Utolsó kommentek

  • ern0: Na, megvan a teljes szöveg: "Volt egy álmom. A világ vezető egyetemein tanultam és szereztem dok... (2022.07.01. 10:03) Kedves Viktor, betelt a pohár!
  • ern0: @midnight coder: Juj, az is, igen. Amúgy nem tudom, mit csinálnak, de egyben biztos vagyok, hogy m... (2021.12.10. 11:59) Az Év Színe
  • midnight coder: A másik kedvencem amúgy a TOP n szokás amit a gazdag / sikeres emberek csinálnak / nem csinálnak. ... (2021.12.10. 10:46) Az Év Színe
  • midnight coder: Igazából az összes ilyen év ... izéje pont akkora marhaság, mint a top10 akármi a youtube-on, vagy... (2021.12.10. 09:43) Az Év Színe
  • ern0: @Honóriusz: Fiú vagy lány, nekem mindegy, de ne örüljön az én nehezen kiharcolt villanyvasutamnak! (2021.02.25. 10:33) Együttérzek Kósa Lajossal, nekem is volt értékes ajándékos sztorim
  • Utolsó 20

Címkék

42 (7) ? mint (1) abszurdisztánia (38) ajax (1) álhear (1) alkalmazott (1) árvíz2.0 (2) augusztus 20 (3) autó (2) a mint (2) bank (2) bartók (1) bay (1) beethoven (1) blg (17) blog.hu (1) bolgárúr (1) bor (1) bp (1) brazil (1) budapest (1) buzi (1) b mint (4) cigányok (1) családi kor (1) csomagolni (3) demokrati (3) dezájn (2) digg (1) diksnerri (47) dopping (1) dst (1) durvula (19) ebay (1) elmondhattam (45) emulátor (1) enfarok (14) eporm (2) e mint (4) é mint (3) felmérés (1) fiala jános (2) fizetés (1) fogyasztóvédelem (3) foto (5) freeyourmind (2) függőség (1) futureinc (1) f mint (3) geek (3) gettóbaj (2) góg és demagóg (2) google (1) gyb2.0 (8) gyurcsány (3) hazugságcunami (9) hellókarácsony (1) helyesbítés (1) hét műtárgya (12) hírelemzés2.0 (8) hisztéria (15) homár (1) homeopátia (2) homo (1) homoszexuális (3) hr (1) html (1) hülyeség (1) h mint (2) index (5) influenza (1) informatika (2) interjú2.0 (6) internetadó (1) ismeretterjesztés (2) it-utópiasztán (1) it utópiasztán (1) i mint (4) java (1) jazz (5) jeszenszky (1) jpé-módszertan (2) j mint (1) kádár (1) keresés (2) kétharmad (1) kína (1) kínzó kérdés (1) kiss for prezi (6) kóka (1) konspiráció (9) kormányválság (3) Kósa Lajos (1) közlekedés (2) kultúra (1) k mint (5) láthatatlankéz (1) levédia (1) licit (1) lmp (1) lnk (1) lopás (1) lumpenbűnőzés (1) l mint (2) magyarország (3) magyarország2.0 (38) magyar narancs (1) majom (2) marketing (2) mátrix (2) médea (9) megoldás (4) meleg (1) metoo (1) mindentmagánkézbe (2) mit állítunk? (6) monorierdő (1) mp3 (1) mszp (2) munka (1) munkásosztály (1) m mint (1) napalm (5) nap kérdése (65) nap népszavazása (2) nemzeti (1) nemzetkarakterológia (22) nyelvészkedés (2) n mint (1) obama (1) önkéntes (1) önköldöknézegetés (1) orbán viktor (4) origo (1) őszinte elismerés2.0 (11) ö mint (2) pblue (6) pedofilia (1) pirate (1) plágium (1) politika (3) politoly (24) pontfm (2) pornó (1) privilégiumok (1) p mint (3) rádió (2) rendszere (1) rezsicsökkentés (2) r mint (3) schmitt pál (1) socialengineering (2) social responsibility (3) sony (1) spam (3) spectrum (1) spenót (1) sport (2) stílus (5) sün (3) szdsz (4) szélsőközép (1) szociológia (2) sz mint (2) s mint (3) tank (1) tömeg (6) történelem (4) trianon (2) tudomány (6) t mint (1) újmédia (8) underground (1) user test (1) vers (1) video (1) voip (1) v mint (2) wb2drkk (14) web2-kritika (22) web2 kritika (3) yo (16) zeneipar (2) zsolt (1) \ / (2)

Friss topikok

Húzzatok vissza!

2012.01.21. 23:17 pblue


Fotó: Huszti István / Index

A meghasonulásnak egy furcsa szintje lehet Brüsszel és Washington ellen és közben Orbán Viktor mellett tüntetni úgy, hogy közben Orbán Viktor épp elkeseredetten próbál pénzt kunyerálni Brüsszeltől és Washingtontól. Főleg, hogy nem létező tárgyalási pozícióbol teszi ezt. De nem is erről akarok most írni, csak vicces, hogy a mai tüntetők valójában egy kicsit a kormány és politikája ellen is tüntettek.

Szóval nyugodtan lehet azt gondolni, hogy a háttérhatalom és a zsidó nagytőke csak belekényszeríti Magyarországot ebbe a hitelbe a spekulánsok és a nyugati véleménymonopólium segítségével. Nyugodtan lehet spekulánsokban vagy más mesebeli lényekben hinni, és a körülöttünk lévő világ jelenségei mögé összeesküvéseket és gonosz manókat látni, mert az interpretáció - legyen az a fideszes mondakörnek megfelelő animikus világmagyarázat vagy bármilyen más - teljesen lényegtelen. A tény ettől még tény marad, hogy Brüsszel és Washington az egyetlen barátaink, nincs más aki jelenleg megtűrne minket a köreiben, és így ők az egyetlenek akik hajlandók pénzt adni, olyan pénzt, amelyre szükségünk van. A mai tüntetők spirituális vezére végigtarhálta Kinát, Szaud-Arábiát és gyaníthatóan Oroszországot is, nulla eredménnyel. Nincs más, akkor is ha ez csak egy ránk erőltetett kényszer. A diktátum elfogadásának, a megadásnak és igazodásnak nincsen alternatívája. Minden más út magát a szubjektumot, minket számol fel, méghozzá nagyon gyorsan. Nincs olyan, hogy mással, és nincs olyan, hogy egyedül, csak olyan van, hogy csőd és pusztulás, vagy Brüsszel és Washington barátsága. Ez vilagmagyarázattól, értékrendtől és világnézettől függetlenül tény.

Ha viszont a világnézetemtől nem vonatkoztatok el, mert valójában nem is tudok nyilván, és megnézem közelebbről, hogy mit kérnek rajtunk számon, mi is a diktátum, akkor azt látom, hogy Washington és Brüsszel kapitalista piacgazdaságot, liberális jogállamot, plurális demokráciát akar ránk erőltetni. Hoppá, ezek történetesen pont azok a dolgok, azok az alapvető értékek, amikben én is hiszek, mélyen. Ha nincs is Magyarországon olyan, aki ezeket az értékeket következetesen tudná képviselni (már pedig úgy tűnik, hogy most nincsen), akkor az valójában egy óriási szerencse, hogy viszont kívülről ránk kényszerítik. A barátaink, akiknek pedig mi cserébe igazából semmit nem tudunk adni, nem hogy pénzzel hajlandóak támogatni minket, de közben meg is védenek minket a saját hülyeségünktől.

Úgyhogy fideszes polgártársaimnak a következőket üzenem. Szent István királyunk ezer éve elkötelezte magát és Magyarországot a nyugati civilizáció mellett (és amely nyugati civilizáció jelenleg a kapitalista piacgazdaságot, a liberális jogállamot, a plurális demokráciát, az individuális szabadságjogokat, a heterogén és diverz társadalmat, az értékpluralizmust stb. jelenti), végérvényesen döntést hozott arról, hogy mi oda tartozunk, ez a magyar sors, és azokat pedig akik akkor ezzel szemben azt mondták, amit ma a fideszes (és jobbikos) polgártársak mondanak, felnégyelte. Erre eltelt ezer év, és még mindig ezen megy a feszülés. Lehet persze előhozakodni a toposzokkal, hogy a Nyugat közben elkorcsosult, dekadens és hanyatlik, hogy ez már nem az a Nyugat, de ahogy azt az előbb már beláttuk, legyen bármilyen is, számunkra nincs más alternatíva.

Fideszes polgártársaim szerencséjére ebben az ezer évben a technológiai progresszió olyan fokot ért el, amikor már nem kell hónapokig lovaskocsizva utazni, még kontinensek között sem. Úgyhogy aki nem akar a Nyugathoz tartozni, aki vitatja Szent István döntését, az cuccoljon össze, és a spirituális vezére (és Vona Gábor) vezetésével költözzön vissza az őshazába. 

56 komment · 1 trackback

Címkék: pblue levédia

A bejegyzés trackback címe:

https://re.blog.hu/api/trackback/id/tr963648045

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Húzzatok vissza! 2012.01.21. 23:54:01

Aki nem akar a Nyugathoz tartozni, aki vitatja Szent István döntését, az cuccoljon össze, és a spirituális vezére (és Vona Gábor) vezetésével költözzön vissza az őshazába.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

medve2 2012.01.21. 23:40:30

Te. Én is a Nyugathoz tartozom, magyarként. Tehát nem húzok sehova, maradok itt, magyarként. Nem kell olyan idegesnek lenned, hogy többen vagyunk.

minőségi_troll 2012.01.21. 23:49:04

helló te kék pornópöcs!

1. A Nyugat legkevésbé sem egyenlő EU.

2. Szent István nem csatlakozott (v.ö.: csatlós) a Nyugathoz, hanem annak részévé, sőt VEZETŐ HATLAMÁVÁ tette országunkat.

bónuszfelütés, hogy ne csak a szavaid fröcsögjenek:

Szent István Nyugata KERESZTÉNY volt :)

te okádó barom

Atis52 2012.01.21. 23:51:14

'Nem kell olyan idegesnek lenned, hogy többen vagyunk.'
Az országból célbuszokkal 400k birkát birtatok összeszedni ? Szánalmas, anno a Kossuth térre Bp.-ről többen mentek ki...ja persze, ott 200 millióan voltatok.

minőségi_troll 2012.01.21. 23:53:32

Globalization (and the metaphysics of control...)
www.youtube.com/watch?v=tOLfGUKX8EE

Defending Globalization
www.youtube.com/watch?v=-1EHTt4HFng

Banked Into Submission
www.youtube.com/watch?v=k_3K1PCZHE0

alpaca 2012.01.22. 06:29:58

Nem fognak "elhúzni", sőt, megint megszavazzák vektort, mert a "magadfajta" tudatlan, arrogáns seggfejekkel összevetve vektor egészen remek választás!

héjakútmácsonya 2012.01.22. 11:16:14

„Szent István királyunk ezer éve elkötelezte magát és Magyarországot a nyugati civilizáció mellett (és amely nyugati civilizáció jelenleg a kapitalista piacgazdaságot, a liberális jogállamot, a plurális demokráciát, az individuális szabadságjogokat, a heterogén és diverz társadalmat, az értékpluralizmust stb. jelenti),…”

Ma, ezt jelenti a nyugati civilizáció. S mit jelentett Szent István korában? A kereszténység (katolicizmus) felvételét, „behódolást” az egyházi államnak. Ezer éve a nyugati civilizáció, melyhez Szent István felzárkóztatta Magyarországot, a kereszténységen alapult. Nos, a nyugati civilizáció, pontosabban Európa ezt az alapot, ezt a régi, de saját civilizációját megtagadta. Ráadásul még büszke is erre.
Az állammá válás nálunk a keresztény (katolikus) hit felvételével kezdődött, erre alapult, s a pápától kapott korona testesítette/testesíti meg a magyar államiságot.

„…végérvényesen döntést hozott arról, hogy mi oda tartozunk, ez a magyar sors, és azokat pedig akik akkor ezzel szemben azt mondták, amit ma a fideszes (és jobbikos) polgártársak mondanak, felnégyelte.”

Sőt, kötelezővé tette a templomba járást! Mert ezer éve ez volt a nyugati civilizáció elvárása, követelménye. Ma meg szinte épp ennek az ellenkezője. Nos, mit is mondana ma Szent István királyunkra az Európai Bizottság, az EP szoci, zöld és liberális képviselői, Hillary Clinton, és a nyugati sajtó, vagyis a nyugati civilizáció? Ez a civilizáció ma kivetné magából Szent István királyunkat és országát a klubból. Szent István viszont saját kezűleg négyelné fel az Országgyűlés és az EP számos képviselőjét, D.C. Benditet pedig még sokáig kínozná, mielőtt végezne vele.

„Úgyhogy aki nem akar a Nyugathoz tartozni, aki vitatja Szent István döntését, az cuccoljon össze, és a spirituális vezére (és Vona Gábor) vezetésével költözzön vissza az őshazába.”

Még egyszer: Szent István döntése a keresztény (katolikus) Európa, nyugati civilizáció melletti elköteleződés volt. Tehát Szent Istvánnal példálózni ebben a témában meglehetősen kontraproduktív.

Mulatságos, hogy egyesekben miféle indulatokat vált ki a másképp vélekedők (kormánypárti tüntetők) tömegének még a látványa is! Te pedig az őshazáig zavarnád őket. Biztos kényelmesebb, nyugodtabb lenne az életed, és demokratikusabb, plurálisabb, liberálisabb, nyugatiasabb, civilizáltabb lenne az ország a sok másképp gondolkodó jobbos nélkül. Igaz? Vagy nem? Próbaképp zavarjuk vissza a pogány őshazába azokat, akiknek csípi a szemét a katolicizmus, a kereszténység! S ha nélkülük is demokratikusabb, plurálisabb, nyugatosabb, civilizáltabb országot kapunk, akkor talán érdemes megfontolni, hogy a jobbosok inkább maradjanak.

héjakútmácsonya 2012.01.22. 11:31:20

Majdnem elfelejtettem! Nem teljesen tagadta meg ám Európai a régi civilizációját, hiszen nem egy európai országban, köztük EU-tag országokban államvallás a protestáns (Dánia, Norvégia, ráadásul ebben a két országban még csak nem is köztársaság az államforma, hanem királyság, pfuj!), vagy épp az ortodox hit (Görögország), Angliában pedig az államfő, aki a király(nő), egyben az anglikán egyház feje, tehát itt szintén államvallás van. Az istenre pedig még a német, az olasz, a svájci, a bolgár alkotmány is hivatkozik.

tevező 2012.01.22. 13:21:16

@héjakútmácsonya: Meglehetősen ostoba írás, mondhatnám debil vagy, de nem teszem, éld az életed Brüsszelben!

ninimimi 2012.01.22. 13:26:18

Ezzel a "húzzatok vissza" mondatcsokorral kár volt lerontani azokat a megállípatásokat, amiket csak szó szerint megismételni lehet, annyira igazak:

"Nincs olyan, hogy mással, és nincs olyan, hogy egyedül, csak olyan van, hogy csőd és pusztulás, vagy Brüsszel és Washington barátsága. Ez vilagmagyarázattól, értékrendtől és világnézettől függetlenül tény.
...
A barátaink, akiknek pedig mi cserébe igazából semmit nem tudunk adni, nem hogy pénzzel hajlandóak támogatni minket, de közben meg is védenek minket a saját hülyeségünktől."

ninimimi 2012.01.22. 13:29:10

@ninimimi: javítás:
megállípatásokat = megállapításokat

Xebulon 2012.01.22. 13:46:27

EU a szakaszék szélén van... Orbán viszont egy lépéssel előtte.

T.Jani 2012.01.22. 13:49:41

Nem kell a nyugat pénze, de ha adják szórjuk 2 kézzel hiszen csak nálunk 6 milliárdos látványberuházás készül nagyrészt nyugati pénzből.
De például a héten kezdték az agrártámogatások kifizetését 140 milliárd aminek 80%-a uniós támogatás.
Rendben mondjuk meg kerek perec nem kérjük, de fél év múlva a a tüntetésen résztvevő nyugdíjasok akkor is értsenek egyet a döntéssel ha nem kapják az átlag 110ezer forintjukat, és mondják azt hogy igen ennyit feláldozunk azért hogy Orbán felpörgesse a gazdaságot!

Xebulon 2012.01.22. 13:51:26

Viccet félretéve én azon aggódok, hogy az Orbán által központosított hatalom a következő vagy következő utáni választásnál rossz (szélsőséges) kezekbe kerül...

Ez igaz minden csoportra egyaránt - képzeljünk el egy szélsőjobb, szélsőbal, szélsőliberális csoportot - mit tudna tenni az országgal.

Szóval lehet Orbán demokratikus és országvédő, de legközelebb már nem kell 2/3, hogy minden hatalmat gyakoroljon, csak elég egyszerű többség.

waci-néni 2012.01.22. 13:51:31

Éljen viktor!!!Éljen smici !!Éljen...................................................................................................5ezer forintból,bruha ha

cogitus 2012.01.22. 14:02:54

sokan, sokat hivatkoztok István (nem írok "Szent"-et, mert csak halála után lett az) és a nyugat kapcsolatára. Vagy rossz történelentanárotok volt, vagy pedig nem figyeltetek az órán eléggé! Ugyanis: ha István a nyugathoz akart volna csatlakozni, akkor elfogadja a Német-Római császár koronáját. Ámde ő nem ezt tette, hanem a pápasághoz csatlakozott.
(Arra is előszeretettel hivatkoztok, hogy István tudatában volt, csak a kereszténység felvételével maradhat meg Európában. Azt, hogy látta-e vagy sem, ezt csak ő tudja, a többi találgatás. Ha látta, előre látnia kellett az európai vallásháborúkat is.)
Amennyiben elfodja a császár-felajánlotta koronát, a német birodalom vazallusává válik. Ő másik hűbérurat választott: "Isten földi helytartója"-nak rendelte alá magát.
A tegnapi "tüntetés"-ről:
személy szerint csakannak hiszem el, hogy szívvel volt ott a menetben, aki HITELT ÉRDEMLŐEN bizonyítja, hogy - vidékiek - költöttek rá! Bekeretezve Orbán Viktor képe és az Alaptörvény között ott az autóbusz/vonatjegy. Mert ingyenbuszos kirándulásra könnyű híveket szerezni a "vasárnap délután úgysincs mást csinálni" elvet vallók közül. Mivel a híradások szerint többségben voltak az idősebb korosztálybeliek, ugyanazok, akik az épülő szocializmusban ápr. 4-ikén felvonultak, lehet, most hiányolták a sört és virslit is.

héjakútmácsonya 2012.01.22. 14:09:08

@tevező:

Ha szépen kérem, akkor ezt bővebben is kifejted?

Kösz!

héjakútmácsonya 2012.01.22. 14:24:08

@ninimimi: „A barátaink, akiknek pedig mi cserébe igazából semmit nem tudunk adni, nem hogy pénzzel hajlandóak támogatni minket, de közben meg is védenek minket a saját hülyeségünktől.”

Ezt a naiv, bugyuta szöveget! Nincs barátság, csak kőkemény nemzeti-üzleti érdekek vannak. Komolyan elhiszed, hogy annak az országnak a külügyminisztere, amelyik a világ számos pontján összefogdosott terroristagyanús embereket évekig tartott/tart fogva mindenféle jogalap, s főleg ítélet nélkül, a területén kívül, s amely a hágai nemzetközi bíróságot nem ismeri el, amelynek kormánya az emberkínzást bizonyos esetekben legálissá tette, amelynek egyik arab szövetséges, baráti állama halállal bünteti a homokosokat és a házasságtörő nőket, komolyan aggódik a magyar igazságszolgáltatás függetlensége miatt? Ez röhej! Persze Washington „barátsága” még mindig jobb, mint Moszkváé, vagy Pekingé, de ezt a hagymázas, naiv, ostoba „barátaink”, „segítőink”, akik „még pénzzel is támogatnak, meg saját magunktól mentenek meg minket” szöveget hagyjuk már! Azért, mert nem igaz. Nem baráti alapon üzletelnek.
S attól a francia külügyminisztertől is mulatságos az aggódás a magyar demokrácia miatt, melynek országa felfegyverezte Kadhafit. Mint kiderült, Sarkozyt sem a magyar demokrácia helyzete érdekli, hanem az eddig francia kézben lévő kajajegyek.

felfújt? 2012.01.22. 14:31:20

@héjakútmácsonya:
az általad említett országok a legliberálisabbak!!!
Kár volt a nevükkel példálódznod, nagy hiba volt!
De a vallásról: a nyugat nem tagadta meg a kereszténységet, ez egy borzasztó nagy tévedés részedről! De mivel a vallás, a hit, az egyéni jog, ezért egy demokráciában nem lehet, nem szabad ráerőltetni senkire sem! Ahogy nálunk sem, úgy a nyugati demokratikus országokban is élnek keresztények, zsidók, muzulmánok és még sorolhatnám végtelenségig, akkor milyen demokrácia lenne az, ha kijelentenék: keresztény állam? Ezt az "apróságot" fogta fel a világ ezen része és éppen ezért nem tették be az UNIÓ alapokmányába sem! (megjegyzés: a mélyen katolikus állam, a spanyol sem kérte ennek bejegyzését, nem érdekes?)
Úgy látom, hogy a totális orbáni és/vagy szélsőjobb médiabirodalom tökéletes munkát végzett! Úgy látszik, számukra az a kiegyensúlyozott tömegtájékoztatás, ha csak az általuk engedélyezett hírek, információk juthatnak el a közönséghez! Szerintem ez tipikusan komcsi ideológia és még ők komcsiznak!!!

balatonikaboca 2012.01.22. 15:11:55

Gyemekeim!!:
Ami Istvánt illeti Ő valoban a keresztyénségnek ajánlotta fel az országot, ja öccse fülébe olmot öntetett, s midön már Imre herceg halot volt igy merő keresztyényi "szeretetből" Vazul fiait megvakítatta.!!( a magyar királyok inádattal irtogaták családtagjaikat).
@héjakútmácsonya:A "barátaink" nélkül (NATO) a környező "kedves szomszédaink rég pofánvertek volna pl:szerbek,románok,szlóvákok-
A piacgazdasági "barátság" pénzről szól, ez természetes. Te a "barátodnak" szoktál úgy pézt adni,(hogy hozzáteszed nem kell megadni).??
Mert ezesetben szívesen lennék a "barátod".

csók mindenkinek:b.kaboca

waci-néni 2012.01.22. 15:38:12

Okos okfejtés,lehet végigmenni,:Széles Gábor miért is nyal be Viktornak???Csak ugy ingyen??Mert teccik??Mert Nemzeti???------Biztos ezért let miliárdos,nemzeti érdekből:):)

waci-néni 2012.01.22. 15:38:30

Okos okfejtés,lehet végigmenni,:Széles Gábor miért is nyal be Viktornak???Csak ugy ingyen??Mert teccik??Mert Nemzeti???------Biztos ezért let miliárdos,nemzeti érdekből:):)

waci-néni 2012.01.22. 15:38:40

Okos okfejtés,lehet végigmenni,:Széles Gábor miért is nyal be Viktornak???Csak ugy ingyen??Mert teccik??Mert Nemzeti???------Biztos ezért let milliárdos,nemzeti érdekből:):)

JohnnyLillibrogida 2012.01.22. 17:49:06

Pont az ilyen cikkek miatt voltak tegnap rengetegen.
Felkészületlen, indulatos, agresszív és semmitmondó írás. Mint egy jobbikos megyei kiadvány...Ki hova menjen miért...Színvonal??

Programot kéne alkotni mert uccáról ezt a kormányt nem lehet megdönteni...
És kevesebb gyűlölet kéne mert ez így baromi KONTARPRODUKTÍV!

Mpatikus Eszetlenellenes 2012.01.22. 17:58:16

@héjakútmácsonya:
Kezdem elveszíteni a fonalat.
Csak hogy világos legyen, tehát : mivel a mai jobbos beállítódású keresztény stb. tulajdonságokkal felruházottak István Király szellemiségének leszármazottai, mint ahogy írod, akkor a maradék "libsi", "komcsi" és egyéb nem éppen hízelgő bélyegekkel illetettek tehát a felnégyelt Koppány szellemi örököse kellene hogy legyenek....:-)
Úgy tűnik kezdünk fordítva ülni a lovon, hiszen a mai Nyugattól pont nem a liberálisabban gondolkodók irtóznak és bélyegzik meg őket "gyarmatosítással". Át kellene ezt gondolni, csak hogy mindenki tudjon már végre VALÓDI IDENTITÁSÁVAL SZEMBENÉZNI.

héjakútmácsonya 2012.01.22. 19:39:26

@felfújt?: „…az általad említett országok a legliberálisabbak!!!”

Azt nem tudom, hogy az általam említett országok valóban a legliberálisabbak-e, Írországot, Norvégiát, Dániát, Németországot, Olaszországot, Svájcot, Angliát, Bulgáriát és Görögországot említettem, de e két utóbbi bizonyosan nem a legliberálisabb, de még a liberálisnak tekinthető Norvégiában is államvallás van, s ez a lutheránus vallás, az uralkodó csakis lutheránus hitű lehet, Angliában az államfő egyben az egyház feje is, a német alkotmány isten és ember előtt tesz hitet bizonyos értékek mellett, s a példákat sorolni lehet.
Ám ha igazad van abban, hogy ezek a legliberálisabb országok, akkor meglepő, hogy nem egyben ezek közül államvallás van, az államfő egyben egyházfő (állam és egyház szétválása, mint liberális minimum?), alkotmányaik pedig istenre hivatkoznak. Ezek szerint az új magyar alkotmánnyal Magyarország ezek közé a legliberálisabb országok közé zárkózott fel, igaz az államvallás még hiányzik, hogy teljes legyen a magyar liberális állam kiépülése.

S ott van az USA, melynek elnöke a bibliára, nem pedig a függetlenségi nyilatkozatra esküszik fel.

„De a vallásról: a nyugat nem tagadta meg a kereszténységet, ez egy borzasztó nagy tévedés részedről! „

Pontosítottam is, s épp a fenti példákat hoztam fel rá. A legtöbb európai állam valamilyen formában hivatkozik keresztény gyökereire, de együtt, a közös európai alkotmányból (Nizzai Szerződés) már kihagyták ezt a hivatkozást, melyet megtagadásként is értelmezhetőnk, sőt, lényegében csakis úgy értelmezhetjük.

„De mivel a vallás, a hit, az egyéni jog, ezért egy demokráciában nem lehet, nem szabad ráerőltetni senkire sem!”

Nem is erőlteti senki sem. Dániában, Norvégiában, Görögországban, de még Angliában is, államvallás van, tehát egyféle vallást, egyféle egyházat és hitet az állam kiemel, felsőbbrendűnek nevez ki, mégis az EU tagjai (kivéve Norvégiát), senki sem veti fel kizárásukat a szekularizált közösségből.

„Ahogy nálunk sem, úgy a nyugati demokratikus országokban is élnek keresztények, zsidók, muzulmánok és még sorolhatnám végtelenségig, akkor milyen demokrácia lenne az, ha kijelentenék: keresztény állam?”

Nos, efelől például Norvégiában, Dániában és Görögországban kell érdeklődni, mert ott az alkotmány ezt bizony kimondja. Angliában, sokadszorra írom le, az államfő egyben a keresztény egyház feje is. Ez is egyfajta deklaráció. S milyen demokráciák ezek? Magad mondtad: a legliberálisabbak.

„Úgy látom, hogy a totális orbáni és/vagy szélsőjobb médiabirodalom tökéletes munkát végzett! Úgy látszik, számukra az a kiegyensúlyozott tömegtájékoztatás, ha csak az általuk engedélyezett hírek, információk juthatnak el a közönséghez!”

Lehet, de azt meg Konrád Györgytől tudjuk, hogy demokrácia pedig addig van Magyarországon, amíg a baloldal kormányoz.

„Szerintem ez tipikusan komcsi ideológia és még ők komcsiznak!!!”

Szerintem is.

héjakútmácsonya 2012.01.22. 19:52:20

@Mpatikus Eszetlenellenes: „Csak hogy világos legyen, tehát : mivel a mai jobbos beállítódású keresztény stb. tulajdonságokkal felruházottak István Király szellemiségének leszármazottai, mint ahogy írod, akkor a maradék "libsi", "komcsi" és egyéb nem éppen hízelgő bélyegekkel illetettek tehát a felnégyelt Koppány szellemi örököse kellene hogy legyenek....:-)”

Nem, a vitaindító cikk szerzője, tehát pblue állítja ennek épp a fordítottját. Vagyis azt, hogy akik tegnap a kormány mellett tüntettek, azok Koppány szellemi örökösei, akit anno Szent István felnégyeltetett. Következésképp a kormányellenes tüntetők pedig Szt. István örökösei. S ezt arra alapozza, hogy Szent István vezette be az országot a nyugati civilizációba. Csakhogy a szerzőnk Szent Istvánt kiragadja az ezer évvel ezelőtti közegből, s a mai civilizációba helyezi, a mai szekularizált közegbe, noha Szent István nem a szekularizált, hanem a keresztény (katolikus) nyugati civilizációba vezette be országát, a pápának fogadott hűséget, akitől ezért koronát kapott. Szent István kötelezővé tette a templomba járást. Ma már ezt távolról sem tekintjük civilizált, européer, demokratikus kormányzásnak. Szóval csak óvatosan Szent István emlegetésével!

„Úgy tűnik kezdünk fordítva ülni a lovon, …”

Nos, pblue nyergelt fel fordítva. Ez az ő sara.

héjakútmácsonya 2012.01.22. 20:00:51

@balatonikaboca: „A "barátaink" nélkül (NATO) a környező "kedves szomszédaink rég pofánvertek volna pl:szerbek,románok,szlóvákok-„

Ez meglehetősen rosszindulatú feltételezés derék szomszédjainkról. Úgy emlékszem, tengerentúli barátaink első körben leszavazták NATO-tagságunkat, és csak a Milosevics elleni NATO hadművelet okán (légtérhasználat) szavazták meg azt második nekifutásra.

Ebben nincs vita köztünk. Vitám a vitaindítóval van, aki már-már olyan hangon szól az amerikai-magyar barátságról, mint annak idején a hivatalos emberek a szovjet-magyar barátságról.

Agent Cooper 2012.01.22. 20:39:58

Ez a végszó ott hibázik, hogy a Fideszes-nacionalista mitológiában a Szörényi féle István a király óta eleve Koppány a faszagyerek, István meg a hazaáruló nyugatbérenc.

felfújt? 2012.01.22. 20:47:35

Először is: szomorú vagyok, hogy nem tudom "visszahozni" a valódi nevemet: Gyuri49.
Nem tartom magamat felfújtnak, így aztán akár gúnyolódásnak is vehetném a "felfújt?" elnevezést, de hagyjuk, a válaszom a fontos: (idézet héjakútmácsonya írásából) "Szent István felzárkóztatta Magyarországot, a kereszténységen alapult. Nos, a nyugati civilizáció, pontosabban Európa ezt az alapot, ezt a régi, de saját civilizációját megtagadta. Ráadásul még büszke is erre"
Lehet is büszke! Éppen azért mert visszatértek a gyökerekhez (nem tévedés!) a Jézusi liberalizmushoz (megismétlem! nem hülyültem meg, még ha most néhányan annak is fognak nézni)! Rendkívül tiszteletreméltó, hogy az UNIÓ nem akar kirekeszteni senkit sem a hozzá tartozó országok társadalmából! Teszi ezt azért is (már előzőleg leírtam), mert a vallás az egyén szabadságához tartozik és egy normális világban senkit nem lehet kötelezni arra, hogy egy, a nevében is kimondott vallású országban, Unióban éljen! Ez is a szabadság része! Lehet itt mellébeszélni, hogy az egyes országokban így, meg úgy van, de itt az Unióról van szó! Tudom, a viktorunk valaha csuhásoknak nevezte azokat akiket ma oly bőszen támogat, de hát tudhatja mindenki, hogy a mi vezérünk soha nem hazudik, csak sűrűn meggondolja magát, no ez is az egyik "meggondolásának" része!
De a blog témájáról: nincs mit hozzátennem, 100%-ig egyetértek vele! Akinek pedig nem tetszik az húzzon el, oszt jónapot!

bloggerman77 2012.01.22. 21:11:55

@cogitus:

TE nem figyeltél a történelem órán: Szilveszter pápa ekkor a német császár alattvalója volt, tehát tökmindegy volt, hogy kitől kérte István a koronát, a német-római császár jóváhagyása nélkül nem kaphatta volna meg.

Gondolom elfelejtkezel arról az apróságról, hogy István sógora volt a német császár :)

vakuljmagyar 2012.01.22. 21:12:12

@minőségi_troll:
szerintem a nyugat - már legalábbis, ahogy mi itt az elmúlt évtizedek alatt szocializálódtunk - az most az EU. Illetve vannak ott pótkocsik, pl. mi is:)) Kezünket, lábunkat törtük, hogy elismerjenek. Remekül profitálunk belőle, nézz körül az országban. Ahol fejlődést látsz, az úniós pénzből van.
Ami szent Istvánt illeti, minden elismerésem. Saját testvérét is képes volt feláldozni azért, hogy a magyar nép megmaradjon. Mert nem kétséges, ha nem veszi fel a kereszténységet, elsöprik. Szart a nacionalizmusra, beilleszkedett.
De hogy Mo. valaha is vezető hatalom lett volna, hát azon csak mosolygok.Ez pont olyan, mint amikor azzal érveltek, hogy a tengerig nyúlt le Mo. Trianon előtt. Az osztrák-magyar monarchia határai értek addig, és osztrák császár fennhatósága alatt élte meg Mo. a boldog békeidőket. Úgyhogy vissza az iskolapadba és tanítsd a társaidat is.

bloggerman77 2012.01.22. 21:16:26

@balatonikaboca:

"s midön már Imre herceg halot volt igy merő keresztyényi "szeretetből" Vazul fiait megvakítatta.!!"

**

Látom te is a füleden ülték töri órán. Levente, András és Béla hercegek Lengyelországba menekültek apjuk Vazul megvakítása után, András és Béla király is lett az István-ág kihalása után.

Ennyit a kommentek színvonaláról. Sok félművelt.

bloggerman77 2012.01.22. 21:28:16

@vakuljmagyar:

"De hogy Mo. valaha is vezető hatalom lett volna, hát azon csak mosolygok.Ez pont olyan, mint amikor azzal érveltek, hogy a tengerig nyúlt le Mo. Trianon előtt. Az osztrák-magyar monarchia határai értek addig, és osztrák császár fennhatósága alatt élte meg Mo. a boldog békeidőket. "

***

Neked is az iskolapadban a helyed. :)

Szent László 1098-ban került trónra Horvátországban, amely ettől kezdve 1918-ig perszonálunióban a Magyar Szent Korona Országai részét képezte.

A középkori Magyar Királyság regionális nagyhatalom volt, nézz meg egy térképet Mátyás birodalmáról: délen a mai boszniai Jajcától a mai németországi Bautzenig, nyugaton Stájerországról a székelyföldi havasokig tartott...

vakuljmagyar 2012.01.22. 21:48:13

@bloggerman77:
Édes vagy, hogy normális hangnemben válaszolsz, meg igaz is, amit írtál, de nézz már a naptárra, azóta több mint ezer év telt el, Trianon óta is majdnem 100. Ha mindig hátrafelé nézünk, tényleg pofával megyünk a falnak. Én az EU-t úgy tekintem, mint a monarchiát. És így most már jóval több tengerünk is van:)) Ugye Te sem hiszed komolyan, hogy egy New York-i népességgel megegyező- feudális gondolkodásmódú - Mo valaha is világuralom lesz?

fabatka2 2012.01.23. 01:18:59

@bloggerman77:

"Szent László 1098-ban került trónra Horvátországban,"

Szent László 1095-ben meghalt...a többi akár stimmelhet is :)

Buru2 2012.01.23. 08:42:59

Viktor első parlamenti felszólalásán megkérdezte mitkeresnek itt a csuhások?

Untermensch4 2012.01.23. 09:31:05

@T.Jani: az agrártámogatást ne emlegesd...
a magyar jobbágy az eu-s agrártámogatás 25%-át kapja amit a zÁllam 33%-ra kiegészíthet...(már ha lenne miből és a 33 sem 100...) mi is az eu jelmondata: szabadság, EGYENLŐSÉG, testvériség
úgy látszik egyesek egyenlőbbek, testvérnek meg ugyanúgy kistesók vagyunk mint a CCCP viszonylatában

T.Jani 2012.01.23. 09:40:54

@Untermensch4:
Ezt én nem tudom mert nem néztem utána, de mennyit kapnánk ha kilépnénk az Unióból.
Vajon többet vagy kevesebbet, és vajon az állam utána többet tudna fizetni?
(Ez igazából nem kérdés!)

Untermensch4 2012.01.23. 09:44:05

@vakuljmagyar: ahol fejlődést látsz... persze a közterületek felújítása nagyon szép környezetet teremt de szép főtéren munkanélküliként nyomorogva ez nem tűnik fejlődésnek. az hogy eu-ból jött cégek az itteni olcsó munkaerőt használják (amíg olcsó mert akkor irány máshova) miközben adókedvezményt kapnak az inkább gyarmatosításra hasonlít (persze az összes korábbi gyarmatosító "kultúrát" meg "fejlődést" vitt a primitív vadaknak....

room_101 2012.01.23. 09:48:31

Széles Gábor érdekeltségei nagyrészt külföldi bérmunkát végeznek, bevételük devizában, kiadásaik nagy része (munkabér) forintban. Neki minden forintleértékelődés aranybánya.
Nem csoda, hogy a jelenlegi tendenciát nem tartja rossz útnak.

Balt 2012.01.23. 09:49:11

@Atis52: 42 busz jött az 56-ososk terére, az max. 2000 fő. Örülünk, hogy örülsz! :))

héjakútmácsonya 2012.01.23. 09:56:23

@felfújt?: „Rendkívül tiszteletreméltó, hogy az UNIÓ nem akar kirekeszteni senkit sem a hozzá tartozó országok társadalmából!”

A hivatkozás a régi civilizációra, melyből az új, a mai kinőtt nem kirekesztés volna, hanem tiszteletadás, önmaga megbecsülése, de ezt az Unió önmagától tagadta meg, mindenféle bugyuta politikai korrektségre hivatkozva. Lényegében saját múltját tagadta meg, de minimum nem vállalta fel az EU akkor, amikor a Nizzai Szerződésből kihagyták a kereszténységre való hivatkozást. Tehát nem arról van szó, hogy az EU-nak keresztény közösségként kellett volna magát meghatároznia, hanem hivatkoznia kellett volna keresztény gyökereire. Ezt megtagadta. Miközben egyes európai, sőt, uniós országokban a keresztény vallás (jórészt a lutheránus) államvallás, s még több ország alkotmánya hivatkozik a kereszténységre és/vagy istenre.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2012.01.23. 10:47:28

A blog titkos jelmondata az, hogy "minden gerelyt ide!".

Untermensch4 2012.01.23. 10:53:00

@T.Jani: nem a kilépésre mint alternatívára céloztam hanem arra hogy a szent egységes piacon nem egyenlő feltételekkel megy a verseny. az hogy "szórja" az eu-s támogatási pénzt a kormány a jobbágyok közé lehet csúsztatás-tévedés-hazugság-szofisztika

Untermensch4 2012.01.23. 11:15:44

"spekulánsokban vagy más mesebeli lényekben hinni,"
nem történt egyszer egy délkelet-ázsiai pénzügyi válság amit ilyen mesebeli lények okoztak némi nyereségért?
"mi is a diktátum, akkor azt látom, hogy Washington és Brüsszel kapitalista piacgazdaságot, liberális jogállamot, plurális demokráciát akar ránk erőltetni"
a jegybanki függetlenség miért olyan fontos alapelv? ha anélkül úgyis összeomlik a gazdaság akkor miért kell összeomláshoz vezető szankciókkal fenyegetni...? ez olyan mint az öngyilkosjelöltet kivégzéssel fenyegetni ha nem hagy fel a tevékenységével...
"pénzzel hajlandóak támogatni minket, de közben meg is védenek minket a saját hülyeségünktől"
a hitel akkor támogatás ha a piacinál kedvezőbb feltételekkel adják, és eddig itt nagyon nem erről van szó. hollandiát miért nem védik meg az ő hülyeségüktől amikor az ottani kormányfő beleszól az ottani jegybank alelnökének kinevezésébe?
"...hogy ez már nem az a Nyugat, de ahogy azt az előbb már beláttuk, legyen bármilyen is, számunkra nincs más alternatíva."
:) a szocializmusnak se volt alternatívája :)
a szentistvános kliséhez csak annyit: az akkori "nyugat" az akkori európa és környéke viszonylatában nem kulturális értékeket jelentő közösség volt hanem agresszív sötét bunkók gyülekezete. (pl. keresztes háborúktól a gyarmatbirodalmak végéig)
"aki nem akar a Nyugathoz tartozni, aki vitatja Szent István döntését, az cuccoljon össze, és a spirituális vezére (és Vona Gábor) vezetésével költözzön vissza az őshazába. "
akkor mondhatjuk azt is hogy ha valakinek nem tetszik magyarország (mert itt valamitől fél, ilyesmi) akkor a spirituális vezére (vonatkozó vallásban/kultúrkörben ezt a szerepet betöltő személy neve) költözzön vissza az ő őshazájába?

Untermensch4 2012.01.23. 11:18:00

akkor a spirituális vezére (vonatkozó vallásban/kultúrkörben ezt a szerepet betöltő személy neve) vezetésével költözzön vissza az ő őshazájába?

elnézést a kihagyásért

Balt 2012.01.23. 11:19:49

@Agent Cooper: Ugggyan! Maga Bródy mondta el, hogy úgy tudták kidriblizni az Aczél(-Lendvai)-féle cenzúrát, hogy a darab mondhatni úgy láttatja (az arra fogékony pártfunkcik számára) Istvánt, mint Kádár apoteózisát, pedig erről ugye szó sincs.

Pedig ennél sokkal lényegesebb, hogy megélhető történelmi büszkeséggel született egy nemzeti rockopera a '80-as évek elején-közepén. Azt hiszem, ez is egyike volt az utolsó szögeknek a pártállam koporsójában.

Balt 2012.01.23. 12:09:07

@vakuljmagyar: "De hogy Mo. valaha is vezető hatalom lett volna, hát azon csak mosolygok."

Mohácsig legalábbis regionális nagyhatalom.

"Ez pont olyan, mint amikor azzal érveltek, hogy a tengerig nyúlt le Mo. Trianon előtt. Az osztrák-magyar monarchia határai értek addig,"

Fiume és É-szak-Dalmácia (mint Horvátország) bizony a magyar korona alá tartozott bő 900 évig perszonálunió (közös király) révén, amiből csak kb. 40 a Monarchia. (Noha készséggel elismerem, ez Mo. - egyik - aranykora, igaz, mérhetetlen ára lett Trianonnal...)

hr.wikipedia.org/wiki/Kruna_sv._Stjepana

Balt 2012.01.23. 12:11:52

@bloggerman77: Ott a pont, megelőztél. :)

Balt 2012.01.23. 12:16:05

@fabatka2: 1091.

Persze magamat is pontosítom, bő 800 évig állt a magyar-horvát perszonálunió.

xclusiv 2012.01.23. 12:31:11

@minőségi_troll: "helló te kék pornópöcs!"

helló te narancssárga seggnyaló

"1. A Nyugat legkevésbé sem egyenlő EU."

Nem, a nyugat az EU+USA+jónéhány olyan ország, ami többé-kevésbé az EU-hoz hasonló értékeket tart fontosnak.

"2. Szent István nem csatlakozott (v.ö.: csatlós) a Nyugathoz, hanem annak részévé, sőt VEZETŐ HATLAMÁVÁ tette országunkat."

De, I. István bizony csatlakozott a nyugathoz, lecserélte az akkori magyar törzsek hitét és hagyományait a keresztény hitre. Ennek nyilván hatalmi/politikai oka volt, nem arról szólt a mese, hogy megtért hirtelen.
És egyáltalán nem tette vezető hatalmává. Regionális hatalom voltunk bizonyos ideig, de a nyugat vezető hatalmaként látni a bármikori Magyarországot, hát lol.

"Szent István Nyugata KERESZTÉNY volt :)"

Az akkori nyugaton a keresztény vallás az elnyomás eszköze volt, a mindenkori hatalom kiszolgálója, és ezért az akkori diktatúrák egyik legnagyobb haszonélvezője. Magyarországon is.

héjakútmácsonya 2012.01.23. 13:13:04

@xclusiv: "Az akkori nyugaton a keresztény vallás az elnyomás eszköze volt, a mindenkori hatalom kiszolgálója, és ezért az akkori diktatúrák egyik legnagyobb haszonélvezője. Magyarországon is."

De ez volt az a nyugati civilizáció, melyhez Szent István csatlakozott. S most Szent Istvánra hivatkozva zavarná vissza a pogány őshazába a vitaindító a kormány mellett tüntetőket. Röhej.

2012.01.23. 13:15:30

Ez most komoly?

Minden hozzászóló fenn akad Szent István királyon?

A történelmet a győztesek írják. Ha akkor Koppány erősebb lett volna, akkor most másról lenne vita. Ha egyáltalán lenne vita.

A gondom az hogy túl sok a vita és nem látszódik semmilyen irány, merre tartanak a viták és mi lesz a következményük. Lesz-e konszenzus, ne adj sten kompromisszum, vagy mégis mi lesz ezután.

A jóöreg régi haza sorsa durván ködbevész miközben felvonulgatunk és tüntetünk ellene-mellette.
Hogy őszinte legyek, pont nem érdekelnek a tüntetések. Se mellette, se ellene.
Az érdekel mi lesz, hogy lesz, hogy tudok tervezni előre, hogy tudok majd megélni, milyen lehetőségeim lesznek.
Ezekre nincs válasz. Se balról, se jobbról, se felülről, se alulról.
Szóval bennem ennyi van a dologgal kapcsolatban:

"?"

Yumurdzsak 2012.01.23. 15:49:07

nekem az egész orbán féle tüntetésről ez jut az eszembe

www.youtube.com/watch?v=rnmR6fRObGI

iko75 2012.01.23. 16:14:25

1. Szent István nem vette fel a kereszténységet, valószínűleg gyermekként megkeresztelték, sőt nagy a valószínűsége, hogy az ország lakosságának nagyobbik fele keresztény volt ( a korban a római és a bizánci egyház között még nem volt szakadás )
2. Szent István államot szervezett, a korban, amelyben élt, az egyház segítsége nélkül ez lehetetlen lett volna - az írásbeliség és az ideológia az egyházból fakadt, és Istvánnak új legitimációra is szüksége volt, ezt csak a felkenetése biztosíthatta.
3. Ha ma párhuzamot akarunk vonni, akkor egyszerű - a nyugattal, de önállóan, nem csatlósként. A kereszténység akkor több volt, mint ma. Ma Szent István bankokat, multikat alapítana. Mit szólna Szent István, ha megtudná, hogy a német és osztrák gazdaságtól függünk?
A poszt szánalmas, semmi másról nem szól, mint az ellentétes oldal alázásából. Ha pedig úgy gondolod, hogy Brüsszel és Washington a te feltétel nélküli barátaid - idióta -, akkor húzzál te oda.
süti beállítások módosítása