igazából pollner profiljába illik, de ejtsünk róla szót. egy napokban megjelent tanulmány szerint: több média megjelenés, kevesebb hír. bár a tanulmányhoz végzett felmérés módszere nem túlzottan szofisztikált (egy véletlenszerűen napot kiválasztva vizsgálták a hírek 'eloszlását' az 'internetet' is magába foglaló médiában), mindazonáltal csupán az eredmény sommás öszegzése is remek alkalmat nyújt a hagyományos vs. újmédia összevetésre:
"...there was enormous repetition and amplification of just two dozen stories.[...]
The blogosphere, meanwhile, shrugged off most of the breaking news, focusing largely on broader, longer-term issues.
[...]
But they did almost no original reporting: only 1 percent of the posts that day involved a blogger interviewing someone else and only 5 percent involved some other original work, such as examining documents."
ezzel nagyjából megerősödik a bélogszcénakazal azon önképe, hogy a mainstream médiától eltérő tematikát és látószöget tud felmutatni, és egyértelműsíti azt (ha netán ennélkül nem lett volna az), hogy a 'hagyományos' média tevékenységének elvégzésétől, neadjisten szerepének átvételétől (még) igencsak távol leledzik. persze kérdés, hogy egyáltalán cél az utóbbiak elérése? vagy netán akkorát változik a médiafogyasztói-igény, hogy nem is lesz szükség hír(/tény)feltárásra és -közlésre? ugye nem s.k.
/steve rubeltől átvéve/
Utolsó kommentek