Nem vagyunk egy tipikus tényfeltárós csapat, de muzeális harci jármű vonalon erősek vagyunk. A sajtó persze már mindenfélét írt az üggyel kapcsolatban, csak sajnos az igazságtartalom valamelyest elmaradt az egészségügyi határértéktől, így most egyfajta helyesbítést teszünk közzé.
A tank a múzeum tulajdonát képezi, de nem csak kiállítási tárgyként funkcionál, hanem filmforgatásokhoz is bérbe adják: kisuvickolják (vagy bekenik sárral), felségjelzést matricáznak rá, majd felrakják a platóra, leszállítják a helyszínre. Annak, hogy a tank nem a saját lábán megy oda, prózai oka van: baromi sokat fogyaszt. (A tank pontos fogyasztásáról nincs infónk, de hogy ne maradjanak érdekes adat nélkül: a Honvédségnél rendszeresített Kraz 100-at eszik 100-on - nem nehéz kiszámolni a fogyasztását.)
A mi tankunk is egy ilyen bevetésre készült, szépen lerakták a helyszíntől nem messze, kicsit gurultak vele (a tréler nem fért be az utcába), majd - ahogy máskor is - nagyjából működésképtelenné tették: kivették az akkut, kiszippantották az üzemanyagot, és végül biztonsági őröket állítottak melléje.
Sofőrünk már ott ólálkodott előző napokban, bizsergette a szívét a jármű, a jóhiszemű őrök pedig valószínűleg készségesen felelgettek ártatlan kérdéseire (hűha, ez működőképes? nahát, nincs benne akku?).
Az akció napján sofőrünk akkumlátorral jelent meg. Az őrök nem kergették el, mert a forradalmi tömeg túlerőnek bizonyult. Szerencsére a járműben nem volt túl sok nafta, csak pár méterre való, ezért állt le a tank oly rövid idő után, pedig a hosszabb parádézás szándéka meglett volna. A rövidke vezetés után a sofőr alul szállt ki, mivel a rendőrök felül egy könnygránátot dobtak be. A tank időközben helyszínre érkező gazdája szeretett volna elbeszélgetni a sofőrrel, azonban a rendőrök ezt nem engedték, így az megúszta sérülések nélkül a kalandot.
A sofőr másik nagy szerencséje az, hogy sikerült visszafognia honfiúi büszkeségét: a bíróságon is lite-os vallomást tett, illetve a sajtót sem kürtölte tele hőstettével, így enyhébb büntetésre számíthat.
A tankban még napok múltán is érezni lehetett a könnygázt. Egyébként ezentúl rendőrségi felvezetéssel lesz szállítva.
Helyesbítés: a tank története
2006.12.12. 09:53 ern0
6 komment
Címkék: yo magyarország2.0 tank helyesbítés
A bejegyzés trackback címe:
https://re.blog.hu/api/trackback/id/tr2222158
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
spamdog · http://www.szorfdeszka.hu 2006.12.12. 13:41:34
Na de őszintén mit érdemel az ilyen ember?
És mi lenne a vád Előre megfontolt szándékból elkövetett rémületkeltés? Vagy aljas indokból elkövett rongálás?
Ha készült rá, akkor igen is büntessék meg keményen.
És mi lenne a vád Előre megfontolt szándékból elkövetett rémületkeltés? Vagy aljas indokból elkövett rongálás?
Ha készült rá, akkor igen is büntessék meg keményen.
ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.12.12. 14:21:22
Engem maga a sztori tartalma nem igazán érdekel, csak az, hogy miért voltak kisebb-nagyobb eltérések a sajtóban lehozott és a megtörtént változat között?
TuRuL_2k2 · http://ufi.blog.hu 2006.12.13. 10:45:53
Bocs, de ez a tank nagyon-nem-igaz története...
Ott voltam a közelben, nem vitt oda senki akkumulátort. A felvételek alapján nem is az üzemanyag hiánya miatt állt meg. Tehát az általad leírt történet a múzeum hivatalos álláspontja, hogy védje magát, mivel ott hagytak egy működőképes tankot, egy db lakattal lezárva (biztonsági őr sem volt).
Ott voltam a közelben, nem vitt oda senki akkumulátort. A felvételek alapján nem is az üzemanyag hiánya miatt állt meg. Tehát az általad leírt történet a múzeum hivatalos álláspontja, hogy védje magát, mivel ott hagytak egy működőképes tankot, egy db lakattal lezárva (biztonsági őr sem volt).
ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.12.13. 11:20:14
1. Nem a múzeumé, nem ők adják bérbe a filmeseknek.
2. A biztonsági őrök elszeleltek, mint írtam.
3. A tankban mindig csak annyi üzemanyagot hagynak, hogy a trélerre fel tudjon kapaszkodni, kb. ennyit ment vele a csóka is. Ha a filmeben kell vele mászkálni, akkor arra külön. Cseppenként töltik bele, mert nem olcsó, és eszi is rendesen. (A felvételen is látszik: füstöl, mint a kénköves istennyila.)
Egyébként az üzemeltető baromira mérges a csókára, mert ezentúl szigorúbban - emiatt drágábban - kell szállítani.
2. A biztonsági őrök elszeleltek, mint írtam.
3. A tankban mindig csak annyi üzemanyagot hagynak, hogy a trélerre fel tudjon kapaszkodni, kb. ennyit ment vele a csóka is. Ha a filmeben kell vele mászkálni, akkor arra külön. Cseppenként töltik bele, mert nem olcsó, és eszi is rendesen. (A felvételen is látszik: füstöl, mint a kénköves istennyila.)
Egyébként az üzemeltető baromira mérges a csókára, mert ezentúl szigorúbban - emiatt drágábban - kell szállítani.
TuRuL_2k2 · http://ufi.blog.hu 2006.12.13. 11:35:37
S mi van az akkumulátorokkal? Nem lett volna egy kicsit feltűnő látvány, ha azokkal szenved ott valaki? Persze, elhiszem, hogy az üzemeltető azt mondja, ki voltak szerelve - épp csak nem mond igazat.
A biztonsági őröknek már korábban sem volt nyoma.
A biztonsági őröknek már korábban sem volt nyoma.
ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.12.13. 11:59:48
Mindig elviszik, mert azért mégiscsak tank. Egyébként a sajtóban az üzemeltető meg sem lett említve, márminthogy nem a múzeum diszponált adott időpontban a tank felett.
Utolsó kommentek