó ficsúr, hogy a "nemzetpolitikus" nem feküdne részegen úton útfélen. Azért már nem teszem a kezemet a tűzbe, hogy gyilkosok, kisstílű lakásmaffiózók, terroristák nem lehetnének párttagok, de még sem lehet egy bolygón említeni Vonákat Szálasival.

Rwindx 2010.04.20. 12:02:35

@tcom: Szálasi egy nyomorult hazaáruló volt, német kollaboráns. Ennyi. Kár méltatni.

nyugger 2010.04.20. 12:07:38

@tcom:
A Soros ösztöndíj amit Kádártól kapott nem tesz nagyobbá, mint amilyennek születtél.
Az USA-ban tanulgatás, ugyanmár!
Magyarok tanították az USA-t atommáglyát, atom és hidrogénbombát, számítógépet gyártani.
Te még akkor nem is éltél.
Persze ma más a helyzet.
Ma már mi megyünk oda tanulni, hogyan kell lelőni a tanárokat, meg azt, aki nem tetszik.
Hogyan kell drogoztatni a szarnépet.
Hogyan kell kirakatpolitikát csinálni. Hogyan kell elhitetni a világgal, hogy 15 000 kábszeres vandált egy 8 fős különítmény fékentart.
Hagyjuk már Ibolykát!
Ti új nemzedék vagytok, most tanuljátok azt, amin én már túl vagyok és hányok tőle.
Rátok sem vár más.

nyugger 2010.04.20. 12:13:39

@tcom:
.. és még valamit!
Én nem emlegettem, úgyhogy hagyjuk gyászos történelmünket. Trianont is, mert még nincs vége.
Lesz még trianon ha így folytatjátok, mert vakság az van, ész is van hozzá. Falrahány borsó is van elég.
Nem én kiabálok, az ég dörög!

tcom 2010.04.20. 12:38:49

@Rwindx:

Tévedés! Olvass utána. Szálasi nem volt náci barát.

tcom 2010.04.20. 13:08:21

@nyugger:

"Magyarok tanították az USA-t atommáglyát, atom és hidrogénbombát, számítógépet gyártani. "

Ez már csak magyar sírdogálás. Nem a tudásra van szükség, hanem annak a használatára. Az említett tudósok Magyarországon nem mentek volna sokra. Ugyanúgy más nemzetek fiai is részt vettek az amerikai találmányokra. Tehát ezek USA találmányok. Ilyen kaliberű találmányokra csak hatalmas ország képes. Magyarország még ha akart volna sem tudott volna magától atombombát kifejleszteni.

Más tekintetben nem mindenki büszke arra, hogy tudósaink részt vettek az atombomba kifejlesztésében.

Az USA egyébként példa lehetne számunkra. Tiszta piaci verseny, az állam gondoskodása elenyésző. De ők már generációk óta úgy nőnek fel, hogy mindenki saját sorsa kovácsa. Hogy keményen dolgozni kell. A főiskolára sem jut be a többség ha nincs pénze. Az egyetemisták éjjel dolgoznak, küzdenek meg a tandíjért.
Gyes, gyed, ápolási díj, kádár pótlék... nincs. A megszülető gyermeket csak akkor engedik el a kórházból, ha valaki kifizette a szülés, ellátás díját, után az anyáknak vagy besegít valaki (az idősek is dolgoznak), vagy viszi a munkahelyére, munkát vállt, 4 órában dolgozik, baby sintér. Az anya nem kerül ki a munka világából, nem errodálódik a tudása. Az öngondoskodás beléjük ivódott. Csak annyi gyereket vállalnak, amennyit el tudnak tartani.
Ez a módszer nálunk szitokszónak hallatszana, hamar népszavazás lenne.
Mégis az USA a világ egyik leggazdagabb országa. Habár hülyülnek ők is, és már nem olyan dinamikus a gazdaságuk, de még példa lehet.

tcom 2010.04.20. 13:13:04

@nyugger:

Másrészt ha már a fideszre nem szavazók nem is magyarok és komcsik is egyben, akkor vajon mennyire magyar Teller Ede? Mit szólnak erre a németek? =;-)
Az interneten hallottam egy interjút a Kiss magyar származású gitárosáról. Azt mondta, hogy nem érti az európában zajló őrületet. Mi az hogy egyik nép különb, és hogy azért acsarkodni, mert én magyar vagyok te meg szlovák? Egy földön élünk, nincs ennek értelme.
Ez amerika!

Bal 2010.04.20. 13:17:41

@Deak Tamas: Olyanban senki sem akar. A mai liberalizmus ugyanis nem ezt jelenti, nézz utána. Pl. hasonlítsd össze:

en.wikipedia.org/wiki/Classical_liberalism (ez a Twist Olivér)
en.wikipedia.org/wiki/Social_liberalism (ez a modern liberalizmus)

Ha már politizálsz, próbálj már meg utánanézni az egyes szavak jelentésének. Mo-on amúgy komoly hagyománya van a feketét fehérnek nevezni, szitokszavak mentén érzelmi politizálni. Kedvenc példám Torgyán találmánya, a "liberálbolsevik", aminek semmi értelme, de azóta is száz helyről hallani vissza. A lakosság politikailag műveletlen, a saját kis gittegyletében használt kódszavakat szajkózza.

Ha még nincs ilyen, én biztos történelmi érettségi tételt csinálnék a jelenleg élő főbb politikai eszmeáramlatokból.

nyugger 2010.04.20. 13:26:26

@tcom: Teller Budapesten született, apja jólmenő ügyvéd volt a 5 kerületben. Itt is tanult, csak Hitler hatalomra kerülése idején ment ki Németországba elsősorban a Schrődinger Intézet hívására, de rokonainál lakott. A németeknek semmi közük hozzá, mert néhány év után ott kellett hagyni Németországot Hitler miatt. Ezt időben tette. Az USa viszont sokat köszönhet neki. Az USA keményen, kíméletlenül kihasználja a nagy koponyákat. Katonákat ültetnek a fejükre, szobafogságban dolgoznak, stb.
Persze a pény náluk van, de ész nélkül mégsem lett volna atombombájuk, úgyhogy te csodáld az usát, én meg csodálom a magyarokat, akiknek köszönhetik a háborúk és fegyverkezési versenyek megnyerését.
Miért ne lehetnék rájuk büszke?
... és hol vannak ma az ilyen kvalitású magyarok?
Ki fogja őkat kiásni a nagy politizálgatás közepette? Egyáltalán képesek ma az intézeteink kellő tudást adni az induláshoz?
Van itt baj bőven és ehez hozzájárul az is, hogy ma a magyart csak futószallag mellett dolgozó melósnak, meg csomagolónak veszik föl, szinte nincs alkotó munkára lehetőség.
Hosszú, inkább hagyom. Sötét a vége.

r7zw48 2010.04.20. 14:06:09

Nevetséges a megközelítés: számonkérés, büntetés, bosszú, … Ugyan már!
A teljesen egyszerű, egyszerűen megérthető és átlátható helyzet az alábbi.
Kétféle erő van a következő magyar parlamentben: nagy (1db) és kicsi (3db).
Az eldőlt az első forduló után, hogy a kicsik már bent vannak. De csak a második fordulóban tudnák kiharcolni, hogy hatni is tudjanak majd egyáltalán bármire is (a feles törvényekre már biztos nem, legfeljebb talán a kétharmadosokra lehetne még esélyük), vagyis hogy látszódjanak is majd.
Ez az egyetlen tétje a második fordulónak, és ezen kívül semminek nincs igazi jelentősége. Például teljesen mindegy, hogy melyik kicsinek hány képviselője lesz. Ha ugyanis bármelyiküknek sikerülne növelnie az első fordulóban elért képviselőszámát, de semmilyen befolyása nem lesz, akkor előáll a mesebeli helyzet: hozott is, meg nem is (be is jutott, meg nem is). Ha viszont csak annyi marad a második forduló után is, mint amennyi már az első után is volt, de marad még valamennyi, a történéseket befolyásoló lehetőségük, akkor valóban ott lesznek, és mivel van beleszólásuk, az emberek figyelni fognak arra, amit mondanak, vagyis nem csak számít, hanem látszódik is majd, hogy ott vannak.
A képlet egyszerű: semmi, vagy az egyáltalán elérhető minimális valami, az itt a kérdés.
Ez lenne a feladat a kicsik előtt.
Az MSZP öreg, sokat látott és megélt ravasz politikai róka módjára ezt azonnal átlátta (azért valljuk be, ez nem egy túl bonyolult képlet – nem kevés óvodás egy hasonló csoport szitut hamar átlát).
A két újoncocska viszont igazi bamba amatőr, dilettáns módjára csak áll tompán, és bámul mint borjú az új kapura. Az LMP ráadásul még mint egy buta kis állat, aki az orránál sem lát előbbre, örül, mint kiskutya a farkának az elért eredményének, és még csak gondolkodni sem hajlandó.
A dolog kimenetele így viszont egyértelműen megjósolható: a második forduló lehetséges két kimenetele közül a kicsiknek (úgy együtt) simán sikerül elérniük a semmit.
Az elkövetkező négy évre marad nekik az első forduló eredményein való örvendezés. Otthon, senkitől sem zavartatva, senkit sem érdekelve, semmire semmilyen hatást nem gyakorolva.
Tanulság: aki nem tud arabusul, az ne beszéljen arabusul! Azaz aki nem tud politikusul, az ne menjen politikusnak. Hanem maradjon otthon! Mert végül úgyis ott köt ki! Mint például most az LMP-sek.
Istenem, micsoda lúzerek! Csak gratulálni lehet ekkora böszmeséghez.
Amit csinálnak, az nem „más politika”, hanem „nem politika”. Azt sem tudják, mi fán terem, mi is egyáltalán a politika!
És most derül csak ki igazán, hogy valójában kinek is a bábja, szekértolója, stb. az LMP.
A FIDESZ-nek. Ráadásul úgy, hogy a kisujjukat sem kellett mozdítaniuk érte.

snakekiller23 2010.04.20. 15:15:41

@r7zw48:

A Fidesz ugyanúgy egy 2/3-os parlementi többség ellenzékében volt anno, a következő ciklusra kormánypártá lettek.

Rwindx 2010.04.20. 16:19:03

@tcom:
Nem, mi?
Szerintem neked kellene utánaolvasni mi is történt 1944 október 8-a után, amikor is a nyilasok a németekkel együttműködve megakadályozták Horthy által szervezett kilépést a háborúból. Majd 15-én Horthyt lemondatták (a fiát elrabolták) és szálasi átvette a hatalmat, mely maximálisan kiszolgálta a német igényeket.
Nekem ebből az jön le hogy szálasi egy rohadt hazaáruló, nem több.

macchiato 2010.04.20. 19:49:07

@tcom: Az, hogy a 100 napos programot nem szavazták meg, helyes lépés volt.
Az, hogy nem kebeleződtek be, nem érdem!
(állítólag Ibolya megsértődött mert egy buliból kihagyták, de ezt nem tudom, viszont az, hogy kígyót-békát kiabált rájuk, majd tavaly(?) beajánlotta magát szövetségesnek, az meg vicces volt)
Mindezzel együtt a Fidesz ellenzéki szerepe nem tetszett, én ennél több konstruktív javaslatot vártam volna. Ettől még jó-és remélem az is marad-a programja és mivel sok szakember veszi körül, sikerülhet ezeket a gyakorlatban is megvalósítani. Ilyen Szekeres-félék, akik sosem voltak katonák sem, remélem egy darab sem lesz.
A gazdaságpolitika kb. arról szól, hogy valszeg így lesz a legjobb, de ha mégsem, hát nem számolhattunk ezzel meg azzal, bocs.De ez most lényegtelen, azt viszont még most sem tudom, hogy konkrétan mi is lett volna a szerepe Bokros úrnak, ha az MDF bejut a parlamentbe?
Kérem én a nálam okosabbak véleményét mindenkitől, de még kaptam erre senkitől választ.
süti beállítások módosítása