Utolsó kommentek

  • ern0: Na, megvan a teljes szöveg: "Volt egy álmom. A világ vezető egyetemein tanultam és szereztem dok... (2022.07.01. 10:03) Kedves Viktor, betelt a pohár!
  • ern0: @midnight coder: Juj, az is, igen. Amúgy nem tudom, mit csinálnak, de egyben biztos vagyok, hogy m... (2021.12.10. 11:59) Az Év Színe
  • midnight coder: A másik kedvencem amúgy a TOP n szokás amit a gazdag / sikeres emberek csinálnak / nem csinálnak. ... (2021.12.10. 10:46) Az Év Színe
  • midnight coder: Igazából az összes ilyen év ... izéje pont akkora marhaság, mint a top10 akármi a youtube-on, vagy... (2021.12.10. 09:43) Az Év Színe
  • ern0: @Honóriusz: Fiú vagy lány, nekem mindegy, de ne örüljön az én nehezen kiharcolt villanyvasutamnak! (2021.02.25. 10:33) Együttérzek Kósa Lajossal, nekem is volt értékes ajándékos sztorim
  • Utolsó 20

Címkék

42 (7) ? mint (1) abszurdisztánia (38) ajax (1) álhear (1) alkalmazott (1) árvíz2.0 (2) augusztus 20 (3) autó (2) a mint (2) bank (2) bartók (1) bay (1) beethoven (1) blg (17) blog.hu (1) bolgárúr (1) bor (1) bp (1) brazil (1) budapest (1) buzi (1) b mint (4) cigányok (1) családi kor (1) csomagolni (3) demokrati (3) dezájn (2) digg (1) diksnerri (47) dopping (1) dst (1) durvula (19) ebay (1) elmondhattam (45) emulátor (1) enfarok (14) eporm (2) é mint (3) e mint (4) felmérés (1) fiala jános (2) fizetés (1) fogyasztóvédelem (3) foto (5) freeyourmind (2) függőség (1) futureinc (1) f mint (3) geek (3) gettóbaj (2) góg és demagóg (2) google (1) gyb2.0 (8) gyurcsány (3) hazugságcunami (9) hellókarácsony (1) helyesbítés (1) hét műtárgya (12) hírelemzés2.0 (8) hisztéria (15) homár (1) homeopátia (2) homo (1) homoszexuális (3) hr (1) html (1) hülyeség (1) h mint (2) index (5) influenza (1) informatika (2) interjú2.0 (6) internetadó (1) ismeretterjesztés (2) it-utópiasztán (1) it utópiasztán (1) i mint (4) java (1) jazz (5) jeszenszky (1) jpé-módszertan (2) j mint (1) kádár (1) keresés (2) kétharmad (1) kína (1) kínzó kérdés (1) kiss for prezi (6) kóka (1) konspiráció (9) kormányválság (3) Kósa Lajos (1) közlekedés (2) kultúra (1) k mint (5) láthatatlankéz (1) levédia (1) licit (1) lmp (1) lnk (1) lopás (1) lumpenbűnőzés (1) l mint (2) magyarország (3) magyarország2.0 (38) magyar narancs (1) majom (2) marketing (2) mátrix (2) médea (9) megoldás (4) meleg (1) metoo (1) mindentmagánkézbe (2) mit állítunk? (6) monorierdő (1) mp3 (1) mszp (2) munka (1) munkásosztály (1) m mint (1) napalm (5) nap kérdése (65) nap népszavazása (2) nemzeti (1) nemzetkarakterológia (22) nyelvészkedés (2) n mint (1) obama (1) önkéntes (1) önköldöknézegetés (1) orbán viktor (4) origo (1) őszinte elismerés2.0 (11) ö mint (2) pblue (6) pedofilia (1) pirate (1) plágium (1) politika (3) politoly (24) pontfm (2) pornó (1) privilégiumok (1) p mint (3) rádió (2) rendszere (1) rezsicsökkentés (2) r mint (3) schmitt pál (1) socialengineering (2) social responsibility (3) sony (1) spam (3) spectrum (1) spenót (1) sport (2) stílus (5) sün (3) szdsz (4) szélsőközép (1) szociológia (2) sz mint (2) s mint (3) tank (1) tömeg (6) történelem (4) trianon (2) tudomány (6) t mint (1) újmédia (8) underground (1) user test (1) vers (1) video (1) voip (1) v mint (2) wb2drkk (14) web2-kritika (22) web2 kritika (3) yo (16) zeneipar (2) zsolt (1) \ / (2)

Friss topikok

Sikertörténetek: rezsicsökkentés és internetadó

2014.10.29. 11:00 ern0

Engedjétek meg, hogy röviden méltassam azt a politikai marketing terén nyújtott kivételes teljesítményt, miszerint viszonylag rövid időn belül nem is egy, de kettő olyan, egész életérzést, politikai programot magába sürítő, ráadásul frappáns módon egyszavas jelmondatot sikerült megalkotnia pártunknak, amelyek mindegyike - bár ellenkező előjellel - soha nem látott embertömegeket tud megmozgatni.

Rezsicsökkentés

Csodafegyver, 90-es IQ vagy 150 ezer Ft nettó jövedelem alattiak azonnal megértik és magukévá teszik. Lehet ragozni, pl. rezsiharc, rezsidémon, de minek. Egyszavas ballada Walt Disney módjára happy endre kifuttatva: a szóösszetétel első tagja felveti a problémát: nyomor, számla, hóvége, amit a második azonnal megold: kevesebb lesz, több marad, habzsi-dőzsi, süti-ropi-tánc, avagy eszünk-iszunk-szivarozunk.

Meg kell említeni, hogy a lebonyolítás is első osztályúra sikerült, ugye, a kormány nemcsak előírta a szolgáltatóknak, hogy mennyivel csökkentsék áraikat, hanem hogy jobban belássák a csalán férfiasságra gyakorolt gyógyító hatását, még szelfit is kellett publikálniuk viszkető rúdjukról, jelesül feltűnő színnel rá kellett írniuk a számlára, hogy mennyivel lettek megrövidítve.

Praktikusan persze a rezsicsökkentés nagyjából semmit nem ér, a legjobban a magas rezsijű háztartások jártak jól, a kisjövedelműeket a 27%-os ÁFA sokkal jobban érinti stb.

Internetadó

Az internetadó kitalálásának közvetlen oka nincs, szükség nemigen van rá, mert az ebből befolyt adó kiszorítható volna fél stadion árából, mások szentül hiszik, hogy az USA-kitiltásos korrupciós botrányról akarják elterelni a figyelmet, de ez kb. annyira hatásos, mintha arról, hogy bepisiltünk, úgy akarjuk elterelni a figyelmet, hogy be is kakszizunk. Az elméletem az, hogy a pozitív marketing triviális feladatán felül - erre alkalmas ellenzék híján - a kormánynak magának kell gondoskodnia arról, hogy kritikus hangok is teret kapjanak. Ezen törekvést két eszközzel érik el: diplomáciával (aktív és passzív EU- és USA-ellenesség, Norvég Alap zaklatása stb.), és a lakosság mozgósításával. Utóbbi eszköze az internetadó.

Nyelvileg egészen hasonló a rezsicsökkentéshez. A szóösszetétel első tagja a csillogó okostelefonokat, barátok által küldött vicces macskás képeket idéz fel képzeletünkben, amit az utálatos, sőt, riasztó jelentésű második tag egyszerűen megsemmisít.

Az internetadó a rezsicsökkentés továbbfejlesztett változata, úgy adóztatja meg a szolgáltatókat, hogy az közben a felhasználói árak nem csökkennek.

Ebből is látszik, a célcsoport a középosztály, akiket ahogyan pár százalék kiadás-csökkentéssel nem lehet megnyerni, úgy párszáz forint plusz kiadással sem lehet megriasztani. Igaz, eredetileg nem volt 700 Ft-os korlát, így egy átlagos háztartás 50-60 eFt internetadóra számíthatott volna, ami már számukra sem elfogadható, de valószínűleg ezzel sem az volt a cél, hogy azzal rémisztgessék a lakosságot, hogy ennyit kell majd fizetniük, mindenki tudta, hogy ez az összeg hibás, hanem inkább az, hogy az adó irreális mértékéből minél jobban kitűnjön: ez az ötlet is abszolút végiggondolatlan, akárcsak a kormány többi ötlete, amelyek hasonlóan előkészítés és mindenféle körültekintés nélkül születtek (persze kivéve azokat, ahol le kellett nyúlni valamit - trafikmutyi, szerencsejáték-koncesszió), így az internetadó túlmutat önmagán, felidézi a kormány összes többi hibáját, bűnét.

Az internet kipécézése azért is volt jó választás, mert a megtestesült antitézise magának Orbán Viktornak: idegen tőle (modern technológia, nemzetek feletti közösség, testiségtől mentes, tisztán szellemi dolog) és veszélyes rá (szólásszabadság, tájékozottság, humor), ráadásul ez az egyetlen dolog, amely minden középosztálybelit érint így vagy úgy: sokaknak munkaeszköz is, de szinte mindenkinek szórakozási forrás (Facebook, YouTube, sorozatok letöltése, Skype stb., és persze okostelefon sincs internet nélkül), így ebbe a mindenbe tenyerel bele.

Csak gratulálni tudunk a kormánynak a két hívószó kitalálásához, kivitelezéséhez. Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!

113 komment

Címkék: politika politoly abszurdisztánia internetadó rezsicsökkentés

A bejegyzés trackback címe:

https://re.blog.hu/api/trackback/id/tr856843317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Texaszi Láncfűrészes 2014.10.30. 10:02:07

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Atyaaa ééééég!
Hogy fracba bírod ki, hogy ne köpd szembe magad?

Kényszerbagoly · http://kenyszerbagoly.blog.hu/ 2014.10.30. 10:05:23

Tényleg szorosan összefügg. A még gondolkodni képes Kávé-hívők (Kedves Vezető) így rájöhettek, hogy minden pornépnek adott "adományt" százszorosan vesz vissza a Ludas Matyi bőrébe bújt Döbrögi!
kenyszerbagoly.blog.hu/2014/10/28/_78727

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2014.10.30. 10:06:33

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: @Texaszi Láncfűrészes:

Na megjöttek a Gyurcsány csicskák..

Onnan ismerni meg őket, hogy érv zéró, viszont a főnökük védelmében bármit képesek megtenni.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2014.10.30. 10:22:18

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Ha Gyurcsány alatt megháromszorozódott a rezsi, akkor azt akarod mondani, hogy a 10% csökkentés az gyakorlatilag semmi, azaz csak látszatintézkedés?

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.10.30. 10:28:43

@ern0:

Hát úgy értelmezed ahogy akarod.
Mellesleg kétszer volt 10% csökkenés.

Azaz van egy olyan politikai formáció az MSZP aki alatt háromszorosára emelkedtek a rezsi árak 8 év alatt.

És van egy olyan a Fidesz, ahol 20%-al csökkentek a rezsi árak 4 év alatt.

Ezek a tények.

A döntés a tied.

Csak szerintem teljesen ostobának tűnnek azok, akik a rezsi árakat megháromszorozó Gyurcsányt és MSZP-t éltetik, miközben a rezsicsökkentést ekézik.

vitalis06 2014.10.30. 10:33:10

@MolnarErik: Igazad van, nagy logikai bukfenc van a dologban.
Elvileg:
1. az adót a szolgáltatónak kell megfizenie és nem háríthatja át a felhasználóra, ergo a felhasználónak tök mindegy, hogy mennyi az adó
2. Akkor viszont mire vonatkozik a plafon? A szolgáltató minden felhasználója után ennyit köteles fizetni? akkor egyszerűbb azt mondani, hogy a magán felhasználók után 700, a céges után 5000 adót kell megfizenie, és ennek semmi köze a forgalomhoz, hiszen ezt a limitet minden felhasználó eléri 2 nap alatt.
Ahogy én látom, ez az egész egy dologra lehet jó. Nem bármiféle figyelemelterelésre, (ahhoz az idő is kevés volt a kitiltásos balhék és a törvénybenyújtás között) hanem arra, hogy némi huzavona után a kormány kiáll és elmondja, hogy hallgat az emberek szavára és nem lesz ilyen adó. Mindenki boldog, a nép elért valamit, a kormány bebizonyította, hogy demokrácia van és azt teszi amit a népnek jó.
Ha nem ezt teszik, az baromi nagy hiba lenne, egyrészt keresztülvernek egy teljesen logikátlan és hasznot nem hozó hülyeséget, másrészt elszalasztanak egy hatalmas PR lehetőséget.

oszt jónapot 2014.10.30. 10:47:09

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Ja bazmeg, csak előtte kicsit megemelték, mint a Tesco az akciós cuccokkal. Pont ugyanazok a prolik szopják be mindkettőt.

napikerdes.postr.hu/mennyivel-emelte-a-gaz-arat-2010-ota-a-fidesz-kormany

oszt jónapot 2014.10.30. 10:49:01

@vitalis06: Csak ott baszták el, hogy a nép valamiért elvi kérdést csinált belőle és nem elégedett a 700 Ft-tal. :)

vitalis06 2014.10.30. 10:57:19

@oszt jónapot: éppen azt magyarázom, hogyha helyesen gondolom, akkor ez így volt kitalálva. Belengetek valamit ami biztos kiveri a biztosítékot, még re is segítek a tiltakozásra, (érdemes megnézni kik/mik osztották az FB-n a felhívásokat) hogy biztos legyen tüntetés, sok ember az utcán, aztán engedek nekik.
Mindez magyarázna azt, hogy miért ennyire kidolgozatlan maga a törvénytervezet. Tele logikai bukfencekkel, lehetetlen követeléssel. (csak példa, az eredeti tervezet szerint vajon melyik kávézó/étterem/meki adna ingyen wifi-t ha neki kell megfizetni a forgalom utáni adót?)

oszt jónapot 2014.10.30. 11:03:41

@vitalis06: Egyszerű a magyarázat. Valami retardált találta ki, akinek fogalma nincs az internet működéséről. Azóta meg csak dobálják be, ami eszükbe jut. 700 ft, aztán már csak háztartásonként 700 ft amit megint csak hogy a faszomba fognak kiszámolni, ha van egy családban 3 különböző szolgáltatónál 4 mobilnet, plusz egy negyediknél kábeles. És ugye a szolgáltató fizeti az adót, jelen esetben melyik szolgáltató?

vitalis06 2014.10.30. 11:09:08

@oszt jónapot: azért szerintem nem ennyire hülyék. Egy héten belül ki fog derülni, hogy valóban mire megy a játék.

eszim 2014.10.30. 11:14:12

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
Jövő évi tervezett adóemelések amik eszembe jutnak:
+internetadó +élelmiszeri felügyeleti díj +cafeteria adó +termékdíj mosószerekre, kozmetikumokra, művirágra, papírra +befektetési alapok különadója +harmadával nő a tervezett útdíj bevétel
Te barom fidesz nyalonc!!!

oszt jónapot 2014.10.30. 11:22:54

@vitalis06: Szerintem meg annyira nem okosak, mint ahogy egyesek gondolják.

Lordmotor 2014.10.30. 11:39:41

Most komolyan! Miért kell a netadó kapcsán fikázni a rezsicsökkentést? Azért, mert az a szegényebb rétegeknek tett jót? Mert igen, nekik kedvezett. A gazdagabbaknak ugyanis van pénze energiatakarékos ingatlanra/berendezésekre. Egy modern 100 nm es lakás rezsije nem nagyobb egy 50 nm es panelénál saratov hűtővel meg rakéta porszívóval. és az a havi 4-6000 forint igenis számít egy nettó 200 ból élő családnak. És elmondok mégvalamit kedves liberális szociálisan érzékeny cikkíró: ha valakinek 150 alatt van a nettója, az nem törvényszerűleg szellemi fogyatékos ostoba 90 es IQ val, aki megvettek kilóra mert olcsó volt. Egyik mondatban fikázol valamit, mondván szegény szegényeket bántják, a másikban meg kb alsóbbrendűnek titulálod a keveset keresőket.

ON: amúgy a netadót én sem értem, mi a bánatra volt ez jó.... De az ilyen kirohanások számomra csak azt bizonyítják, hogy a kedves cikkíró is csak egy fizetett ballibsi pártkatona, nem egy független újságíró, vagy véleményalkotó. Persze ilyenek ma nincsenek Magyarországon.

Lordmotor 2014.10.30. 11:55:10

@oszt jónapot:
Azt tudtad, hogy nem köbméterben szokás számolni a gázárakat?

Látod ez a lényeges különbség. Te linkeket köpködsz, én meg fizetem a rezsit ;)

konrada 2014.10.30. 11:57:45

Pedig ez egy rágógumi, meg villámhárító egyben.
Odalökve a népnek.
...miközben a háttérben sokkal nagyobb dolgok történnek, csak azzal nem ér rá foglalkozni senki, mert jújj csúnya 700 ft havonta!!!!!
Pedig csak a kafetérián jóval nagyobb lesz a bukta, és még van más ötlet is, de mindenki a netadón pörög, miközben az - mint írták, igazándiból lófütty nem csak a bevételnél, de a felhasználók kiadásaiban is.

eszim 2014.10.30. 12:01:31

@Lordmotor: Sajnos tényleg ostobaság bedőlni a rezsicsökkentésnek. Elég csak arra gondolnod, hogy ezek korábban is hatósági árak voltak.
Ez arról szólt, hogy morzsákat szórjanak a szolgáltatók pénzéből a népnek, miközben nyilván a medence fűtésén is többet nyernek a gazdagjaid, a jövedelemadóról nem beszélve. Sajnálom, de átvernek

Lordmotor 2014.10.30. 12:04:08

@eszim: Így van! Ha 2 gazdag is jól jár vele, akkor inkább dögöljön meg a sokmillió átlagember! Nehogymár a Rogánnak is spóroljanak havi ötezret!

Jesszus...

konrada 2014.10.30. 12:05:47

@eszim:
És akkor mi a megoldás? Mindenki legyen szegény?
Próbálkoztak már ezzel, aztán csak annyi lett az eredménye, hogy fele, harmad olyan jól élünk, mint ahol ezt meg se próbálták.

Texaszi Láncfűrészes 2014.10.30. 12:13:27

@Ballib Cenzúra:

Azé' az nem gyenge paranoia, amikor egy béka segge alatt lévő, szinte nulla támogatottsággal bíró 5-6 éve elbukott politikustól rettegnek a bálványimádók. Minden bokorba őt vélik felfedezni.
:D

Blogger Géza 2014.10.30. 12:21:25

@djlashungary: A költségvetés eleve csak 20-25 Mrd Ft bevételt tervezett ebből az adóból, ez kb havi 500 Ft háztartásonként illetve netelőfizetésenként. A következő hetekben lesz kidolgozva az, hogy ez hogyan oszoljon meg. Senki nem akart előfizetésenként/háztartásonként több tízezer Ft-ot beszedni. :)

eszim 2014.10.30. 12:22:24

@Lordmotor: Csak azt hiszed, hogy jól jártál a rezsicsökkentássel, mert narancs betűkkel odaírták neked, ennyit látsz. Közben fizeted a magasabb adókat, amit a gazdagoknál kompenzáltak a szja csökkentéssel. Mondom átvernek

eszim 2014.10.30. 12:24:46

@konrada: ki mondta, hogy mindenki legyen szegény? Annyit írtam, hogy a rezsicsökkentés átverés ...

Texaszi Láncfűrészes 2014.10.30. 12:35:39

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

De ha Gyurcsány és az MaSZoP háromszorosára emelte a rezsit akkor Orbán miért nem csökkentette a harmadára?

Hmmmm?

eszim 2014.10.30. 12:47:45

@Blogger Géza: de akkor elnézést kértek, hogy hülyeséget nyújtottak be törvényjavaslatként és kirúgták a felelősöket, ja nem ..., a hülyék még megvannak, hiszen a minisztérium válaszol az indexnek, hogy internet adóról nem is volt szó csak kiterjesztés, a másik barom meg nyilatkozik a tvben, hogy az internetadót be kell fizetni.

Blogger Géza 2014.10.30. 12:54:40

@eszim: Ez ugye játék a szavakkal, mert valójában tényleg nem új adónemről van szó, csak a sajtó ezen a néven kapta fel. Csupán egy meglévő adó alapjának kiterjesztése zajlik.

belekotty 2014.10.30. 12:55:10

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "Ugyanis volt az MSZP aki alatt megtriplázódtak a rezsi árak."
- Aha. Csak közben az energiaárak is sokat emelkedtek.

belekotty 2014.10.30. 12:58:35

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Ó ne is zavarjon téged hogy az olaj ár 2002-2010- ig pont a 3 szorosára nőtt, a magyar gázár az oroszokkal pedig az olajhoz volt kötve.

de.statista.com/graphic/1/810/rohoelpreisentwicklung-opec-seit-1960.jpg

belekotty 2014.10.30. 12:59:50

@eszim: A söralátétre is lesz adó, és azon kell majd mindenkinek bevallani.

Lordmotor 2014.10.30. 13:00:09

@eszim: Nézd, lehet itt fröcsögni, meg okádni, de én pontosan tudom, hogy mennyit fogyasztottam és ezért mennyit fizettem az évek során, mennyit fizetek most.
Az, hogy pl az SZJA csökkenéssel a gazdagok jártak jól, az megint elég demagóg duma. A gazdagabbak nettóban jobban jártak, de az alacsonyabb keresetűek is jobban jártak valamennyivel. Eleve több adót fizet be, aki többet keres, mert ugye 300ezernek a 16% a pontosan 2x anyi, mint 150 ezer 16%-a. Holott aki 300 at keres, az nem használja többet a kórházakat, az utakat stb, mégis többet fizet. Az előző kormányok mindenből kiforgattak, az persze rendben volt úgy.. a mostani meg alig ad valamit, szóval kapja be.... ez szép hozzáállás, és főleg jellemző. Arról már nem is beszélve, hogy mondjuk 5 évvel ezelőtt ha 10% alatt megúsztál egy hitelkamatot az már csodaszámba ment, most meg 3-4% ért osztogatják... az pedig nem 2 forint ám....

belekotty 2014.10.30. 13:01:05

@Lordmotor: "kedves cikkíró is csak egy fizetett ballibsi pártkatona,"
Mi az a ballibsi? Le tudod írni? Mert ez már sokan kérték, és a sok eszetlen aki szíre-szóra használja ezt a kifejezést, képtelen megfogalmazni.

sas70 2014.10.30. 13:01:38

@Lordmotor: De azt nem tudod, hogy a gázóra miben mér igaz? Vagy a tiéd rögtön kiszámolja a bejövő gázból a hőértéket is?

belekotty 2014.10.30. 13:02:38

@Blogger Géza: "Senki nem akart előfizetésenként/háztartásonként több tízezer Ft-ot beszedni. :) "
- Hmmm.. és a törvény előkészítőknek nem szólt senki, hogy mielőtt megfogalmazzák, számolgassanak?

Blogger Géza 2014.10.30. 13:05:54

@belekotty: Vélhetően a jól bevált a "minisztérium tervez valamit, de majd a Fidesz tompítja" forgatókönyvvel van dolgunk itt is. (Vagy elszámolták, nem tudom.)

sas70 2014.10.30. 13:06:11

@Blogger Géza: Szarnak, kakának, fosnak is hívhatjuk! Ettől tényleg sokkal jobb!
A kérdés az, hogy minek, amikor jobban teljesítünk? Miért kell egy fejlődő képes, fejlődési potenciállal rendelkező szektort tönkre tenni újabb adókkal? Akik amúgy ezt sem fogják áthárítani, mint a többi szektoradót.

sas70 2014.10.30. 13:08:11

@Lordmotor: Ezer számítás volt már, hogy kik jártak jobban a kvázi egykulcsos adóval, csak neked mindegy, mert fújod a fideszdumát!

Blogger Géza 2014.10.30. 13:08:50

@sas70: Tönkrementek a biztosítási adótól a biztosítók? Tönkrementek a kisker adótól a nagy kiskerláncok? Stb. Nem kell bedőlni az ilyen demagóg propagandának.

eszim 2014.10.30. 13:10:01

@Blogger Géza: "csupán" totál hülyeséget nyújtottak be

belekotty 2014.10.30. 13:10:24

@Blogger Géza: Ja, értem. Szóval a szokásos siker kormányzás. :-))
Mondjuk egy normális államban ilyen átgondolatlan adótervezet benyújtásáért röpülni szokott a miniszter és stábja.

belekotty 2014.10.30. 13:12:04

@Blogger Géza: Géza, Géza! Azókat az adókat is mi fizetjük. Tételesen ott van a baleseti adó a számlán.
Az ágazat meg nem az ISP-k, hanem az interneten dolgozó cégek.

eszim 2014.10.30. 13:16:19

@Blogger Géza: amíg kifizeti a vevő (zemberek, hogy tudjad kikről van szó), addig miért mennének tönkre.

Lordmotor 2014.10.30. 13:18:43

@belekotty: Hát akkor engedelmeddel megkísérelném, persze biztosan nem fog tetszeni. A mai Magyarországon balliberális (továbbiakban ballibsi) egy olyan gazdasági-politikai elit tagja/szimpatizánsa, mely minden téren rasszista (értsd: magyarellenes), és víziója szerint egy nemzetek és kultúrák nélküli kozmopolita világban van a jövő, ahol se család, se igaz barátság, se erkölcsök, se társadalmi normák nem léteznek, csupán az anyagiasult világ kézzel fogható "értékei" jelentik az élet értelmét és célját. Mindezen törekvéseit a balliberális továbbra is a "szabadság" és "egyenlőség" illúziójával próbálja eladni/érvényesíteni.

A balliberális elveket számomra Gyurcsény Ferenc fogalmazta meg tökéletesen. Rövid és tömör mondata zseniálisan, a végletekig leegyszerűsítve mutatja meg a mai magyar balliberális eszme logikai életképtelenségét és eröltetettségét. A mondat így hangzik:

"Nem toleráljuk azt, aki nem tolerál másokat!"

------------------------------
Amai magyar balliberális eszme nem keverendő össze a nemzetközi viszonlatban, tudományosan definiált baloldalisággal, liberalizmussal vagy ezek bármilyen permutációjával.

Köszönöm a figyelmet, és ne fáradj, tudom-tudom, hülye vagyok, nincs igazam, Orbán bérenc satöbbi....

Krumpli Bogart 2014.10.30. 13:18:52

@greatwideopen: A hátsó szándék pedig az adófizetés alól mentesített nemzeti interNETTszolgáltató.
Gondolom, ide lesznek majd bekötve azok a chipek, amiknek minden igaz magyar emberbe való beültetését a kétharmad a közeljövőben megszavazza.

Ezktől a barmoktól mindn kitelik.

Blogger Géza 2014.10.30. 13:19:01

@belekotty: És persze azok is dögivel fognak ettől elhullani, havi 5 rugó, hát az már mégiscsak!!! :D

Lordmotor 2014.10.30. 13:22:55

@sas70: kiszámolja azt a szolgáltató. Millió okból (főleg tecnikai) változtathatnak a gáz sűrűségén kismértékben. Az átfolyásmérő meg átfolyást mér. De ezen ne vesszünk össze, ez valóban nem lényeges dolog, csak vázolni próbáltam, hogy attól, hogy valaki valami blogos baromságot belinkel a gugli első találatáról a "mocskos fidesz hazudott a rezsicsökkentéssel" keresésre, attól én még nem fogok többet fizetni :). Ez olyan, mintha a köpönyegen néznéd meg, hogy milyen idő van odakint, és nem úgy, hogy kinézel az ablakon, vagy urambocsá' kimész a házból.

eszim 2014.10.30. 13:23:29

@Blogger Géza: Akkor legközelebb KUSSOLJ, hogy nem az emberik fizetik az adókat!

Lordmotor 2014.10.30. 13:23:30

@oszt jónapot: unciában bakker.... nézz rá a gázszámládra.

sas70 2014.10.30. 13:28:17

@Blogger Géza: De veled fizettetik meg az összes nem áthárított adót! Akkor is, ha nem is tudsz róla.

Blogger Géza 2014.10.30. 13:29:30

@sas70: Már ha sikerülne 100%-ban áthárítaniuk (valójában sose sikerül).

oszt jónapot 2014.10.30. 13:32:47

@Lordmotor: Ja, hogy mióta fidesz kormányoz, még a gáz is jobb. :D Mindent értek.

Blogger Géza 2014.10.30. 13:33:25

@eszim: Persze, hogy emberek fizetik, katicabogarak és gombák nem fizetnek adókat. :)

Csak nem mindegy, mely emberek, ugye.

De ahogy a korábbi különadóztatás miatt esett a Magyar Telekom profitja, vélhetően most is ez lesz, tehát a cechet (legalább részben) a Magyar Telekom tulajdonosai állják, és nem én. :) Ergo, megint sikerült a magyar hálózatkiépítés költségeit részben a német adófizetőkre terhelni, tehát ismét várhatóak támadások német részről is, mert Magyarország nem elég "demokratikus". :)

Nem olyan bonyolult ez.

panelburzsuj 2014.10.30. 13:33:48

@Lordmotor:
Ez remek hír.

Mert biztos van pár ezer olyasféle elcseszett életű, mint amit ide lerajzoltál - de az óriási többség nagyon távol áll ettől a rémképtől. (Ami egyébként a "hivatásos forradalmár" alig-alig átföstött régesrégi figurája.)

Szóval a jó hír az, hogy egy fantom ellen háborúzol - és közben nem látod a valódi kiábrándultakat.

Lordmotor 2014.10.30. 13:34:35

@oszt jónapot: Így van! És narancsillatú is, nem az az ótvar régi gázszagosító szar!

sas70 2014.10.30. 13:36:16

@Lordmotor: Nem erről van szó, hanem arról, hogy simán lehet m3/árat számolni az átlagos fűtőérték alapján. És így már igaz a táblázat, ráadásul az is látszik belőle, hogy pont a sokat fogyasztóknak kedvezett leginkább. Ez megérne egy külön misét, hogy a fidesz milyen társadalmi rétegeket segít leginkább, de a végkövetkeztetés úgyis az lenne, hogy nem a szegényebbeket.
Az egészben a röhej az, hogy ugyan úgy a középréteg viseli a terheket, mint korábban, csak most nem a személyi jövedelemadón keresztül, hanem az összes többi adón keresztül, sok szálon elosztva, mert így a legtöbben nem veszik észre.

belekotty 2014.10.30. 13:36:40

@Lordmotor: "víziója szerint egy nemzetek és kultúrák nélküli kozmopolita világban van a jövő, ahol se család, se igaz barátság, se erkölcsök, se társadalmi normák nem léteznek, csupán az anyagiasult világ kézzel fogható "értékei" jelentik az élet értelmét és célját"
- és azt te honnan vetted hogy mi ezt valljuk?

"Amai magyar balliberális eszme nem keverendő össze a nemzetközi viszonlatban, tudományosan definiált baloldalisággal, liberalizmussal vagy ezek bármilyen permutációjával."

Ha se nem baloldali ez se nem liberális, akkor miért alkottátok ezt a szót? :-))

oszt jónapot 2014.10.30. 13:37:45

@Lordmotor: " "Nem toleráljuk azt, aki nem tolerál másokat!""
Nézz oda, volt egy normális mondata is?

belekotty 2014.10.30. 13:38:15

@Blogger Géza: 5 rugó előfizetésenként. Mondjuk egy Javaval fejlesztő cég, akinek van 20 alkalmazottja, annak máris 100 ezer plusz havonta.

sas70 2014.10.30. 13:41:08

@Blogger Géza: És beveszed ezt a mesét? Elárulom, hogy nem csak azt hárítják át, hanem a többi költségnövekedést is, amit meg nem tudnak, azt trükkök millióin keresztül szétterítik a társadalomban. Vagy éppen kirugdalják az embereket, aminek a költségét végső soron ugyan úgy a társadalom fizeti meg, csak nem egy Blogger Géza, hanem mondjuk 2,5 millió! VAgy az elmaradó beruházások tekintetében majd 10 millió.

belekotty 2014.10.30. 13:43:09

@Lordmotor: Az a vicc hogy birca teljesen mást írt erre. Ebből látszik, hogy fogalmatok sincs arról mit beszéltek. :-))

Kalmár Lajos (törölt) 2014.10.30. 13:43:24

komunisták, fizessetek!

sas70 2014.10.30. 13:43:49

@belekotty: Egy ember kirúgnak, a többi 19 meg elvégzi szépen annak a munkáját is, plusz fizetés nélkül, vagy ő is mehet. Máris megvan az adó és még maradt is egy kicsi a rezsiharcos vitéz következő csodálatos ötletére.

Lordmotor 2014.10.30. 13:45:00

@panelburzsuj: Meglepő lesz amit most mondok: Nem vagyok fideszes. A helyzet az, hogy a fideszen kívül ma magyarországon van egy szélsőjobboldali kis/közepes tábor, aki a cigányozásból él, van egy kimutathatatlan erejű zöldliberális (muhaha) társaság, akik amolyan poszthippik, meg van "régi ballib" hungarofób bűnszervezet ezer felé szakadt darabkája, akik szabadlábon levése mutatja leginkább a fidesz bénaságát. A helyzet az, hogy jelenleg csak a fidesz képes egyáltalán elkormányozni ezt az országot. Ez pedig a mi (a nép) szegénységi bizonyítványa, hogy nem voltunk képesek 25 év után sem kinevelni magunkból egy épkézláb politikai elitet. A fidesz demagóg, populista, hatásvadász, jelenleg már gőgös és hihetetlenül öntellt is, ráadásul ugyanúgy hemzsegnek benne a megélhetési politikusok az öncélú hatalommániásak és a szimpla tolvajok. Ettől függetlenül nagyon sok olyan húzásuk volt amivel abszolút egyetértek ( rezsicsökentés, drasztikus kamatvágás, közmunkaprogram, család és gyermektámogatás, illetve az MSZP és az SZDSZ szétverése. )

sas70 2014.10.30. 13:45:25

@Kalmár Lajos: Lézer Dzsoni nem használja az internetet, Tomikát az únijó jól megfizeti a többi meg nem érdekes!

belekotty 2014.10.30. 13:46:00

@sas70: Szuper! Az az egy pedig közmunkásként dolgozhat eztán, akinek a fizetésére és bérterheire el is meg a 100 ezer.
vagyis annyival vagyunk előrébb, hogy egy java programozót lefokoztunk közmunkássá.
tiszta sikertörténet.

Lordmotor 2014.10.30. 13:49:52

@belekotty: Ezt kérdezd meg a kis barátaiktól, hogy a nemzetközi tőkeérdekek kiszolgálója miért hívja magát "baloldal" nak, a magyargyűlölő (vagyis kirekesztő, rasszista) meg miért hívja magát liberálisnak.... Ez számomra is nagy rejtély.

belekotty 2014.10.30. 13:53:30

@Lordmotor: Na ez az első jó megfogalmazás volt amit olvastam. :-))

belekotty 2014.10.30. 13:54:50

@Lordmotor: Ebben benne van az egész álságossága, hogy az eszdéesz meggyalázta a liberalismust, az emeszpé pedig a baloldaliságot.
O.K. Ez egy jó megfogalmazás volt.

erol 2014.10.30. 14:08:21

@Lordmotor: A helyzet az, hogy jelenleg csak a fidesz képes egyáltalán elkormányozni ezt az országot.
Ja, persze. Így akár a sörivók pártja is képes.

panelburzsuj 2014.10.30. 14:09:16

@Lordmotor:
A "fideszes" egy elég ostoba kifejezés lenne arra a "magyartudatú" valláspótlék-féleségre, ami pártoktól függetlenül legkésőbb Trianon óta azal hergeli és vigasztalja magat, hogya "magyarság" valami olyan extra érték, amire nem magyarok minimum irigyek.

Sose gondoltam, hogy pár kollégista haver tartósan meg tudná nyergelni ezt pártoktól függetlenül jelen levő világlátást.

A "kiábrándulást" éppezért nem a jelenlegi kormánnyal, pláne nem a legfőbb hangadókkal szemben értem, hanem úgy, hogy íme, egy magát mindenekelőtt "nemzetinek" tituláló erő és képes szembefordulni a gyakorlatilag létező nemzet túlnyomó többségének kívánságával.

Én nem, nem a "magyarellenes" sugdosók uszítására - hanem szimpla kijózanodásból kifolyólag.

konrada 2014.10.30. 14:10:52

@Lordmotor:
Csúnyábbat mondok erre: lehet, a fidesz pont tőlünk, szavazóktól olyanok.

Ilyen kell nekik - lásd a populista, hatásvadász 1994-es, 2002-es, 2006-os MSZP kampányt - és ezt vette tudomásul, ergo, aki győzni akar, annak így kell kinézni.

...azt viszont csendben meg kell jegyeznem: aki túlságosan akar tükörnek játszani, az úgy is marad a végén. Elfelejtik, hogy annak csak manírnak kéne lennie.

konrada 2014.10.30. 14:13:59

@belekotty:
ja, hát az a java programozó, akinek a munkáját a többi el tudja végezni, és utána már nem is tud elhelyezkedni, az annyit is ér.

(Értem én, hogy a kapun belüli munkanélkülit akartad valahogy védeni, de a példád elég rossz volt!;))

belekotty 2014.10.30. 14:21:25

@konrada: őőőőő... az eszedbe sem jut, hogy a netadó miatt a megrendeléseik is csökkennek?

eszim 2014.10.30. 14:24:58

@Blogger Géza: Ki a fene vagy te a volt rezsibiztoshoz képest, megmondta hogy a szolgáltatók fizetik, tessék már ugyanazt hazudni.
A kis szolgáltatók meg ahelyett, hogy adót fizetnének inkább becsődülnek, rohadtul megéri ...

konrada 2014.10.30. 14:28:28

@belekotty:
Nem. Ugyanis olyan IT céget, melyet 5 ezer Ft padlóra tesz, annak már nincs tovább esnie..

oszt jónapot 2014.10.30. 14:30:35

@konrada: Nyilván senkit nem ez a pár száz forint fog padlóra tenni, csak az emberek fasza (legalábbis az enyém) kezd tele lenni azzal, hogy minden hétre jut egy ilyen "csak 700 Ft".

eszim 2014.10.30. 14:33:10

@konrada: nem az egy 5 ezer, hanem a sok
+internetadó +élelmiszeri felügyeleti díj +cafeteria adó +termékdíj mosószerekre, kozmetikumokra, művirágra, papírra +befektetési alapok különadója +harmadával nő a tervezett útdíj bevétel
Meg az előző éviek, meg az eljövendők.

konrada 2014.10.30. 14:39:35

@oszt jónapot:
Az másik dolog. Csak pont ezzel kezdtem én is, hogy szvsz. direkt egy ilyen viszonylag pimft összeggel turáztat a kormány, hogy eltereljen a többiről.

Ugyanis ez bár látványos, de pohár vízben vihar. Ezen kikiabálja masgát mindenki, a többség meg abban marad, hogy ezért minek a nagy zaj.
...közben meg csendesen...

konrada 2014.10.30. 14:41:27

@eszim:
Nem volt az a nagy bedölés az eddigiektől se, nem ez lesz az átbillenési pont...

oszt jónapot 2014.10.30. 14:49:36

@konrada: Rés a pajzson. Szerintem erre nem számítottak. Azt gondolták, hogy megint lesz pár cikk az indexen, kimegy "pár ballibsi" meg Gyurcsány, oszt jónapot.
Viszont most kiderült, hogy ki tud menni pártízezer ember is, van Orbán takarodj, stb. A másodig tüntetésen többszörös volt a tészvétel az elsőhöz képest. Ha gumicsontnak szánták, túltolták.

eszim 2014.10.30. 14:53:20

@konrada: Valóban nem, fokozatosan maradunk le, ld. szomszédos országokhoz képest egyre szánalmasabban teljesítünk! De ez nem csoda ilyen itt a gazdasági környezet, és az internetadóval és az újabb elvonásokkal megint hátrébb kerülünk.

konrada 2014.10.30. 14:59:15

Hát nem tudom, melyeket tekintesz szomszédos országoknak, de az utóbbi 1-2 évben azért nem látszik az, amit írsz.
(Bár az igaz, hogy 2002-2012 között valóban nagyot buktunk hozzájuk képest, és tényleg szánalmasabban teljesítettünk. Ezalatt sokuknál 15-20%-kal kevesebbet nőtt a GDP-nk.
...de mostanra tán Románia maradt növekedésben előttünk...

eszim 2014.10.30. 15:39:10

@konrada: igen a 2014-es egyelőre jobb a vártnál, de a kilátások nagyon nem jók ...

sas70 2014.10.30. 15:53:25

@belekotty: Vagy elmegy külföldre és akkor megspóroljuk a közmunkásbért és még az ellenszavazatával sem kell foglalkozni. Igaz adót, járulékot sem fog fizetni, de üsse kutya legalább igazunk volt!

sas70 2014.10.30. 15:55:38

@eszim: Művagina adó nem lesz esetleg?

eszim 2014.10.30. 16:43:36

@sas70: Ezeknél csak idő kérdése és sorra kerül minden ...

martineden 2014.10.30. 17:23:29

@konrada: Nem,de azt lehetne h egy bizonyos fogyasztas felett duplajaba kerul az energia,pl .

martineden 2014.10.30. 17:32:09

@Blogger Géza: Mintha arrol szolnanak a hirek hogy a csuti tolvaj otlete volt,nem fideszcsicska?Mentened a gazdad boret?Pedig elobb vagy utobb ki lesz szaritva,csak ido kerdese.Nem veletlen hogy a vida lelecelt,most probalja biztonsagba helyezni a lopott penzt a fajtarsanak

konrada 2014.10.31. 08:18:23

@martineden:
Jaja! de f.sza is volna, ha az a csóringer, akinek már sparhetre se tellik, így villannyal tud már csak némi meleget csiszolni, vagy az a sok gyerekes, akinek otthon kell gázzal fűtenie egész nap, mert a kicsik fáznak, sokkal többet fizetnének, mint az, akinek sok milliós geoterm szivattyúja töredékét fogyasztja energiából.;))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.10.31. 09:32:04

@Ballib Cenzúra: te valami új fideszgeci vagy,vagy csak a neved új?
Húzás vissza orbán seggébe!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.11.02. 12:03:16

@Ballib Cenzúra: neked érveket ,fideszbarom?
neked annyi elég,hogy hátmer a viktor aszonta.
süti beállítások módosítása