Utolsó kommentek

  • ern0: Na, megvan a teljes szöveg: "Volt egy álmom. A világ vezető egyetemein tanultam és szereztem dok... (2022.07.01. 10:03) Kedves Viktor, betelt a pohár!
  • ern0: @midnight coder: Juj, az is, igen. Amúgy nem tudom, mit csinálnak, de egyben biztos vagyok, hogy m... (2021.12.10. 11:59) Az Év Színe
  • midnight coder: A másik kedvencem amúgy a TOP n szokás amit a gazdag / sikeres emberek csinálnak / nem csinálnak. ... (2021.12.10. 10:46) Az Év Színe
  • midnight coder: Igazából az összes ilyen év ... izéje pont akkora marhaság, mint a top10 akármi a youtube-on, vagy... (2021.12.10. 09:43) Az Év Színe
  • ern0: @Honóriusz: Fiú vagy lány, nekem mindegy, de ne örüljön az én nehezen kiharcolt villanyvasutamnak! (2021.02.25. 10:33) Együttérzek Kósa Lajossal, nekem is volt értékes ajándékos sztorim
  • Utolsó 20

Címkék

42 (7) ? mint (1) abszurdisztánia (38) ajax (1) álhear (1) alkalmazott (1) árvíz2.0 (2) augusztus 20 (3) autó (2) a mint (2) bank (2) bartók (1) bay (1) beethoven (1) blg (17) blog.hu (1) bolgárúr (1) bor (1) bp (1) brazil (1) budapest (1) buzi (1) b mint (4) cigányok (1) családi kor (1) csomagolni (3) demokrati (3) dezájn (2) digg (1) diksnerri (47) dopping (1) dst (1) durvula (19) ebay (1) elmondhattam (45) emulátor (1) enfarok (14) eporm (2) e mint (4) é mint (3) felmérés (1) fiala jános (2) fizetés (1) fogyasztóvédelem (3) foto (5) freeyourmind (2) függőség (1) futureinc (1) f mint (3) geek (3) gettóbaj (2) góg és demagóg (2) google (1) gyb2.0 (8) gyurcsány (3) hazugságcunami (9) hellókarácsony (1) helyesbítés (1) hét műtárgya (12) hírelemzés2.0 (8) hisztéria (15) homár (1) homeopátia (2) homo (1) homoszexuális (3) hr (1) html (1) hülyeség (1) h mint (2) index (5) influenza (1) informatika (2) interjú2.0 (6) internetadó (1) ismeretterjesztés (2) it-utópiasztán (1) it utópiasztán (1) i mint (4) java (1) jazz (5) jeszenszky (1) jpé-módszertan (2) j mint (1) kádár (1) keresés (2) kétharmad (1) kína (1) kínzó kérdés (1) kiss for prezi (6) kóka (1) konspiráció (9) kormányválság (3) Kósa Lajos (1) közlekedés (2) kultúra (1) k mint (5) láthatatlankéz (1) levédia (1) licit (1) lmp (1) lnk (1) lopás (1) lumpenbűnőzés (1) l mint (2) magyarország (3) magyarország2.0 (38) magyar narancs (1) majom (2) marketing (2) mátrix (2) médea (9) megoldás (4) meleg (1) metoo (1) mindentmagánkézbe (2) mit állítunk? (6) monorierdő (1) mp3 (1) mszp (2) munka (1) munkásosztály (1) m mint (1) napalm (5) nap kérdése (65) nap népszavazása (2) nemzeti (1) nemzetkarakterológia (22) nyelvészkedés (2) n mint (1) obama (1) önkéntes (1) önköldöknézegetés (1) orbán viktor (4) origo (1) őszinte elismerés2.0 (11) ö mint (2) pblue (6) pedofilia (1) pirate (1) plágium (1) politika (3) politoly (24) pontfm (2) pornó (1) privilégiumok (1) p mint (3) rádió (2) rendszere (1) rezsicsökkentés (2) r mint (3) schmitt pál (1) socialengineering (2) social responsibility (3) sony (1) spam (3) spectrum (1) spenót (1) sport (2) stílus (5) sün (3) szdsz (4) szélsőközép (1) szociológia (2) sz mint (2) s mint (3) tank (1) tömeg (6) történelem (4) trianon (2) tudomány (6) t mint (1) újmédia (8) underground (1) user test (1) vers (1) video (1) voip (1) v mint (2) wb2drkk (14) web2-kritika (22) web2 kritika (3) yo (16) zeneipar (2) zsolt (1) \ / (2)

Friss topikok

Influendzaójtás

2009.11.13. 10:39 ern0

Szerencsétlen pillanatban érkeztem az óvodába, mert az egyik anyuka éppen azt magyarázta a másiknak, hogy ő nem oltatja be a gyerekét, úgyis eléggé tönkrevágják szegényke immunrendszerét az antibiotikumokkal. Iaido felszerelés hiányában nem tudtam adekvát módon reagálni, ezért gondoltam arra, hogy a re.blog szokásaitól eltérően közszolgálati minimál-linkgyűjteményt teszünk közzé.

Mostohaanyánk, az Index sokak szerint menthetetlenül elbulvárosodott, ennek ellenére az egyébként is kiváló rovatában korrekt színvonalon, kérdés-válasz formában oszlatja a ködöt:

Régebben is voltam influenzás és túléltem. Most meg fogok halni, ha bekapom a vírust?

Nem. Az influenza nem halálos, de nagyon ritkán okozhat súlyos szövődményeket, amikbe meg lehet halni. Az influenzavírus legyengíti a szervezeted, aztán jön egy bakteriális tüdőgyulladás vagy egy közvetlen vírusos tüdőgyulladás, amelynek harminc–hatvan százalék a halálozási aránya.

 

Aki kicsit több betűt is el bír olvasni, annak a Magyar Narancs interjúját ajánljuk, amit - a témakör tradícióit mintegy felrúgva - egy szakorvossal készítettek:

MN: Mekkora valószínűséggel óv meg az oltás a betegségtől?

BGY: A védőoltás nem jelent abszolút védettséget, csak a betegség súlyosságát és kockázatait tudja csökkenteni. Amikor a vírust belélegezzük, a légutak nyálkahártyáján rögtön elkezd szaporodni, ami ellen nem használnak az ellenanyagok, mert azok a vérben vannak. Az ellenanyagok a komplikációkat tudják megakadályozni, tehát hogy a vírus a véren keresztül eljusson a tüdőbe, az agyba. Aki be van oltva, az nem hal meg, persze egyébként sem önmagában az influenzában halna meg, hanem mert több vírus- és baktériumfertőzés együtt agyoncsapja a védekezőképességét. Ha valaki be van oltva, és influenzás lesz, akkor nem öt napig lesz 38 fokos láza, hanem csak három napig, vagy nem 39 fokos lesz a láza, hanem csak 38. Emiatt kellene a terhes nőket beoltani, mert a 39 feletti láz nagyon gyakran károsítja a magzatot.

 

  "A józan észre kellene hallgatni" - Berencsi György virológus, az Országos Epidemiológiai Központ (OEK) tudományos tanácsadója

 Ezekhez már nincs mit hozzátenni, persze azért várjuk a kommenteket. Pl. szakmailag érdekelne, milyen típusú mikrochipet juttatnak a szervezetünkbe, lehet-e rá Linux-ot hackolni?

44 komment · 1 trackback

Címkék: index médea hisztéria influenza magyar narancs

A bejegyzés trackback címe:

https://re.blog.hu/api/trackback/id/tr341522023

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Oltás miért van? 2009.11.13. 14:12:05

Vírusok mindig is voltak. A vírus támogatja az evolúciót, támogatja az alkalmazkodást, fejben és testben is kondícionál. Amíg nem tudta az ember, hogy mi az a vírus, addig nagyjából az erősebb élt túl, aki kibírta a betegséget. Ma már tudjuk, hogy léte...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pblue · http://www.savingprivateblue.net 2009.11.13. 11:09:26

azert a szajbarago rovatot kivalonak nevezni eleg eros. en konkretan addig utnem bele az otletgazda fejet a kapunk elotti kis kolepcsosor egyik fokanak sarkaba, amig pepes nem lesz a kezeim kozt

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.11.13. 11:30:18

@pblue Nekem legalábbis úgy tűnik, bizonyos ellenérzéseid vannak a rovattal kapcsolatban. Akarsz róla beszélni?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.13. 12:32:08

ern0, köszi. Hasznos kisírás (vagy kis írás?), tele vagyok lökött ismerősökkel, akik szerint ez az egész h1n1 csak médiahack, és az oltás egyébként is isten ellen való vétek...

Nazareus 2009.11.13. 14:19:11

Mindamellett, hogy nem hiszem, nem gondolom, hogy az influenzaoltásban chip lenne, hozzáteszem, hogy nem lehetetlen a kivitelezés: USA-ban pl. több vállalatnál is alkalmazzák, hogy a dolgozók böre alá ültetnek chipet és ezzel tudják a mozgását engedélyezni/korlátozni az épületen belül.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2009.11.13. 14:34:30

Tényleg van benne chip és ha VALAKIK úgy döntenek, akkor minden ember "Meg kell ölnöm Frank Drebint!" üzemmódba kerül!

heliox 2009.11.13. 14:53:55

Én beoltattam magam mind a két oltással. Az egyikben olyan csip van, amelyiken MS operációs rendszer fut, és jövő héten megyek vissza, mert apgrédelik Vistáról Windows 7-re. A h1n1 oltásban levő csippen viszont Ubuntu fut, és automatikusan a netről tölti le a frissítéseket, amikor ingyenes WiFi hálózat közelében vagyok. Olyankor érzem is, hogy bizsereg a bal vállam...

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2009.11.13. 15:17:31

nézd meg itt középen a bázinagy táblázatot :::
en.wikipedia.org/wiki/2009_flu_pandemic
aztán oltogass.

(jó jó, wikipédia, biztos gonosz antioltósista terroristák hekkelték meg...)

diktatorikus kleptokrácia 2009.11.13. 15:30:19

á, ti eztet nem tudhassátok. ez infulenzia, és a taknyos csókkal terjed.
A medve, az oroszlán és a disznó talalkozik.
A medve azt mondja: - Ha én ordítok az egész erdő remeg a félelemtől.
Az oroszlán azt mondja: - Ha én ordítok az egész dzsungel retteg.
Mire a disznó: - Ez semmi, mert ha én köhögök, az egész világ összeszarja magát.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.11.13. 15:31:17

Én nem szórakoztam az oltással, manuálisan beépítettem a csipszet, bocsánat, chip-et rajta a legújabb nod32 vírusírtóval, szóval jöhet az influenzavírus!

Egy szerény kérdésem lehetne?
Mindenki meg van őrülve ettől az influenzától, maszk, oltás, meg Tamiflu... azt, hogy vigyél be sok vitamint, pl. zöldséget, gyümölcsöt, miért nem reklámozzák? Ja, hogy abban nincs annyi pénz, meg az a pénz nem koncentrálódik egy helyre, bizonyos offshore cégekhez? Pedig az influenza ellen a legjobb védekezés az erős immunrendszer!

Muad\\\'Dib 2009.11.13. 15:39:33

Nem kívánok sem pro, sem kontra állást foglalni. Mindenesetre azt jó tudni, hogy a magyar bloggerek mennyivel tájékozottabbak és képzettebbek, mint az orvosok, kutatók, stb. Lévén mind pro, mind kontra rengeteg méltán híres orvos sorakozott fel az egész világon, ám én Magyarországon csak briliáns elmével rendelkező bloggereket látok, akik természetesen pontosan tudják mi a helyzet.
Na ez veszélyesebb, mint bármilyen fertőzés...

sztrugackij 2009.11.13. 15:42:58

alkalmazottaimnak felajánlottam az oltást cégköltségen,bevallottan önző érdekből(ne legyen kiesés a munkából ).Az egyik hölgy visszautasította mondván kapott egy emailt valamelyik ismerősétől(!!!) egy tervezett népirtásra vonatkozóan melyet az oltás segítségével próbálnak végrehajtani idegen hatalmak.Még csak megcáfolni sem tudtam!
Az "isteni teáskanna "tipikus esete (Richard Dawkins után szabadon)

sztrugackij 2009.11.13. 15:51:47

@Droli: mivel sajnálatos módon minden ember immunrendszere különböző, és eltérő módon reagál a fertőzésekre(pl.40 fokos lázzal),nos az ilyen egyénekre találták ki a védőoltásokat.A torokgyík vírusát is legyőzheted erős immunrendszereddel,de nem hiszem,hogy képes lennél a gyerekedtől megtagadni a védőoltást mindenféle zöldségre,gyümölcsre hivatkozva

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2009.11.13. 15:56:47

..szóval azért szúrtam be a linket, mert összehasonlításképp érdemes megnézni, hogy egy "rendes" influenzajárvány lvente 250,000 - 500,000 halálesetért felelő, ez a rettegett háegyenegy pedig eddig összesen 6500 halálesetet. szóval csak nyugi, ebbe is belehal még sok ember, de minden a rendesnek mondható kerékvágásban halad. highwaytohell \m/

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.11.13. 16:21:23

@sztrugackij: kétségkívül így van, nekem csak az a feltűnő, hogy míg az eddigi influenzáknál mindig hangsúlyozták a vitamindús étrendet illetve a "vitaminbogyókat", most az "oltsd be magad, s akkó' jó' van"-t kommunikálják az előbbi nélkül...

na__most__akkor 2009.11.13. 16:28:04

"pedig eddig összesen 6500 halálesetet. szóval csak nyugi, ebbe is belehal még sok ember"

Eddig.
A többi meg ezután.

Bízzatok csak az erős immunrendszeretekben.

gjokkel 2009.11.13. 16:28:11

@Droli:
Azért mert pont az erős immunrendszer felelős az úgynevezett citokin-rush kialakulásáért.

Citokin-rush:
A hirtelen elszaporodó vírus először egy nemspecifikus immunválaszt vált ki, ami szétroncsolja a körülötte levő szövetet is, jelen esetben a tüdőszövetet.

Ennyi.

gjokkel 2009.11.13. 16:29:21

Ezért hal meg néhány egészséges fiatal, akiket nem oltottak be.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.11.13. 16:36:28

@gjokkel: akkor ne együnk vitamint, hogy ne legyen erős az immunrendszer?

gjokkel 2009.11.13. 16:46:21

@Droli:

Nem: együnk sok vitamint meg flavonoidot meg antioxidánst meg minden ilyesmit ÉS oltassuk be magunkat Fluval-P-vel.

Netuddki. 2009.11.13. 16:59:14

Ajánlott olvasmány: Michael Crichton-tól a "Félelemben" című mű.

Aztán tessék emlékezni mit lehetett mostanában hallani.
Pl. 6 millió db oltást rendelt kedves szeretett kormányunk egy offshore védőoltásgyártó cégtől. Az a kormány ami csupa olyan szeretetreméltó, talpig becsületes politikusokból áll, akik inkább odaadják a szegényeknek amijük van, minthogy a közösből elvegyenek.

Szóval kijelenthetjük, hogy qrva szarul volt ez az egész kommunikálva. És igen, az emberek jogosan kételkednek abban, hogy amit beadnak nekik az valóban az e amit mondanak. Szóval majd kiderül. Nemsokára.
Ja még annyit, az is baromira érdekes, hogy pont most van járvány amikor amúgy is influenzajárvány szokott lenni.

Tirgit · http://myotherside.blog.hu/ 2009.11.13. 17:02:07

Ajanlom mindenkinek a
www.tenyek-tevhitek.hu/
oldalt, ott Egeszseg-hirek, Influenza.
Ezenkivul:
www.tenyek-tevhitek.hu/keszthelyi-gyula-giulio-interju-az-influenzarol.htm
ugyanitt.

Aki microchipektol retteg az legalabb olyan sekelyes, mint aki beoltatja magat. Sajnos szomoru a helyzet. Nem a kisember feladata lenne, hogy utananezzen a dolgoknak, es tudomanyos cikkeket olvasson. Az a helyzet, hogy nem is az ORVOS feladata, pedig O mar azert nagy feleloseggel tartozik a korzeteert (egy gyerekorvos, vagy egy olyan orvos, aki rendkivul felelotlenul terhes noket olt, az nem foleg). Itt egyedul a vakcina gyarto ceg, az ANTSZ, a sajto, es a politikai lobby a hibas. Botranyos, hogy ez van, uzlet az egeszseg. Aki raszan 3 - 4 orat (ez ket film a heten), az reszletesen utana tud nezni a belinkelt oldalon (es az osszes hivatkozott tudomanyos cikkben) annak, hogy milyen nagy butasag is beoltatni magunkat, amikor nagyobb dozisu vitaminokkal, egeszseges eletmoddal, es egy kis napozassal (par ora seta ugy, hogy csak az arcodat eri a nap) minimalisra lehet csokkenteni a rizikot. Ezenkivul meg komolyan mondom kapja be az, aki par garasert javasolja a terheseknek az oltast, ami a magzat fejletlen szervezetenek 200- szoros higanyterhelest okoz... Es szegeny orvos meg este 10 kor esik haza a rendelobol, tenyleg nem tudja mi a palya, es - O ugy gondolja - a kisebb risk-et valasztja.. Nem..
Senkit ne tevesszen meg a sajto- es politikai lobby, meg az sem, hogy a nevetseges miniszter a nyilvanossag elott beoltatta magat.
A H1N1 halalozasi rataja - es ez tudomanyos adat - egy egyes nagysagrenddel, tizszer alacsonyabb halalozasi rataval rendelkezik, mint a hagyomanyos influ... Mesterseges panik, hiszteria.. nevetseges lenne, ha nem lenne karos a vakcina.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.11.13. 17:02:48

@gjokkel: így oké. Már kezdtem megijedni... :-)

Provence13 2009.11.13. 17:03:03

Ez meg a lo masik oldala szerintem. Nem mindig minden mulik az immunrendszerunkon sajnos. Oltatok is, vitamint is szedek illetve inkabb csak immunerositot.

Tirgit · http://myotherside.blog.hu/ 2009.11.13. 17:03:41

bocs a helyesirasi hibakert, szerintem mindenki erti mire gondoltam!
hali

sztrugackij 2009.11.13. 17:19:54

@kovi1970: te inkább meghalnál minthogy egy offshore cég által kifejlesztett szérum meggyógyítson.Ráadásul még az egészségügyi miniszter is komcsi.Jöjjön a vég!
Különben ez a gondolkodásmód vezetett ehhez a hisztériához.Még szerencse ,hogy annak idején leérettségiztem!

sztrugackij 2009.11.13. 17:24:31

ezentúl parkolási díjat se fizessetek!Tiszta offshore összeesküvés az is ,bár az jobboldali kötődésű.

balba 2009.11.13. 17:51:29

@Tirgit: durva higanyterheles?
1. egy tonhalkonzerv tartalma 20-szor annyi higanyt tartalmaz, mint az oltas.

2. a tonhalban talalhato higany, az oltasban levovel ellentetben olyan formaban van, hogy fel is szivodik. Az oltasban talalhatot az szervezet kivalasztja.

Este 2009.11.13. 18:35:19

@Tirgit: ezen az alapon basszus az összes gyermek korban kötelező védőoltást is el lehet hagyni, azt is gyártja valaki és hű mennyit kereshet rajta...de nem ez a lényeg, hanem az, hogy a TBC, diftéria, szamárköhögés, gyermekbénulás, mumpsz, kanyaró stb is nyilván legyőzhető sok zöldség/gyümölcs megevésével és kis napozással..
eszem megáll :) nem kell minden köhintés ellen orvos meg oltás, de azért nincsenek világméretű járványok, mert oltással védekezünk ellenük évek óta..eh..nem volt szerencsés az új influenza elleni oltás kommunikációja, de dőreség lenne azt hinni, hogy mindenkinél beválik az "egészséges életmód" recept :S

Tirgit · http://myotherside.blog.hu/ 2009.11.13. 19:07:32

Csak hat az a baj, hogy az influenza egeszen maskepp mukodik, mint ezek a virusok. Igen, pl a szamarkohoges, meg a difteria (torokgyik) mar nem is nagyon fordulnak elo az oltasok miatt. Ugyanigy a TBC sem nagyon. Influ oltas viszont evente van (meg ugye most mar azert elkel par evente valami nagyobb panikkeltes is, lasd H5N1, amit vartunk, vartunk, de csak nem jott), de hat megis minden telen van jarvany. Illetve jarvanynak nem lehet nevezni, mert teljesen mas modszerrel terjed. De ennek tenyleg csak utana kell jarni, cikkeket kell olvasni (ahogy en tettem, nem sajat velemenyt mondok). Az influ t nagyon nehezen lehet tovabbadni. Ha influenzas vagy, csak probald letusszogni, lekohogni a csaladodat, nagy valoszinuseggel nem lesznek betegek. Egyre tobben tamasztjak ala azt, hogy az eves influenza"jarvany" kirobbanasa (ami tenyleg robbanas, egyszerre sok telepulesen akar egy napon, vagy egy suliban egyik naprol a masikra a gyerekek fele. egy jarvany nem igy mukodik, hanem exponencialisan novekvo "aldozatokkal") a szervezetben talalhato D-vitamin keszlet egy bizonyos pont ala lecsokkenesevel hozhato osszefuggesbe. Ennek koszonheto a dolog szezonalitasa, mindig telen van. A tropusokon, ahol nincs tel, mindig akkor, amikor a legtobb a csapadek. Erdekes, hogy sok helyen az USA ban is korhazakban, ahol a sulyos betegek, muteteken atesettek, legyengult immunrendszeruek folyamatos vitaminutanpotlast kapnak nagy dozisban, na azok nem kaptak el az influenzat, viszont az apolok nagyon nagy resze igen... (de ehhez tenyleg olvassatok el a linket, amit begepeltem az iment).

A vilagmeretu jarvanyrol meg annyit, hogy csak nezd meg a statisztikakat:
www.tenyek-tevhitek.hu/tulbecsult-jarvany.htm
de aki lusta megnyitni, vagy direkt takarja el a szemet, es inkabb a sajtoszemetnek hisz, ami omlik:
"A szokásos szezonális influenza halálozási rátája 0.1%. Az új influenzáé ennél alacsonyabb!!! A H1N1 halálozási rátája 0,007 és 0,045 közé esik. Augusztusi adatok alapján Európában 0,002%-os volt a halálozás."
Ha jol latom, akkor ez 50ed resze a hagyomanyos influnak..

A higanyrol meg csak nyissatok meg a wikipediat es olvassatok el a THIOMERSAL szocikket. De ha valaki gusztusanak nem felel meg a Wikipedia, akkor kuldok tudomanyos cikkeket is arrol, hogy miert is rossz. De en maradnek inkabb a tonhalkonzervnel.

Szoval tessek csak D-vitamint szedni, es nem beoltani magunkat.

Tirgit · http://myotherside.blog.hu/ 2009.11.13. 20:25:58

@balba:

Hewitson L, Houser LA, Stott C, Sackett G, Tomko JL, Atwood D, Blue L, Railey White E, Wakefield AJ: Delayed acquisition of neonatal reflexes in newborn primates receiving a thimerosal-containing Hepatitis B vaccine: Influence of gestational age and birth weight. Neurotoxicology. 2009 Oct 2.

Ebben a kiserletben 13 terhes majomnak adtak be higanytartalmu oltast, 4nek sosvizes placebot, 3 nem kapott semmit. Kettos vak kiserletrol van szo. Az egesz kiserletben 20 majom vett reszt, ami azert durva, mert igy is szignifikans adatok kerultek napvilagra. Az oltott majmoknal tobbnel agytorzsi karosodast tapasztaltak, eszmeletlen fontos csecsemokori reflexek szenvedtek karosodast.

gjokkel 2009.11.13. 20:42:30

@Tirgit:

Az alábbi linken láthatod, miért kell oltani a H1N1 ellen. A normál influenza halálozási görbéje meredeken emelkedik 60-65 éves kor környékétől, alatta gyakorlatilag nulla.

Ezzel szemben a H1N1 halálozási görbéje kicsit más:

www.cdc.gov/H1N1FLU/surveillanceqa.htm#graphc

Magyarázd el talán a szülőnek, akinek a teljesen egészséges gyereke patkolt el, hogy mekkora ész vagy.

gjokkel 2009.11.13. 20:47:22

@Tirgit:

De amúgy attól tartok, hogy lesz alkalom jövő tavasszal összehasonlítani az oltott/nem oltott populáció halálozási adatait...

Majd akkor gyere a kib@szott D vitaminnal.

Tirgit · http://myotherside.blog.hu/ 2009.11.14. 01:17:52

@gjokkel:

Babám, magadnak rúgsz vita-öngólt egy feleslegesen káromkodó, agresszív válasszal. Itt nem érzelmekről van szó, hanem tudományról. És a CDC honlapja nem biztos hogy releváns információforrás, mivel Ő gyártja a vakcinákat komoly anyagi érdekekkel, az önkormányzat pénzeli (elég csak ennyi: cdc.gov). Ha elolvasod amit írnak (és nem csak a szép kék oszlopdiagramot nézed), akkor pl. itt vannak a számok: 43771 beteg, 302 halott. Oszd el a két számt, kijön, hogy a mortalitás: 0,006. A hagyományos influenza mortalitási rátája az említett 0,1. Ezek után ki merészeli azt mondani, hogy nem mesterséges pánikkeltésről van szó?

Vagy itt van egy másik CDC - ről elérhető cikk:
www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/mm5827a4.htm

Ebben még alacsonyabb rátákkal találkozunk, csak osszuk el a számokat.

És teljesen egészséges gyerek valószínűleg nem patkolt el, mert C és D vitamindús, egészséges táplálkozás, fitt életmód mellett gyakorlatilag lehetetlen meghalni influenzában, ezt rengeteg kutatás bizonyítja (természetesen nem a vakcinákat gyártó cégek weblapján fogod megtalálni őket).

De állok elébe, jövő tavasszal összehasonlíthatjuk az oltott/nem oltott populáció halálozási adatait. Csak add meg az e-mail címedet, ígérem írok tavasszal egy összefoglalót Neked. (én pont a rizikóéletkorban vagyok, 21 évesen, éppen most Kanadában. elviekben itt most tombol a járvány. gyakorlatilag nem)

A kibaszott D-vitaminról meg annyit, hogy anélkül életképtelen vagy, butaság vagdalkoznod ilyesmivel.

eFi · http://fns.csokolade.hu 2009.11.14. 08:28:40

Legközelebb viszek iaido felszerelést neked, csak a közelben legyen egy operatőr is légyszi.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.14. 15:34:58

@Tirgit: bocs, de a népesség jelentős része sajnos nincs abban az áldott állapotban, hogy úgy éljen, ahogy te írod. De közben meg csak túl kéne élniük ezt a vackot, nem?

Tudod, ahol az is gond, hogy a jövőhéten mit egyenek, ott aztán nagyon meg lehet szervezni, hogy sok C és D vitamint egyenek, ja... ugyanakkor az oltást meg tudják kapni.

Tirgit · http://myotherside.blog.hu/ 2009.11.14. 18:23:36

@Konrad:

Sajnos you have a point. Én csak emellett szeretnék harcolni, hogy 1. ne csináljanak pánikor olyan dologból, ami nem érdemes rá 2. ne oltsanak Magyarországon (és sehol máshol) olyan vakcinával amit nem teszteltek le korrektül 3. ne oltsanak higanytartalmú vakcinával.

Természetesen, ha beoltatod magad, szinte 100%-os valószínűséggel nem leszel beteg, ez nyilvánvaló. Csak kevésbé lenne veszélyes mondjuk informálni a népet, hogy a betegség gyakorlatilag elkerülhető C- és D-vitamin fogyasztással, csak nem olyan nevetségesen alacsony mennyiségekkel, ami a napi "ajánlott bevitel". Senki sem érti (aki hisz a vitaminokban), hogy miért ilyen szigorú a D-vitamin korlátozás (a max boltban kapható mennyiség 1000 napi egység, a napi ajánlott mennyiség egyébként 400 napi egység, de bizonyítottan napi 5000 napi egység sem okoz semmi mellékhatást, viszont véd az influenza ellen. ezenkívül a C-vitamin, ahol a napi ajánlott mennyiség nevetséges 60 mg, ott viszonylag liberálisan -és hál'Istennek- árusítják az 1000 mg-os tabikat. ez érdekes, engem meglep - ja és félreértések elkerülése végett tudom, hogy a D zsírban oldódó vitamin, de tényleg kutatások bizonyítják, hogy a napi bevitel 10-szerese, 100-szorosa sem káros) így aki megteheti, az szedhetné azokat, a maradék számára (lehet, hogy sajnos ők a többség) meg remélem hogy így több pénzből ki lehetne dolgozni egy biztonságos stratégiát.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.14. 18:49:06

@Tirgit: a kommunikációban nem tudod elkülöníteni a két csoportot. Ráadásul a vitaminokat többen már annyira lejáratták, hogy azt sokan nem veszik komolyan. Egészen pontosan: "ha ez vitaminnal is gyógyítható, akkor ez nem is betegség".
A feszkót pont azok csinálják, akik azt mondják, nem kell az oltás. Meg ugyanez a higanyos dolog is... Értem én, hogy van kockázata, de a 7-es busz ezerrel több kockázatot jelent: nem elég, hogy büdös, de képes és elüt, ha elé lépsz.
Nem akarom ezzel félresöpörni az érveket, de érvelni csak gondolkodó embereknek lehet. Ugyanakkor a hazai népesség nagyobb része zombi, és Mónika showból és Barátok köztből tájékozódik, és az orvosokról is csak annyit tud, hogy a körzetiorvosnak ha ad plusz 2000 ft-ot, akkor kérdezés nélkül felír még egy adag fájdalomcsillapítót...

Tirgit · http://myotherside.blog.hu/ 2009.11.15. 01:35:47

@Konrad:

Tökéletesen igazad van ebben, nem lehet ész érvekkel meggyőzni sokakat, és szomorú, hogy ilyen "lejárató" kampány miatt az emberek nem hisznek a vitaminokban. Pedig nagyon hatásosak, és megérdemelnének több tiszteletet és visszhangot. Én nem oltatom be magam, mert hiszek benne (és itt nem hitről van szó, meg vagyok győződve róla), hogy C- és D-vitaminnal el sem fogom kapni (illetve elkapom, persze, csak nem leszek beteg).

És ha valami kockázat nélkül (olcsóbban is esetleg? nem tudom mennyi volt a vakcina előállítása) megoldható (értem itt a zéró mellékhatással rendelkező vitaminokat), akkor az a minimális mellékhatás (vagy sok mellékhatás... ja, tényleg! nem tudjuk, nincs letesztelve...) amit az oltás magával hoz, az nem megengedhető.

Lajcsib.a 2009.12.03. 08:47:28

Kedves egybegyültek!

Felhívnám a figyelmet, hogy a mortalitás nem a hullák/betegek száma, még csak nem is annak 100000-szerese.
A mortalitás a hullák/lakosok száma*100000!
Ebből az is azonnal látszik, hogy az értéket igazán csak a járvány elmúltával lehet értelmezni, addig folyamatosan nő.
Van azonban egy másik mutató:
Letalitás=hulla/beteg*100.

Lajcsib.a 2009.12.03. 09:24:40

Megtaláltam a wikin, mi az a 0,1% a nomál influenza esetében . Ez a szám ma magyarországon az aktuális influenza esetében 0,85-1,37% közötti, Usában júniusban 0,45% volt.

peti60 2009.12.03. 15:30:09

Tények és tévhitek
Vitaminok hatalmas dózisban ?
Szendi Gábor ?
szcientológia!!!!!!!!
süti beállítások módosítása